Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Dodge Van

• getwet

Medlem
    6 november, 2002 vid 17:56

Gick igenom bilderna från sommar resan, ni får frun på köpet men här en bild på kök och kyl. Även en försmak på förtältet, nästintill ett måste sommartid i sydeuropa för att klara av nätterna. Går inte att sova i värmen utan öppen dörr…….

• endy

Medlem
    7 november, 2002 vid 07:32

Riktigt nice bil laugh.gif

• tabi

Medlem
    8 november, 2002 vid 14:06

Riktigt fet bil!!
    en sån skulle man ha…!!
    Det lär ju va skönt att ha en så modern bil där det e varmt och skönt och inte en vw med hål i…! smirk.gif
    Absolut inget ont mot vwbussar, dom e galet feta!! cool.gif

• pher

Medlem
    8 november, 2002 vid 15:18

Jävligt schysst buss måste jag säga!.. Har du inrett den själv så har du gjort ett bra jobb!

Bäddar du fram sängen när du ska sova eller. Du lär väl inte få plats på den ledden som bilden är tagen på va?

Mvh Pher

• getwet

Medlem
    8 november, 2002 vid 17:55

Eget bygge, har tagit tid må jag säga eftersom jag är amatör på snickerier och hantverk.
    Sover på bredden, sängen är 185cm bred så den är fast. Fördelen med amer. vans att dom är så breda.

• tabi

Medlem
    8 november, 2002 vid 18:09

har du gjort allt själv?
    GRYMT!!
    Den va riktigt snygg! vad var det för årsmodell på den? det kanske stod där uppe iofs..! crazy.gif

• pher

Medlem
    9 november, 2002 vid 05:16

Jasså, är dem så breda. De var inte illa.

T4 har en bredd av 1840 mm. Men det är utsidan, så i den blir det nog lite tight att ligga så i. Är det någon som har sin säng på samma sätt i en VW?

Vad har du för invändig längd i själva bakdelen, alltså utan hytt? runt 3 meter?

• pher

Medlem
    9 november, 2002 vid 05:22

Kan tillägga att en ny LT har 1736 mm i bredd, så i dem går de juh inte att ev sova på den ledden.

Är det parketgolv i den? Funkar det smidigt?

• getwet

Medlem
    9 november, 2002 vid 09:10

Boutrymmet är prick 3m, och bredden bak vid säng ca 185, bredare längre fram, kanske sisådär 190-195.
    Årsmodellen är 1979, en gammal rackare alltså men skicket är otroligt bra. Åker fortfarande med den runt i Europa och det bara luffsar på. Har ägt den sedan 1983……

• anonym-anvandare

Medlem
    9 november, 2002 vid 13:18

Är i Bromma. Varit på skidsport.
    PTCruiser grin.gif

• getwet

Medlem
    9 november, 2002 vid 13:56

Hallåj PT Cruiser, serverar middag här ikväll……kommer du?

• anonym-anvandare

Medlem
    11 februari, 2005 vid 21:52

Fattigmansboggi bak, 40cm i diam skivor fram, hur många sådana finns det i detta land = ser ut som en G30 van frmifrån, men har flak bakom förarpaltsen = förarhytt. Totalvikt 4550kg. Vore roligt att veta om någon sett en sådan innan eller hur många det kan finnas på denna sidan ”pölen” förutom den jag hittade 2004.Även i andra årsmodeller.
    Suttit Chevy 350, men sitter nyrenov 305 nu samt fabriksrenov 400 låda.
    Någon som vet????

• getwet

Medlem
    12 februari, 2005 vid 08:02

Bilen (lastbilen) du beskriver är ursprungligen en Van G30 fast med dubbelmontage bak. Samtliga vanar är byggda på ram så det är fritt fram att bygga skåp eller flak på dom.
    Det finns inte många av dom i Sverige, och de som finns går oftast som närdistributions bilar eller bud. I USA däremot är dom mycket vanliga.
    G30:n är en riktig slitvarg med överdimensionerade bromsar och fjädring (för de förhållanden som är i Sverige enligt lag, max last osv).
    Själv skulle jag inte visa något intresse för en van/lastbil med 305:a (5.0 liter)pga av att dom känns lite småtrötta i jämförelse med en 350.(5.7) Det troliga är väl att något hänt med 350 maskinen och istället för att lägga in en ny blev det en billigare 305, det skiljer nämligen några tusenlappar på dem bägge.
    Däremot är 400 lådan riktigt riktigt bra, den sitter i GM:s alla muskelbilar exempelvis och tål hur mycket som helst.
    Dubbelmontaget gör att det blir lite mer kostnader om något skulle hända där bak (vilket är mycket sällsynt) men det finns delar även här hemma, om inte så är dom hemma på ett par dagar från andra sidan ”pölen”.

Om jag skulle söka upp en nyare van idag för min egen skull så blir det absolut med en diesel……..eftersom jag och mitt Shellkort inte är riktigt överens wink.gif

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Dodge Van

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.