Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Döpa om .IMG till .ISO-filer ??

• Döpa om .IMG till .ISO-filer ??

Publicerad av Knatte på 7 juni, 2006 vid 17:31

Det finns ju många kloka datorkunniga personer här, så jag slänger ut frågan:
    Hur man lättast ändrar -. IMG filer till -.ISO filer ? Jag har köpte en Mediaman HVX-3500 mediaspelare och den trivs inte så bra med IMG-filer för uppspelning. Därför måste jag konvertera filerna till ISO-formatet. Det funkade inte att bara byta/ändra namnet till ISO, då den fortfarande kände av att den vara en IMG-fil 😡

Tips på hur man bär sig åt eller vilket konverteringsprogram som behövs??

mrmille svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tabi

Medlem
    7 juni, 2006 vid 18:49

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=img-%3Eiso&tag=srch

testa någon av dessa program, har dock inte testat dem själv så jag ska inte uttala mig om dom e bra eller inte.
    Men de verkar funka på beskrivningen av dem iaf 😉

• Knatte

Gäst
    7 juni, 2006 vid 19:23
    TaBi wrote:
    http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=img-%3Eiso&tag=srch

testa någon av dessa program, har dock inte testat dem själv så jag ska inte uttala mig om dom e bra eller inte.
    Men de verkar funka på beskrivningen av dem iaf 😉

Tackar för tipset, men det var lite klena limited data för trial-versionen ca 150 Mb och det räckte väl inte fullt för en film. (Ca 4.5 GB )
    Jag vill gärna ha ett 100% omdömme, från någon som har använt programmet, innan jag köper ett program.

• fastforward

Medlem
    8 juni, 2006 vid 21:57

Det borde gå att montera img-filen med Daemon Tools och sedan läsa ner den till iso med hjälp av DVDecrypter. Båda två är gratisprogram – du ska inte behöva betala pengar för en sådan här grej.

• Knatte

Gäst
    9 juni, 2006 vid 06:58
    fastforward wrote:
    Det borde gå att montera img-filen med Daemon Tools och sedan läsa ner den till iso med hjälp av DVDecrypter. Båda två är gratisprogram – du ska inte behöva betala pengar för en sådan här grej.

Jag sprang på Magic ISO Maker på DC++ och det verkar funka bra nu 😀

• fastforward

Medlem
    9 juni, 2006 vid 18:41
    Knatte wrote:
    fastforward wrote:

Jag sprang på Magic ISO Maker på DC++ och det verkar funka bra nu 😀

Den definitionen av gratis funkar ju den med 😀

• Knatte

Gäst
    10 juni, 2006 vid 08:04
    fastforward wrote:
    Knatte wrote:
    fastforward wrote:

Jag sprang på Magic ISO Maker på DC++ och det verkar funka bra nu

Den definitionen av gratis funkar ju den med 😀
    Visst är det så …a068.gif a068.gif a068.gif

• mrmille

Medlem
    10 juni, 2006 vid 20:37

använd ”winiso”
    den konverterar det mesta…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA