Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Döpa om .IMG till .ISO-filer ??

• Döpa om .IMG till .ISO-filer ??

Publicerad av Knatte på 7 juni, 2006 vid 17:31

Det finns ju många kloka datorkunniga personer här, så jag slänger ut frågan:
    Hur man lättast ändrar -. IMG filer till -.ISO filer ? Jag har köpte en Mediaman HVX-3500 mediaspelare och den trivs inte så bra med IMG-filer för uppspelning. Därför måste jag konvertera filerna till ISO-formatet. Det funkade inte att bara byta/ändra namnet till ISO, då den fortfarande kände av att den vara en IMG-fil 😡

Tips på hur man bär sig åt eller vilket konverteringsprogram som behövs??

mrmille svarade 18 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • tabi

Medlem
    7 juni, 2006 vid 18:49

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=img-%3Eiso&tag=srch

testa någon av dessa program, har dock inte testat dem själv så jag ska inte uttala mig om dom e bra eller inte.
    Men de verkar funka på beskrivningen av dem iaf 😉

• Knatte

Gäst
    7 juni, 2006 vid 19:23
    TaBi wrote:
    http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=img-%3Eiso&tag=srch

testa någon av dessa program, har dock inte testat dem själv så jag ska inte uttala mig om dom e bra eller inte.
    Men de verkar funka på beskrivningen av dem iaf 😉

Tackar för tipset, men det var lite klena limited data för trial-versionen ca 150 Mb och det räckte väl inte fullt för en film. (Ca 4.5 GB )
    Jag vill gärna ha ett 100% omdömme, från någon som har använt programmet, innan jag köper ett program.

• fastforward

Medlem
    8 juni, 2006 vid 21:57

Det borde gå att montera img-filen med Daemon Tools och sedan läsa ner den till iso med hjälp av DVDecrypter. Båda två är gratisprogram – du ska inte behöva betala pengar för en sådan här grej.

• Knatte

Gäst
    9 juni, 2006 vid 06:58
    fastforward wrote:
    Det borde gå att montera img-filen med Daemon Tools och sedan läsa ner den till iso med hjälp av DVDecrypter. Båda två är gratisprogram – du ska inte behöva betala pengar för en sådan här grej.

Jag sprang på Magic ISO Maker på DC++ och det verkar funka bra nu 😀

• fastforward

Medlem
    9 juni, 2006 vid 18:41
    Knatte wrote:
    fastforward wrote:

Jag sprang på Magic ISO Maker på DC++ och det verkar funka bra nu 😀

Den definitionen av gratis funkar ju den med 😀

• Knatte

Gäst
    10 juni, 2006 vid 08:04
    fastforward wrote:
    Knatte wrote:
    fastforward wrote:

Jag sprang på Magic ISO Maker på DC++ och det verkar funka bra nu

Den definitionen av gratis funkar ju den med 😀
    Visst är det så …a068.gif a068.gif a068.gif

• mrmille

Medlem
    10 juni, 2006 vid 20:37

använd ”winiso”
    den konverterar det mesta…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Döpa om .IMG till .ISO-filer ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.