Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Downwinder från Ringhals utblås till Apelviken

  • Downwinder från Ringhals utblås till Apelviken

    Publicerad av mav på 29 september, 2008 vid 21:09

    Igår i 12ms och sol körde jag och johannes dom runt 20km med vinden och vågorna i ryggen. Helt underbar downwinder akompanjerat av ett gäng sälar på vägen ner. Man var rätt sliten från alla feta vågspots man lekte på när man rullade förbi slottet och sedan in i viken.

    Var rätt pampigt att kita i 20 gradigt vatten vid ringhals i slutet av september =) Blev rätt häftiga vågor där strömmen var som starkast.

    Trist att vi inte hade med oss en kamera eller Mat…

    Good winds.

    Erik

    *undrar vad det var som bet mig i foten vid utblåset…*

    mav svarade 15 år, 7 månader sedan 16 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • mat

    Medlem
    29 september, 2008 vid 21:43

    @Mav 503696 wrote:

    Igår i 12ms och sol körde jag och johannes dom runt 20km med vinden och vågorna i ryggen. Helt underbar downwinder akompanjerat av ett gäng sälar på vägen ner. Man var rätt sliten från alla feta vågspots man lekte på när man rullade förbi slottet och sedan in i viken.

    Var rätt pampigt att kita i 20 gradigt vatten vid ringhals i slutet av september =) Blev rätt häftiga vågor där strömmen var som starkast.

    Trist att vi inte hade med oss en kamera eller Mat…

    Good winds.

    Erik

    *undrar vad det var som bet mig i foten vid utblåset…*

    Shit låter gött! Är med nästa gång!!!

  • skotten

    Medlem
    29 september, 2008 vid 21:59

    supersweet man, everyone should be riding waves.

  • nic

    Medlem
    30 september, 2008 vid 04:08

    Ha, coolt… eller varmt. kul i alla fall. Det har nog sitt eget ekosystem där man inte nödvändigtvis är högst i näringskedjan.

    nic

  • wibban

    Medlem
    30 september, 2008 vid 04:11

    Låter härligt. Grattis

  • zilversurfarn

    Medlem
    30 september, 2008 vid 06:56
    Mat;503705 wrote:
    Shit låter gött! Är med nästa gång!!!

    Jag med, det är ju mina hemtrakter. Har länge funderat på en downwind till Varberg men nu börjar det ju bli kallt så man vill ju ha lite sällskap.

  • yann

    Medlem
    30 september, 2008 vid 07:05

    Zilver, säg till nästa gång du är sugen så är jag på! Har vart där och kikat på det där utblåset i andra ärenden. Blir nästan en stående våg på SV.

  • mav

    Medlem
    30 september, 2008 vid 12:25

    Såg precis att det var en bra bit över 20km från ringhals till viken.. totalt lär det ha varit närmre 40km vi täckte in den dan då vi inte hade bråttom att lämna ett par fina bryt längst vägen.

    Får se om man hittar på nått mer bus under hösten, vore jäkligt kul!

  • smaskens

    Medlem
    30 september, 2008 vid 13:37

    Låter härligt.
    Blev ni självlysande av det goa varma kylvattnet?

  • byguy

    Medlem
    30 september, 2008 vid 13:45

    Var startade ni någonstans?

  • mav

    Medlem
    30 september, 2008 vid 14:19

    Här hoppade vi i, men starten var jäkligt sketchy. Man får starta draken på land och gå ut på en stenplatta och sedan hoppa ut i vattnet. I och med att det är så strömt så får man passa sig lite och absolut inte tro att man kan simma ut och starta draken med assistans från land… då driver man ut innan man kan säga bu. =)

    Vi fick tyvärr lite bortfall när de såg hur starten såg ut så det är en Advanced + startplats. Men det var värt det helt klart.

    Blir jäkligt spännande vågor i stark SV då strömmen kommer från NO.

  • sourra

    Medlem
    30 september, 2008 vid 15:11

    Schysst äventyr Erik. Vi var lite inne på att göra något liknande på söndagen men Farbror Fernet satte stopp för utsvävningar.

  • above_the_law

    Medlem
    30 september, 2008 vid 17:28

    Nu på lördag kanske Yann, Erik, Silver, Mat m fl?!!!! Verkar bli sv….
    Jag är gärna på om utsikterna håller i sig:-)…

  • zilversurfarn

    Medlem
    30 september, 2008 vid 17:51
    above_the_law;503917 wrote:
    Nu på lördag kanske Yann, Erik, Silver, Mat m fl?!!!! Verkar bli sv….
    Jag är gärna på om utsikterna håller i sig:-)…

    Kanske inte helt lyckad vindriktning då har vi mestadels kryss hela vägen till Varberg. Funkar nog smidigare på NV, vilket det väl var i söndags eller Erik?

  • mav

    Medlem
    30 september, 2008 vid 18:15

    Japp, Det var N eller NV när vi körde.

    Men istället kan man ju avge sig från viken och köra till Ringhals och avsluta med en wave-session i utblåset =)

    Eventuellt kan det bli så att jag ska köra en längre distans på lördag/söndag… Men annars är jag nog på att köra. Ifall det blir stark SV längst hela kusten (SÖNDAG!!) siktar vi på att köra Malmö till Varberg… Beräknar att det borde ta 10timmar nonstop och bli ett nytt distansvärldsrekord =)

    det vore en soft söndag =)

  • blackadder

    Medlem
    30 september, 2008 vid 18:15

    @Yann 503753 wrote:

    Har vart där och kikat på det där utblåset i andra ärenden.

    Vad kan det vara för spännande månntro?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Downwinder från Ringhals utblås till Apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.