Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dr Ding eller liknade i järnaffärer

• johnm

Medlem
    14 januari, 2005 vid 14:10

Biltema har nåt Dr Ding-liknande. Finns även epoxy for mer seriös lagning.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 januari, 2005 vid 14:16

kan det här funka? http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=19656
    billigt i varjefall

• oscar

Medlem
    14 januari, 2005 vid 14:19

Köp ”solar patch” av Wallen istället!

largebd.jpg

• surfen

Medlem
    14 januari, 2005 vid 14:20

Det fungerar utmärkt att laga mingre skador med, härdar på tio minuter. Har alltid en ligger i bilen för akuthjälp;=)

• sinclair

Medlem
    14 januari, 2005 vid 16:30

Gelcoat filler funkar bra, det kan du köpa på macken eller hos järnaffären. mkt bättre än dr ding som förövrigt släpper igenom vatten.

• gurra1978

Medlem
    14 januari, 2005 vid 16:33

Biltema epoxi-kitt är billigt och skitbra. Jag använder den varje gång på Torö. Min brädan börjar bli ordentligt omplåstad nu. Köp Biltemas grejor!

• fredde_m

Medlem
    14 januari, 2005 vid 20:24

Fråga efter metalisk tätning, det är samma som dr ding.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2005 vid 16:43

Är det sant att dr ding släpper igenom vatten och att Gelcoat filler är bättre att satsa på?/Staffan

• surfen

Medlem
    25 mars, 2005 vid 16:59

Har kört med Biltemas snabbepoxy/knådepoxy flera år inga problem, men jag skulle inte laga några större skador med det. Men lite små sprickor av mast och bom duger det utmärkt till. Får man en större skada så är det bara riktigt epoxy som gäller med microballonger/nytt skum, och snygga till det med lite gelcoatfiller om man vill det. Både gelcoat och epoxy kan man bryta av med lite färg så lyser inte skadan så mycket, men vem bryr sig? Bara det inte kommer in vatten för då måste det bort innan man täcker hålet.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2005 vid 18:39

Solar patch låter ju lite fel då det väldigt sällan är sol då det är brädpajjaförhållanden =) Men det kanske räcker med det UVljus som tränger igenom molnen. Biltema har nåt som heter superepoxi, det härdar relativt snabbt (typ en timme) och är tjockt så man kan bygga lite med det. För snabba tillfälliga lagningar har jag bara vanlig plastic padding som härdar på 2 min och går lätt att bända bort och göra en riktig lagning senare.

Itch dont scratch

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2005 vid 23:34

Solares är ju också säkert men inte till större skador.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dr Ding eller liknade i järnaffärer

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.