• wisco

    Medlem
    15 januari, 2000 vid 11:07

    man snurra två gånger istället för en, och robert teritihau är den enda som satt den offentligt på en tävling, har även sett en videosnutt nånstans där han gör en tabletop plus dubbel frammåt i samma hopp…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 januari, 2000 vid 09:29

    Finns den filmsnutten på internet? Det hade varit ruskigt coolt att se den.

  • paddy

    Medlem
    16 januari, 2000 vid 17:36

    Nja Wisco, Robert är inte den enda. På World Cup i Pozo `98 satte även Cutres
    Juan Enrique en dubbel framåt. Han övar förövrigt på trippel framåt!!!

    Paddy

    Surfers Workshop Malmö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 januari, 2000 vid 16:36

    jag vill inte verka vara en total messerscmitt, men framförallt tror jag att det var Vidar Jenssen som satte en dubbel framåt först av alla på Pozzo under världscupen redan typ 95-96. (den som alltid var intron på vindsurfingprogram på Eurosport förut för längesen) Vad gäller videosnutt så skulle jag bli grymt imponerad av tabletop + 2ggr framåt,men det kanske finns, speciellt om den galne faan satte den, men det kanske finns från nya PWA-videon. Men jag tycker det låter troligt att du blandar ihop förra PWA-videon där Steve Allen gör en table + 1ggr framåt, och därpå gör Teritthheeaauu eller hur faan han nu stavar en sinnessjuk stallad dubbel framåt.
    men men jag kan ha fel.

  • wisco

    Medlem
    17 januari, 2000 vid 18:29

    nä jag är helt säker på att det var robert och table+dubbel, hittade den nånstans på nätet men kommer inte ihåg var…

    ursäkta om jag hade fel om att han var den enda som satt den dubbla men det var vad jag läste, då menade dom oxo att han SATTE den, dvs landade och planade iväg.
    Men vad vet jag..
    återkommer om jag hittar videon igen.

    surfa gött!

  • erra

    Medlem
    17 januari, 2000 vid 21:03

    Det finns rätt många som sätter dubbel i PWA faktiskt…

  • saken

    Medlem
    17 januari, 2000 vid 21:17

    Mycket rekorderligt svarat – helt rätt. Var det inte någon som satte en dubbel bakåt eller cheeseroll före 2*frammåt?

  • erra

    Medlem
    17 januari, 2000 vid 21:21

    den enda dubbla bakåt jag har sett var på indoor, som vanligt var det robert territehau som försökte, det finns fler som har försökt…

  • fredrik-b

    Medlem
    17 januari, 2000 vid 21:37

    Jag vet inte om den funkar, men här kommer videoklippen på Robert Terietehau, ii PWA sylt tävlingen i höst… enjoy.. (om den funkar… ta på atatchment…

    Häng löst

    Fredrik@hang-ten.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 januari, 2000 vid 22:00

    funkade kanon bra! Läckert
    mvh L-A SURF
    Anders

  • krille

    Medlem
    18 januari, 2000 vid 07:35

    En annan sekvens i -gif format på table-dubbel av Robert. Om det funkar………
    Krille

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 januari, 2000 vid 08:24

    både “stenen” och “goja” satte helt vertikala dubblers på pozo i somras.

  • robin

    Medlem
    18 januari, 2000 vid 09:15

    Det vet jag inget om, men däremot vet jag att jag har läst en intervju med Anders B i Funsport där han pratade om att han nästan hade satt en kombination av framåt och bakåt, kommer däremot inte ihåg i vilken ordning.

    /Robin

  • wisco

    Medlem
    18 januari, 2000 vid 09:54

    japp

  • ola-h

    Medlem
    18 januari, 2000 vid 10:15

    Bakåt-framåt torde vara något av det coolaste. Josh Anglulo med sällskap har pratat (och antagligen provat) detta hopp i minst fem års tid. Jag har inte hört tals om någon som klarat det.

    Jag känner inte till någon annan sport där man klarat, eller ens försökt, en bakåtframåt (undantaget fallskärm, bungee etc där man börjar med att får sin höjd “artificiellt”).

    Ola H.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.