Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Dude where’s my car?

  • Dude where’s my car?

    Publicerad av kasimir på 11 november, 2006 vid 22:21

    Gick ut till parkeringen i morse för jag skulle till färgaffären och kolla på golv. Tror ni bilen står på parkeringen? Icke så! Jävla amatörer! Sno en bil som är 18 år gammal och snart fyller 30 000mil. Mina SvampBobfyrkant figurer som är fastlimmade på instrumentbrädan är fan mer värda än bilen och har fan större affektionsvärde också!
    Har ni några bra bil eller stöldhistorier så posta dem här så kan vi ha en tävling. Om ni ser min bil eller har stulit den kan ni posta här också. Det är en vit SAAB 900c med en massa klibbor och rost.

    mr_johan svarade 17 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • jonaish

    Medlem
    11 november, 2006 vid 23:31

    Varför man snor en bil som är 18år gammal är för att dom är så jävla lätta att tjuvkoppla…jämfört med dagens bilar…”sägs det”

    Så här gör man för att tjuvkoppla en gammal bil:

    Skruva i en stjärnmejslad skruv längst upp i tändningslåset där man sätter i nyckeln, sätt fast glidhammaren på skruven, ryck ut hela låskolven, sätt mejseln i hålet och vrid om…. NU kan du köra !!

  • jonaish

    Medlem
    11 november, 2006 vid 23:36

    de e bara att googla lite så vet du oxå hur man göra 😉

    så kan du köra hem den oxå när du hittar den…

    BTW

    “Skräckexemplet är Saab 900 – som kan startas med nästan vad som helst som stoppas i tändningslåset.”

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/9811/02/biltjuv.html

    där har du svaret varför dom tog din bil 😉 hoppas du hittar den

  • weeboy

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:12
    jonaish wrote:
    de e bara att googla lite så vet du oxå hur man göra 😉

    så kan du köra hem den oxå när du hittar den…

    BTW

    “Skräckexemplet är Saab 900 – som kan startas med nästan vad som helst som stoppas i tändningslåset.”

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/9811/02/biltjuv.html

    där har du svaret varför dom tog din bil 😉 hoppas du hittar den

    Det löser sig:)

  • kasimir

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:22
    jonaish wrote:
    Varför man snor en bil som är 18år gammal är för att dom är så jävla lätta att tjuvkoppla…jämfört med dagens bilar…”sägs det”

    Så här gör man för att tjuvkoppla en gammal bil:

    Skruva i en stjärnmejslad skruv längst upp i tändningslåset där man sätter i nyckeln, sätt fast glidhammaren på skruven, ryck ut hela låskolven, sätt mejseln i hålet och vrid om…. NU kan du köra !!

    Nä fåntratt man behöver inte rycka ut låskolven räcker med att ta en hammare och slå i en skruvmejsel och vrida om, Och nä den går inte att starta med vad som helst det beror på hur sliten låskolven är min är en ny så den funkar bara med rätt nyckel. Eftersom du har så djupgående kunskaper i ämnet kanske jag får fråga var de befann dig natten mellan fredag och lördag;)

  • jonaish

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:36

    de e skit samma om de e en ny låskolv som sitter i…bara att rycka ut skiten med en glidhammaren å in med en mejsel!!!

    då hade inte sovit på 24h precis….sov fram till kl13 typ….orka inte göra mkt den dagen………..

    Vad gjorde du!?!? 😉

  • kasimir

    Medlem
    12 november, 2006 vid 02:55

    “Skräckexemplet är Saab 900 – som kan startas med nästan vad som helst som stoppas i tändningslåset.”
    Nä det kan man inte, inte utan att förstöra låset. Men det är irelevant faktum kvarstår att bilen är borta. Jävla amatörer i vilket fall som helst.

  • jonaish

    Medlem
    12 november, 2006 vid 10:58

    jag vet folk som har startat en saab 900/9000 lr va de va.. med en glasspinne;)

  • edorf

    Medlem
    12 november, 2006 vid 21:24

    var det svampbobfyrkant leksaker som man fick i happymeal för något år sedan .. ??

    för isåfall kan jag bidra med mina.. jag hade också mina klistrade på panelen, men sen trillade en av.. och då tog jag bort den andra.. men det gör inget för du kan få dem…

  • kasimir

    Medlem
    13 november, 2006 vid 12:57

    Tack så mycket men mina var Nickelodeon Special edition som man fick i chokladegg som jag köpte på ÖB

  • edorf

    Medlem
    13 november, 2006 vid 14:47

    oj. ledsen var det kinderägg kvalite eller var det liksom Brio kvalle..

    mina är iaf 7 cm höga..

    de finns om du är sugen..

  • kasimir

    Medlem
    13 november, 2006 vid 15:54

    låter gött får se om mina finns kvar i bilen om jag får tillbaka den annars skickar jag ett PM dina verkar ju vara fina. Bilder?
    Jag har filmen du kan få en bränd DVD i utbyte

  • alex_

    Medlem
    14 november, 2006 vid 06:18

    @jonaish]jag vet folk som har startat en saab 900/9000 lr va de va.. med en glasspinne )[/QUOTE wrote:

    Jag kan bekräfta att du kan öppna själva dörrlåset med nästan vadsomhelst iallafall, själv har jag provat på vår förra bil med en gammal ford-nyckel, en glasspinne, en nyckelring etc… gissa om farsan köpte rattlås efter det 😀

  • jonaish

    Medlem
    14 november, 2006 vid 15:24

    @Alex_]

    jonaish wrote:
    jag vet folk som har startat en saab 900/9000 lr va de va.. med en glasspinne )[/QUOTE wrote:

    Jag kan bekräfta att du kan öppna själva dörrlåset med nästan vadsomhelst iallafall, själv har jag provat på vår förra bil med en gammal ford-nyckel, en glasspinne, en nyckelring etc… gissa om farsan köpte rattlås efter det 😀

    jag gissar på att han sålde den samma dag som du visa han de där 😀

    testa du om du kunde starta oxå ?

  • alex_

    Medlem
    14 november, 2006 vid 16:16

    njä men vi har en 9000 nu så jag får ta o göra det… om man skruvar i skruven o rycker ut skiten, ANTAR jag att man inte kan sätta tillbaka den utan komplikationer… så det låter jag bli 😛

  • kasimir

    Medlem
    17 november, 2006 vid 18:45

    Nu har jag fått tillbaka SAAB:en. Tankad med 300 riksdaler och i samma skick som när jag blev av med den. Det enda som var borta var min eightball och min hulahula flicka jag hade i backspegeln. Den stod vid Heleneholms kiosken så tjuvarna var nog sugna på burgare.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Dude where’s my car?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.