Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Eddie Joakim & Fernando – Paros Aug 2006

  • Eddie Joakim & Fernando – Paros Aug 2006

    Publicerad av eddie på 21 augusti, 2006 vid 20:31

    060812
    Så jäkla gött… På väg till Paros för en veckas kitesurf. Joakim och Fernando är på plats på Paros men det är inte vinden. Enligt Windguru skall den komma på tisdag, det får väl vara OK. Bara inte stiltjen håller i sig.
    Upptäckte igår när jag packade att min nya sele blivit kvar i Apelviken. Surt som faen – ren tur att jag har min gamla sele kvar.
    Hur mycket bagage som helst, men I fullkomligen Löööv att checka in hos medelålders kvinnor:
    Apollo-Charter betyder 20 kg inkl handbagage. Men trots att kitetravelbagen vägde 24 kg + två handbagage med dator, kamera och några T-shirt säkert vägde ytterligare ca 20 kg så blev det ingen övervikt. Gott!
    Jag gjorde i alla fall veckans klipp…. för 140 kr så fick jag Apollos variant på businessclass. Inte bara unlimited peanuts utan även alkoholhaltiga drycker. Eftersom man är vältränad så dricker man snabbt gratis sprit upp till 140 kr… efter det är ju allt ren bonus.
    Som om det inte räckte med så var jag ensam på första raden samt fick lite bättre mat än de i boskapsavdelningen. Damen bakom mig som på hemvägen satt med en kall macka bad också om varm mat…
    “Nähädu… det är bara i business” sa mattanten…. förlåt flygvärdinnan.
    Jag övervägde ett tag att låta damen bakom mig smaka en tugga men det kändes opassande.
    Väl framme i Santorini så delade jag taxi med en svenska utan BH… tänkte berätta för henne att BH är hyfsat modernt men avstod i sista stund. Den stackars tjejen hade stått i två timmar och väntat på taxi…. utan BH!
    Jag klarade mig med en kvart….
    Förutom oss två förvirrade svenskar så klämde även en 2,10 lång grek in sig i framsätet. Han lyckades även övertala taxin att köra en fyra mils omväg till en bankomat. Praktiskt eftersom det bara fanns tre stycken på flygplatsen.
    060813
    Det blev en ganska lång resa… efter att färjan anlänt Parikia på Paros så var det dags att leta upp en taxi för att ta sig över ön till Pounda. Sedan ytterligare en färja över till Antiparos där Joakim väntade. Klockan hann bli halvtio på kvällen.
    Antiparos är en mysig och ganska genuin by, i stort sett fritt från skandinaver och tyskar. Istället Grekiska och Italienska turister, det känns ju skönt även om alla vet att italienare är ett jävla pack.
    Grekisk mat är ju helt fantastisk. De har ju både grillspett av lamm, kyckling och biff. Det är också praktiskt att tsatsiki faktiskt passar till allt.

    Maten igår var i alla fall suveränt god… Kvällen avslutades på Antiparos eget “Lilla Torg”. Som bland annat innehåller en nischbaren nr 1. Där en skäggig man på drygt 50 leende spelar The Doors i 240 decibel. Jag undrade först varför han log så fånigt, men efter en stund insåg jag att det så klart beror på att han är stendöv. Han har tydligen stått varje kväll i 30 år i ljud som motsvarar tre Viggenplan.
    Att det inte skulle bli någon vind idag visste vi så vi kunde ganska avslappnat njuta av värmen och lite öl i sol och i skuggan. Eventuellt kommer det vind i morgon men mer troligt på tisdag.
    Just nu sitter vi och njuter av en öl på balkongen till en supermysig lägenhet som Joakim och Fernando hade fixat, all heder åt dem. Emellanåt kommer det lite vindfläktar som kanske kanske kan tyda på kommande vind.
    060814
    I morgon blir det vind… Vi litar på Windgurun.
    Lite rastlöshet trots ganska avancerad bakfylla. Hur smart är det att dra i sig 3 st Smirnoff Ice mellan 4 och halv fem på morgonen?
    För att röra på oss lite så hyrde vi mountainbikes och gav oss på uppförsbacken från helvetet, som slutade vid en gigantisk grotta. Ganska coolt! Men inte värt backjäveln. Till och med så lång och brant så det var ett äventyr att cykla nedför den. Speciellt på en hyrcykel med löst bakhjul.
    Vi hann med en avstickare till en liten söt badvik där vi glatt satte i oss av sallads- och fiskbuffén. Fiser nog lite oftare just nu, men i stort sett så känns det som att vi klarat oss.
    Det var afterbeachparty på kitecentret… ett jävla håll igång på Italianosana som hällde vatten, öl, olivolja, senap och ketchup över varann och övriga gäster. Själv blev jag insmord med duschkräm av en ung parvel med alldeles för snygg flickvän.
    Nu vill vi ha en dusch, middag och en avsugning… För Joakim och mig blir det nog bara de två första. Men med Fernando vet man aldrig.

    Sen kom vinden det blev inget mer skrivet här… Fast det hände en hel massa skoj saker till.
    Men det får ligga på ett annat forum…

    Sammanfattningsvis om Paros:
    (Jämföra med Tarifa kan ju vara lämpligt då det ligger ungefär i samma pris och lika långt bort)
    + Billigt att åka ner… ta en sista minuten av Apollo…. kan hamna på drygt 1000-lappen
    – Lite lång transfer från flyg till Antiparos.
    + Stadig fin vind, bättre än Tarifa
    + Inte så choppigt
    + Rescue finns och behövs med halvgalna Italienare som krockar kites som som som som…. Ehhh Ja ni vet!
    + Antiparos är faktiskt en helmysig och skön by. Det kändes som att man nästan kände alla där…. Mycket beroende på Fernandos fenomenala sociala förmåga.
    + Skönt med ett kitecenter där man kan droppa av grejorna
    – Italienarna har lite annan stil. De är tex inte särskilt sugna på att hjälpa dig att launcha etc. Många av de kaxiga är dessutom rätt mediokra väl på vattnet.

    Bilden från Pounda, Paros mot AntiParos

    mjersen svarade 17 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:34

    Den coola beachen var (tyvärr) inte kitebeachen utan en seminakenstrand. Kolla in person nr 6

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:37

    Fest typ

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:41

    Världens gladaste och högljudaste DJ som ser ut som Jim Morrisson.

    Sen en måbrabild av typiskt Grekland

    Sen en måjävligtdåligtvadfandrackjagigårbild – typiskt Grekland

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:42

    Lite lek i väntan på vind.
    Kitecentret
    Jocke
    Danska Nina
    Jag

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:46

    Lite kitebilder

  • unhooked

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:49

    fan det blåser ju ingenstans 🙁

    gött annars.

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:50

    Paus…..!

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:52

    Utkik är viktigt…

    Efter mycket fotande måste man vila…

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:54

    Jocke sålde sina grejor och började hjälpa windsurfarna efter det här

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:55
    Unhooked wrote:
    fan det blåser ju ingenstans 🙁

    gött annars.

    Jag kanske var otydlig i min dagbok…. men på tisdagen började det blåsa. Ons till fre hade vi runt 10…. stundom stadiga 13 m/s.
    Så det var rätt bra!!

  • unhooked

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:58
    Eddie wrote:
    Unhooked wrote:
    fan det blåser ju ingenstans 🙁

    gött annars.

    Jag kanske var otydlig i min dagbok…. men på tisdagen började det blåsa. Ons till fre hade vi runt 10…. stundom stadiga 13 m/s.
    Så det var rätt bra!!

    aha, de va bara jag som va lat å bara läste halva 😛

  • sidpiraya

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 21:21

    Va fan Eddie går du på fulchack ingen orkar babla så mycket annars kan du inte sammanfatta det lita typ var fan är du? helt omöjligt att läsa fast fina bilder.

  • eddie

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 21:37

    Skit ner er…. fan är anstränger man sig för er skull.
    Vad är tacken?
    Spott o Spe…

    Bandana! Ring mig i morgon…! Kanske kan ses i morgon efter jobb?
    Så vi får klart får business…

  • hovang

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 21:49

    Ser ju gött ut! Tur ändå att man inte åkte med första veckan med tanke på vinden. Fint med lite reportage även om man inte orkar läsa allt.

  • sidpiraya

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 21:50

    kan inte i morn men vi kan höras och boka en annan dag i veckan kanske

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Eddie Joakim & Fernando – Paros Aug 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.