Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing edit med 7D _ Hjälp

  • edit med 7D _ Hjälp

    Publicerad av mat på 2 juni, 2010 vid 09:32

    Det är en hel del här på forumet som har visat att de är riktigt duktiga på redigera med 7d så jag skulle få lite tips eftersom jag fattar ingeting!!! 🙁
    Skulle gärna vilja ha en liten tutorial (riktigt BASIC) om vad jag ska göra för att importera mina filmer från 7D till Premiere pro?
    Merci!

    mat svarade 13 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • broderisak

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 09:46

    Om du går in på Fotosidan.se så är det forum som det finns många trådar om just hur 7D funkar. (om du redan inte varit där förstås)

  • mat

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 10:05

    japp, jag har läst lite på fotosidan, men finns sååååå mycket olika info och ofta inte så tidliga. Vill bara veta i vilken format ska jag konvertera för att importera till Premiere Pro och med vilken program?

  • mat

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 10:14

    glömde skriva att det är premiere pro CS3 jag har. Eftersom här också verkar som det är inte samma sak beroende på vilket version av CS man använder… 🙁 Varför ska det vara så komplicerat????

  • hbgkitare

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 11:43

    Passar på att fråga en liknande fråga. Filmat med min GoPro HD och Final Cut Pro HD vägrar importera mina klipp som är filmade i 720p/60 frames. Alla de andra formaten som finns på GoPron tar den emot. Någon som tips eller stött på liknande problem?

  • sourra

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 13:06

    Tjena Mat,
    Har du CS3 måste du först konvertera filerna till ett format som PPro kan hantera. CS4 kan hantera det men det går segt och i CS5 kan man, om man har rätt Nvidia-kort, redigera och rendera i realtid. Men nu har du CS3 så då får du använda ett program som heter “SUPER” eller något som gör motsvarande jobb. Kolla på cinema5d.com och sök efter h264 conversion premiere cs3 så ska du nog kunna hitta något.

    //J

  • bloke

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 18:17

    det finns ett smidigt program som konverterar till olika film format samt att man kan endast välja ut klipp som man vill konvertera från hela klippet.
    det heter mpeg streamclip. googla det.. det är gratis att ladda ner.

  • zeke

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 19:53

    Mac!;-)

  • zeke

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 20:01

    Seriöst. Har både Gopro, 7D och diverse elektronik, alla prylar är bara att plugga in utan några konverteringar och allt går att redigera i original program som imovie eller quicktime pro (140 spänn).
    Viktigast är att filmerna hackar inte vid uppspelning i HD (inan redigerade).

    Hälsningar
    Jens

  • gadget

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 20:09
    Hbgkitare;615034 wrote:
    Passar på att fråga en liknande fråga. Filmat med min GoPro HD och Final Cut Pro HD vägrar importera mina klipp som är filmade i 720p/60 frames. Alla de andra formaten som finns på GoPron tar den emot. Någon som tips eller stött på liknande problem?

    Jag kör klippet via MPEG Streamclip (Mac), exporterar som bilder, importerar bilderna och exporterar sedan i valfritt format i 30 fps.

  • mat

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 22:21

    ok tack för alla tips. Tyvärr fattar jag fortfarande ingenting. Har laddat MPEG Streamclip men det är som kinesiska för mig 🙁 Se bilden…

    Kanske ska jag fortsätta ta bilder istället…

  • mat

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 22:24

    har lagt en liten klipp från dagens sjöbris på sajten. Direkt från GoPro kameran och inte HD så klart 🙁 🙁 >>> http://www.nordicsurfersmag.se

  • hengo

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 22:42

    mpeg streamclip sen ut i apple prores HQ, men de kanske inte funkar till CPn?
    Filmerna blir sjjjjuuukt stora men flyter bra ändå, man kan färgsätta och köra lite enklare filter utan att behöva rendera

    Faen, du kändes ju annars som en typisk macanvändare.

    glöm inte klicka ur interlaced scaling…

  • wakenils

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 08:06

    gött väder o ladd i filmen!

  • gadget

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 08:55
    Mat;615130 wrote:
    ok tack för alla tips. Tyvärr fattar jag fortfarande ingenting. Har laddat MPEG Streamclip men det är som kinesiska för mig 🙁 Se bilden…

    Kanske ska jag fortsätta ta bilder istället…

    På compression längs upp väljer du “image sequence” och exporterar sedan allt som enskilda bilder.
    Sedan drar du alla bilder till streamclip och exporterar sedan till valfritt format i 30 fps.
    Detta är då om du vill ha dina 60 fps som slow motion.

  • sourra

    Medlem
    3 juni, 2010 vid 16:23

    Spana in detta. Jag har en kompis som kör detta på billigaste Cuda-kortet, 8GB Ram och med en vanlig i7-processor och han hanterar 5D-film som om det skulle vara VGA-kvalitet. CS5 alltså… (Hoppa fram till ca 2:00 om ni inte orkar se hela)

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ha3AUhdAA48″]YouTube- Adobe Premiere CS5 – Mercury Playback Engine[/ame]

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing edit med 7D _ Hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.