Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Efterlyser gamla grejer tråden!

• Efterlyser gamla grejer tråden!

Publicerad av pjoter på 30 oktober, 2009 vid 08:23

Tjena

Mårten T satte igång min nostalgiska sida såhär på morgonkvisten. Tänkte därför starta en ”gamla grejer” tråd för att se om man kan få reda på vad som hänt med sina gamla älsklingar. Andra får såklart joina in och efterlysa gamla favoriter.
    Lite kul med en lista på vad folk haft för grejer också, vem har haft flest kites i sverige?

Kites:
    Slingshot fuel 17 -03 (köpte av mårtenT, bor hos Simon i lund som vägrar sälja tillbaks den 🙂 )
    Slingshot fuel 13 -04 vit (såldes uppåt landet nånstans?)
    Best yarga 9 -04 svart-röd, drog snett (köpte av plattvatten, vem var det som köpte den nu igen?)
    Flysurfer speed1 10 (egentligen Kajs, såldes uppåt nånstans)
    Flysurfer pulse1 10 (sålde den uppåt landet också tror jag, kalmar kanske?)
    Flysurfer psycho3 10 (bor kvar i skåne med lomma som hemmastrand)
    Caution mayhem 9 -08 orange (bästa kiten gjord, någonsin! 🙂 flyttade till nyköping tror jag)
    Caution mayhem 14 -08 orange (bor i brasilien och uddevalla)

Insåg nu att nästan alla kites man haft har varit sjukt goa! 🙂

Brädor:
    LF Picklefork 151 rätt kass men legendarisk (köpte beg av Topy, såldes till uddevalla)
    Gult hemmabygge från aus. (bor i lomma med psycho3:an)
    TW:s första bygge typ. 122 blå (lever den fortfarande?)
    SOS 128*41. nog snyggaste brädan på stranden (skånepaul, vad hände med den?)

Var ju bara några pinaler man gått igenom sen man började. Sen kommer det ju iofs till 5 brädor och 4 kites där hemma.

davids svarade 15 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • martent

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 09:19

Jag efter lyser min gamla cabrinha vari bräda den var blå och vit och hade två extra fenor på ena sidan. Den var riktigt nice jag vill köpa tillbaka den tror det var en 03a!

• haze

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 09:25

mmm var är min två linors NAISH? Och X2:a? Saknar de…. Sålde de till Luleå tror jag…..

• gurra_g

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 10:01

Underground wave tray! Mycket trevlig bräda, tror jag hade en 01 eller 02a 142*37

Ingen som har en liggandes som de vill bli av med? En 142 eller 147cm?

• hatman

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 10:06

Efterlyser min Wipika FreeAir 8.9 2001. ombyggd till 4-linors utar QR o sånt mög (dags att bygga tillbaka den nu tänkte jag.)

Men framför allt min gamla F-One directional. Bort med stropparna o den skulle va sweet idag!

[img]http://www.surfzone.se/pp_data/500/medium/Antigua-retro.JPG[/img]
    Notera det tjusiga 2-4-converter-kittet å handleach för kiten 🙂 Bild tagen på Jabberwok… Åh… Nostalgi!!!

• gurra_g

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 10:11
  • samhansson

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 10:12

jag efterlyser mitt radergummi från klass 2a.

• roland

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 12:53

Skulle vilja ha tillbaka den där toppsen som sjuksysten stack in i urinröret 1 gången jag testa mig den var sjukt skön

• kitelife

Medlem
    30 oktober, 2009 vid 18:57

nån som känner igen dom här :smirk: (fast det är redan nån som sa han hade köpt dom av mig i en annan tråd) och NÄÄ jag vill INTE ha tillbaka dom :tongue:

• skanepaul

Medlem
    1 november, 2009 vid 09:17
    pjoter;585909 wrote:
    SOS 128*41. nog snyggaste brädan på stranden (skånepaul, vad hände med den?)

Va, den tycker du är snygg!!!? 🙂

Killen som jag köpte den till kom aldrig igång med kiteandet tyvärr, så den står nog på hans vind eller nått.

• davids

Medlem
    1 november, 2009 vid 11:23

Kites:

Wipika AMP2 15,4 kvm. Hade ingen aning om safetyfeastures och trimstrappen hade jag knutit en knut om:) Köpte av nån dansk, sålde till nån pajsare i Helsingborg, såg den aldrig igen..
    North Rhino2 16 kvm. Köpte av Henrik? Sanslöst drag funka finfint. Minns ej vem jag sålde den till, eventuellt nån i Halmstad
    Takoon Skoop2 11,5 kvm med 20 meters linor. Riktigt bra och rolig kite! Köpte av Kicki, sålde till nån i Halmstad.
    Naish X3/4?. Fick av Matti efter Megafestival, sålde till någon, ingen aning om vem det var.
    Flexifoil Strike II 11 kvm. Köpte av Peter, sålde till nån dude i Perth.
    Flexifoil Firestorm 7 kvm. Köpte av Peter, har fortfarande den kvar här i princip nyskick, typ omöjlig att sälja (och pumpa då backventilerna på dem 7 (!) struttsen inte funkar och den minsta rymmer knappt en pumpning luft)
    Flexifoil Atom 9 kvm. Enda kiten jag har för tillfället. Sjukt bra drake! Inte många dagar jag missar fast detta är min enda kite.

Brädor:

Fanatic AC/DC eller nåt liknande. FEEETstor directional som jag köpte av nån dansk. Sålde till några kids från Falsterbo som samtidigt som jag sålde den fråga mig om ”man verkligen behöver en sele?”
    Wipika nåntin. Stor lång röd twintip som jag spraya skånska flaggan under. Minns ej vem jag köpte eller sålde den av/till.
    Wave’s V-Flex 135. Helt otroligt bra bräda i vågor! Köpte ny av nån dealer och sålde till nån snubbe från Båstad kanske? Undrar vad som hände med den, nån som vet nåt skulle gärna köpa tillbaka den faktiskt!
    Victoria Skimboards träskim. Skimboard.
    Adam Gillespie vågbräda 6’10”.
    LF Wakeskate. Köpte på Megafestival, drev ut till havs på en offshore session utanför Jonstorp. Undrar var fan den tog vägen.. Kul var den iaf..
    LF MLF 120. Kul liten bräda. Kort och jibbig. Körde med boots på den ett tag. Inte att rekommendera på så kort bräda, hehe.
    North Cesar Pro, Prototype. Köpt av Chrille i Perth. Knäckt, står i min lägenhet.
    North Young Blood. Min nuvarande bräda. Mycket nöjd.

Var nog i princip det:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Efterlyser gamla grejer tråden!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.