Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egypten efter 24dec…

  • Egypten efter 24dec…

    Publicerad av georgi på 9 oktober, 2009 vid 15:02

    Need some help guys!

    Var ska man åka om man ska ha familjen med sig, (dvs inte bara massa kiteande i fokus…)? :confused2:

    litease svarade 14 år, 4 månader sedan 19 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • mangsta

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 15:31

    Tjenare!

    Lyllos dig till att börja med!

    Jag vill slå ett slag för Hurghada, var där med tjejen så ingen ren surfresa! Vi bodde inne i stan (Sekala) o tog taxi ut till Colona Watersports, kostar typ jordnötter o åka taxi i det där landet lr iaf runt 25-30 spänn. Grymt skön strand, dock of-shore men de har gubbar med båt som plockar upp en om man driver i väg! Gå in på deras hemsida om du vill ha mer info: http://www.colonawatersports.com/hurghada/hurghada.html.

    Familjen kan hänga på stranden, skön sand o bra ställe o hänga ut på!

    Trevlig semester.

    //Mangan

  • lidde

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 17:15

    Hej!

    Se http://www.kitelife.se som kommer att vara i El Gouna, Egypten i fyra månader från november till februari och bedriva kursverksamhet. Den vackra byn El Gouna ligger 20 km norr om Hurghada.

    El Gouna är mycket familjevänligt och vindarna är mycket bra samt det är långgrunt.

    Till din fördel ger vi de tio första anmälningarna 10% rabatt på kitecentret för baspaket och lagring. Skicka ett mail med ditt namn så ordnar vi rabatten. Kiteskolan som vi samarbetar med är Red Sea Zone som har alla bekvämligheter som du och din familj behöver.

    Kitelife arrangerar också kitesafari med båt till 30 olika spots för kitesurfare på alla nivåer.
    http://www.kitelife.se/kitelife-i-eg…afari-med-bat/

    Välkommen att höra av dig på info@kitelife.se så ska vi hjälpa dig.

    Hälsningar, Egypteninstruktörerna
    Lidde, Lina och Josefine

  • georgi

    Medlem
    9 oktober, 2009 vid 17:59

    Tack för hjälpen, ska kolla närmare på dessa resmål!

  • larssa

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 12:18

    Jag skulle nog valt El Gouna. Var i Hurghada o El Gouna för nåt år sen och förutom kiting så är Hurghada crap enligt mig.

  • skanepaul

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 13:44

    Three Corners hotel i El Gouna är inte fel.

  • zilversurfarn

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 16:20

    Tänkte oxå försöka komma iväg med familjen 1-2v i vinter. Tacksam för tips från alla privata som arrangörer!
    Problemet när jag letar resor är att de sällan går till de ställen som de bra spotsen ligger. Typ Teneriffa, hur många resor som helst till playa del americas, jag vill till El Medano!
    Lanzarote – inga resor till Famara…

    Vill inte behöva vara beroende av hyrbil.

    Alltså, hur/var hitta billiga flygresor och schysst boende på schyssta spots som helst oxå har nåt att erbjuda till måttligt intresserad fru och två yngre söner!

  • lidde

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 08:49

    Hej!

    I El Gouna ligger de familjevänliga hotellen vid stranden där du har tillgång till att kitesurfa.

    Se länken för alla bolag som flyger till El Gouna.
    http://www.kitelife.se/kitelife-i-egypten/resbolag/

    Flygen går till Hurghada som ligger 2 mil från El Gouna.

  • eagletech19

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 14:14
    Larssa;582546 wrote:
    Jag skulle nog valt El Gouna. Var i Hurghada o El Gouna för nåt år sen och förutom kiting så är Hurghada crap enligt mig.

    Då var resan till El Gouna bokad 29/12, 14 dagar:wink: Ska bli härligt att kita i varma vatten under 2 veckor.

    Då synes vi väl?

    //Roger

  • chaneuil

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 14:36

    Jag åker till El Gouna på tisdag med den lilla familjen och stannar i två veckor 🙂

  • blizzard30

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 18:37

    Är det någon som har några erfarenheter av Dahab i Egypten?

  • surfballe

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 16:48

    Jag skulle absolut rekomendera El gouna för familjer, Hurghada är kul och spännande i en eller två dagar, sen blir man bara stressad av alla säljare och bilar. Bättre att bo i El gouna och ta en taxi till Hurghada de dagar man vill dit, (ca 10 min)

    Ha så trevligt!

  • debkausf

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 18:20
    Larssa;582546 wrote:
    Jag skulle nog valt El Gouna. Var i Hurghada o El Gouna för nåt år sen och förutom kiting så är Hurghada crap enligt mig.

    Ja, hurgada är en levande soptipp men bra plattvatten vid colona. Är El gouna lika platt. Har hört att det ibland är för grunt där.

  • skanepaul

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 10:42

    Jag gillade inte El Gouna som kitespot, kändes liksom bara fel att köra där vet inte varför… 🙂 Kan inte förklara.

    Colona, Hurghada är bättre då, schysst platt bakom sandbanken.

  • Kjello

    Gäst
    13 oktober, 2009 vid 10:54
  • tekkkno

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 16:02

    men hur är det med vindsäkerheten?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egypten efter 24dec…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.