Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten slutet på september, någon?

  • Egypten slutet på september, någon?

    Publicerad av t0bbe på 15 augusti, 2009 vid 08:35

    Letar efter ett vindsäkert ställe i slutet på september, enligt windfinder ska det ju blåsa tok-mycket nere i Hurghada / El Gouna då! :laugh: Någon som har varit där den tiden och kan ge tips på storlek på drake etc? Väger 76kg och har en 9:a och en 14.

    Var inne och tittade lite på tornade-surf också, verkar ju riktigt nice det med!

    Någon annan som ska ner till Egypten i slutet på september? Häng på!

    gugge svarade 14 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • chrilleg66

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 12:50

    Jag ska ned 11 oktober.. Kan du skjuta på resan så kom då..

  • loppan

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 17:20

    jag är sjukt sugen jag med

  • henkish

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 21:19

    jag med!

  • t0bbe

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 21:58

    Tyvärr, jag skulle kunna åka tidigare i september, men inte i oktober… Vart har du tänkt att bo? Har du bokat resa redan?
    Tror du man kan vänta och ta en sista minuten eller är det bäst att boka i förväg?

  • chrilleg66

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 06:55
    t0bbe;566995 wrote:
    Tyvärr, jag skulle kunna åka tidigare i september, men inte i oktober… Vart har du tänkt att bo? Har du bokat resa redan?
    Tror du man kan vänta och ta en sista minuten eller är det bäst att boka i förväg?

    Kör charter med apollo.
    Azur Arabia i Hurghada.

    Lite ickesurfare som ska med oxå så fick slå på lite stort:wink:.

    Vore cool med nån surf polare på plats att dela taxi och plattvatten med..

  • andersp

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 15:40

    mm mane sugen alltså, egypten e ju rätt prisvärt
    http://www.kiteforlife.se/

  • pjoter

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 21:40

    snackar ni med sara på tornadosurf så fixar hon boende,taxi å hela skiten. Det är lättast så. Dom är duktiga på att blåsa folk där. Grymt trevliga allihop men man har ingen vilka som är trevliga på riktigt å vilka som har en farbrors mosters kusin som råkar ha en butik där dom säljer nåt du inte alls är intresserad av. Detta var dock en minoritet då jag var där men tillräckligt irriterande för att man inte ville lita på någon riktigt vilket var synd.

    Sen är handsprit ett måste! Speciellt efter man tagit i pengarna.

  • t0bbe

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 19:44

    Tack för tips med handspriten… 🙂 Har hört att det är många som får surfa toalettstol där nere.

    Har nu bokat flygstol till Hurghada den 7:e September, en vecka. Har inte bestämt än om det blir Tornado-surf eller kanske El-Gouna…

    Nån annan som är där nere den tiden?

  • gugge

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 10:38

    tobbe,

    med vilka har du bokat?

    Kanske hänger på.

    /Gugge

  • t0bbe

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 10:49

    Bokade sistaminuten, enbart flyg, med Ving. kostade 3500 när jag köpte för ett par dagar sedan. Arlanda-Hurghada 7:e september.

    Vore kul om du hängde på!

  • gugge

    Medlem
    23 augusti, 2009 vid 19:48

    Ska kolla med en gång.

  • newstream

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 18:03

    Vi är ett par st som ska ner 10-17 oktober. Tänkte sikta på El Gouna men har inte bokat boende än.

    Någon som har koll på hur långt det är till kitespot från hotellen? Kör man direkt vid hotellstränderna eller är det förbjudet någonstans?

    Andra tips från någon som varit på El Gouna tidigare?

  • bizonoxe

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 12:54

    Jag bodde på Mövenpick i El Gouna och precis utanför hotellet kitesurfades det som aldrig förr.

    Edit: var hittar man vind statistik för olika ställen i världen på windfinder? 🙂

  • spexz

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 18:30

    Är lite sugen på hänga på en vecka i oktober.. ska se vilka datum som passar bäst..

  • fanny

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 08:46

    jag åker ner till el gouna imorgon och blir kvar till slutet av november. ^^

    angående avstånd hotell – kitespot så spelar det egentligen inte så stor roll var man bor, ingen av stränderna är särskilt långt borta med taxi/tuk-tuk. MAXIMALT 10-15 minuter, och inte särskilt dyrt heller.

    spots&stationer: http://www.elgouna.com/browsesection.aspx?subsectionid=40&lang=en

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten slutet på september, någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.