Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › El gouna slutet på januari?
-
El gouna slutet på januari?
Publicerad av skanepaul på 26 december, 2008 vid 20:20Hur är det egentligen?? Någon som varit där då?
Har blibit dit bjuden av föräldrarna så det är inte en primär kitetrip direkt men jag tänker plocka med grejer.
Ska bo på Rihanna Inn.
Tacksam för info!
skanepaul svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Shysst ställe, med många kiteare. Långrunt, håll koll på lågvattnet mitt på dagen. Kan rekommenderas!
-
Men i Januari ska det väll inte vara nå vind alls..
http://www.kitebeaches.com
Jag borde få % för att jag advertisar den sidan så mycket -
jätte fint men vind perioden börjar i början av mars men det kan vara vissa dagar med vind men glöm inte hel våtdräkt rätt så kallt i vattnet även i början av mars
-
@Trumpeten 522875 wrote:
Men i Januari ska det väll inte vara nå vind alls..
http://www.kitebeaches.com
Jag borde få % för att jag advertisar den sidan så mycketAja! Över 60 % vind januari-februari så nån chans till surf borde det bli.
-
Ja klart grejorna måste med om det finns minsta lilla chans 😉
-
@surfbasse 522880 wrote:
jätte fint men vind perioden börjar i början av mars men det kan vara vissa dagar med vind men glöm inte hel våtdräkt rätt så kallt i vattnet även i början av mars
Vi var där i slutet av feb början av mars och då räckte det gott o väl med en shorty eller bara shorts och vi fick 7 av 8 dgr med vind. Fast det hör kanske inte till vanligheterna vad vet jag. El Gouna var iaf bra. :laugh:
-
Måste man betala för att köra där som på Colona i Hurghada?
-
@SkånePaul 523007 wrote:
Måste man betala för att köra där som på Colona i Hurghada?
Tror inte du behöver inte betala på något av ställena för att köra. Man kan dock betala för att få ha sina grejor förvarade på centrat o rescue om jag inte minns fel.
-
ok, tack!
Hur stort är El gouna? Bor på Rihanna Inn, kan man gå till kitebeachen/erna?
-
@SkånePaul 523038 wrote:
ok, tack!
Hur stort är El gouna? Bor på Rihanna Inn, kan man gå till kitebeachen/erna?
Hej,
Var nere i El Gouna i November, bra ställe som sagt var…
Nix, du kan inte gå ifrån Rihanna men det är susar förbi massa Tuk-Tuks som tar dig till stranden på tre-fem minuter för 5 egyptiska pund per person.
Angående betalning; det finns nån (o)uttalad regel att man skall betala 7 Eur per dag för att få använda stranden och få hjälpa med launch/landning. Vi ”slapp” dock undan pga av de mängder av kites som var där och de kund ehelt enkelt inte hålla koll.Vidare föreslår jag (om du är hyfsat duktig o kan hålla höjd) att du kör ovanför badstället (Buddha Beach) där det är betydligt mindre trängsel och precis hur bra som helst.
Ha det gott!
Mvh Jocke -
@JOCKE_L 523146 wrote:
Hej,
Var nere i El Gouna i November, bra ställe som sagt var…
Nix, du kan inte gå ifrån Rihanna men det är susar förbi massa Tuk-Tuks som tar dig till stranden på tre-fem minuter för 5 egyptiska pund per person.
Angående betalning; det finns nån (o)uttalad regel att man skall betala 7 Eur per dag för att få använda stranden och få hjälpa med launch/landning. Vi ”slapp” dock undan pga av de mängder av kites som var där och de kund ehelt enkelt inte hålla koll.Vidare föreslår jag (om du är hyfsat duktig o kan hålla höjd) att du kör ovanför badstället (Buddha Beach) där det är betydligt mindre trängsel och precis hur bra som helst.
Ha det gott!
Mvh JockeTack!
Fan bara att jag har problem med höjdtagningen… 🙂
Logga in för att svara.