Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El Yaque – boende?

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    18 november, 2005 vid 23:57

    skojar du med mig nu eller läser du inte inläggen? grin.gif

    Det finns vågsurfing, lyssna inte på dryga gubbjävlar som dr.masse..han vet inte va han tjötar om wink.gif

    vafan kolla mitt inlägg sucker!!!!!
    Läs!!!! innan du skriver å gör bort dig för resten av livet.

  • otg

    Medlem
    19 november, 2005 vid 09:11

    visst finns det vågsurf på margarita… men det suger pung, var på playa paraguito 2-3ggr o såg inte en enda bra våg där.

    http://www.wannasurf.com/spot/South_America/Venezuela/playa_parguito/index.html

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2005 vid 09:58

    konstigt att dom har surftävlingar där om det inte gåtr att surfa?????????????????????????????????????????

  • macl3an

    Medlem
    19 november, 2005 vid 13:04

    Svar till:


    Nej det finns inte, lyssna på Masse.

    [/ QUOTE ]

    Svar till:


    skojar du med mig nu eller läser du inte inläggen? grin.gif

    Det finns vågsurfing, lyssna inte på dryga gubbjävlar som dr.masse..han vet inte va han tjötar om wink.gif

    vafan kolla mitt inlägg sucker!!!!!
    Läs!!!! innan du skriver å gör bort dig för resten av livet.

    [/ QUOTE ]

    Här var vi lagom schizofrena… Eller är det bara så att varannan rad du skriver är ironisk? wink.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    19 november, 2005 vid 15:20

    Ironi..men du har väll inte hängt på konfen tillräckligt för att genomskåda mina texter wink.gif

    Att du inte förstod ironin är för att du antagligen missade att läsa å kolla på inlägget med bilden.

    Men ja det finns vågsurfing, som nån skrev att det inte vart en enda bra våg, vi var där 2ggr å vågstorleken varierar, ena dagen var det schysst andra dagen dog vågorna ut till slut..så efter 2-3 gånger är det fel att dra slutsatsen: kasst..visst, det är inga mauivågor, men har man tur kan man timea in vågorna när dem är som bäst.
    Nu är jag ingen addicted vågsurfare så vad som är bra å inte kan väll diskuteras, men vågorna är helt klart ridbara om man kan det!!

    här e bilden igen.

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    19 november, 2005 vid 15:26

    Rambo & MR.z rockar bodyboard cool.gif

  • dr-masse

    Medlem
    21 november, 2005 vid 08:32

    Ah, gubbjävel – äntligen ett kvitto på min status! 🙂

    “Inga vågor” är väl kanske att ta i, men ta i kan man ju behöva för att dra igång lite debatt. Ingen blir gladare än jag om det visar sig att det finns fina waves på Margarita, men jag har ännu inte sett en enda bild eller clip eller story om bra vindsurfing i vågor därifrån?!?

    Gubba På!

  • surfmanj

    Medlem
    21 november, 2005 vid 08:46

    Om ni vill åka någon stans där ni kan få både vågor och freestyle! Åk till Jericoacoara i Brasilien precis hemkommen! Seglat 4,2 varje dag! Perfekt vind vågorna träffar du på styrbord vilket ger riktigt bra vågridning! Tack vara den stora skillnaden på hög och lågvatten erbjuds det även riktigt bra freestyle! Dock får ni snabba er! Slutet av jan sedan börjar det blir större segel som gäller!!

  • dr-masse

    Medlem
    21 november, 2005 vid 09:08

    Jeri står oerhört högt upp på önskelistan!

    har bott fem år i Brasilien som liten, så längtan dit är rejäl.

  • surfmanj

    Medlem
    21 november, 2005 vid 09:14

    Förmodligen det vindsäkraste stället i världen under aug-jan! Pratade med instruktörer och locals som sa att dom aldrig riggat upp större en 4,7. vi seglade 30 dagar med 4,2 och 8 timmar med 4,7.

  • macl3an

    Medlem
    21 november, 2005 vid 20:09

    Svar till:


    Om ni vill åka någon stans där ni kan få både vågor och freestyle! Åk till Jericoacoara i Brasilien precis hemkommen! Seglat 4,2 varje dag! Perfekt vind vågorna träffar du på styrbord vilket ger riktigt bra vågridning! Tack vara den stora skillnaden på hög och lågvatten erbjuds det även riktigt bra freestyle! Dock får ni snabba er! Slutet av jan sedan börjar det blir större segel som gäller!!

    [/ QUOTE ]
    Tack för tipset! Det här vad precis vad jag ville höra… jag ska utforska Jeri nogrannare. Men typ November-December är en bra tid att åka alltså?

    Finns det lite vanlig vågsurfing där också – om man av någon dum anledning skulle vilja pröva på det också?

  • basse

    Medlem
    22 november, 2005 vid 10:20

    Nov går före Dec om du vill komma undan billigare på boendet. Priserna går upp ganska mycket i Dec.

  • surfmanj

    Medlem
    22 november, 2005 vid 13:02

    Det finns vågsurfing också! Blir vågorna stora kan du surfa där du vanligtvis seglar, annars finns det ett ställa några hundra meter upp som fungerar, dock inte jätte bra men det fungerar!
    Jo som “basse” sa priserna går upp ganska duktigt i dec ungefär 100%

  • macl3an

    Medlem
    22 november, 2005 vid 18:24

    Svar till:


    Det finns vågsurfing också! Blir vågorna stora kan du surfa där du vanligtvis seglar, annars finns det ett ställa några hundra meter upp som fungerar, dock inte jätte bra men det fungerar!
    Jo som “basse” sa priserna går upp ganska duktigt i dec ungefär 100%

    [/ QUOTE ]
    Återigen tack alla tips!

    Jeri låter annars som ett perfekt ställe! (Kikade lite på Cabarete, men vinden verkar inte alls lika bra?)

    Kan du berätta lite mer om priser å så? Vad kostar det ungefär att bo där? Hur gjorde ni, bokade ni genom något bolag? Eller går det att bara åka dit och hitta något på plats? Går det att köpa utrustning där? Eller är det smartast att hyra eller ta med från Sverige (min kompis har ingen utrustning)…vi är nog där en månad i alla fall.
    Att priser går upp – syftar det på boende och brädhyra, eller även på mat och sådant? När ungefär i december?
    (massa frågor! grin.gif)

    Alla tips uppskattas!

  • surfmanj

    Medlem
    23 november, 2005 vid 11:02

    Hej! Vi bokade flyg stol och sedan hade vi några tjejer som bor i brasilien som fixade ett hus åt oss! Du kan bo ifrån 200 real månaden upp till 100 real natten beroende på hur du vill bo! Men man kan alltid fixa boende när man kommer ner! Vi betalde 1400 real för ett hus på 140 m2. om du går ut och käkar normalt så kostar det ca 20/25 real vilket är ungefär 70 kr. så det är ju inte som i Yaque precis!

    Viktigt att tänka på är att man fixar transfer till Jeri! Det går bussar men jag rekomenderar att ta bil! I alla fall om du har egna surf prylar med dig! Bil ner till Jeri kostar ca 400-500 real och bussen kostar 30!
    Priserna går inte upp på surfprylar utan boende och ev lite på resturanterna! Hyra kan man göra på clubventos! dock kan man inte köpa något där! Finns dock alltid något begagnat som seglarna där nere vill sälja! Men skulle rekomendera att hyra eller ta med eget!

    Se till att ta med er cash ner! Real och inget annat!! Det är surt att sitta 9 timmar i bil bara för att få ta ut pengar!

    se även:
    http://www.jericoacoara.com
    http://www.clubventos.com där kan man även boka boende eller storage och frakt till Jeri!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El Yaque – boende?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.