Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El yaque med fru och bebis i december och januari

  • El yaque med fru och bebis i december och januari

    Publicerad av ath på 1 november, 2006 vid 16:22

    Funderar alltsa pa att att aka dit, men skulle behova fa svar pa lite fragor innan vi bokar:

    1 Finns det vettig internet nara surfet?
    2 Vilka stallen, forutom Warmsurfing, ligger typ pa beachen, sa att aven min fru kan bara utrustningen ner til vattnet, jag kan hjalpa henne etc?
    3 Kan man ha seglen riggade pa stallena ovan?
    4 Har nagot av de stallane lagenheter?
    5 Behover man vaccinera sig innan man aker dit?
    6 Hur ar sjukvarden i omradet, for barn och vuxna?
    7 Finns det nagot annat an vindsurfing att gora i El yaque?
    8 Finns det mkt cafeer, restaurangar i narheten av surfet?
    9 Ar det gangavstand till affarer etc?

    Enormt tacksam for svar, garna med mailkopia till ath@msa.se eftersom vi ar nere i Tarifa sedan en manad tillbaka (skitmycke vind!) och har dalig internet access. Darav ocksa det usla tangentbordet, ursakta.

    deapea svarade 17 år, 6 månader sedan 13 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • danneman

    Medlem
    1 november, 2006 vid 18:51

    1.Internet ligger mitt i el yaque centrum.Ca. 2 minuter från El Cocos (warmsurfing).
    2. vetefan typ bara hotel. hela Main beachen är full med uthyrnings ställen!
    3. På Cocos har du allt riggat å klart brädan redy to go sträcka 35-45 meter till stranden! även om du hyr av Gabis kan man ha grejerna på “gabis resturangen”.
    4.HepatitA+B sen är det ju inte fel med nått för magen.myggmedel!
    5 vet inte!
    6.finns en lurig dr, I centrum dyr å kan lägga om sår. Sen fanns det tydligen nån vårdcentral som var gratis vet ej var!
    7. padlla kajak åka banan båt. ta en dagstur till “Coche” en ö 30 minuter bort!
    Bilijard .fosball på gabis å starka drinkar!
    8. stranbarer resturanger på mainbeach.
    9, typ 3 små Turkbutiker. annars är det Taxi till “Sigo” ca 2-4 mil typ Coop Ica maxi..

    Kolla gärna min dagbok http://www.dansorf.blogspot.com från Februari till april så kanske du får lite mer info du söker.

  • danneman

    Medlem
    1 november, 2006 vid 18:51

    1.Internet ligger mitt i el yaque centrum.Ca. 2 minuter från El Cocos (warmsurfing).
    2. vetefan typ bara hotel. hela Main beachen är full med uthyrnings ställen!
    3. På Cocos har du allt riggat å klart brädan redy to go sträcka 35-45 meter till stranden!
    4.HepatitA+B sen är det ju inte fel med nått för magen.
    5 vet inte!
    6.finns en lurig dr, I centrum dyr å kan lägga om sår. Sen fanns det tydligen nån vårdcentral som var gratis vet ej var!
    7. padlla kajak åka banan båt. ta en dagstur till “Coche” en ö 30 minuter bort!
    Bilijard .fosball på gabis å starka drinkar!
    8. stranbarer resturanger på mainbeach.
    9, typ 3 små Turkbutiker. annars är det Taxi till “Sigo” ca 2-4 mil typ Coop Ica maxi..

    Kolla gärna min dagbok http://www.dansorf.blogspot.com från Februari till april så kanske du får lite mer info du söker.

  • supasonic

    Medlem
    1 november, 2006 vid 20:10

    Skall du ta med hustrun skall hon antingen vilja surfa själv eller gilla att sitta i solstol och läsa. I el yaque finns inte mycket annat att göra och det är inte särskilt vackert. Stranden nedanför hotellt är dock rätt karibienmysig med gott om caféer/restaurang och ffa 4 stora konkurrerande uthyrningar: club natalie simone, happy surf, club mistral och vela. Det lär finnas ytterligare några ställen att hyra på. Läskigt nog är det vettigt att ta med hela reskassan i dollar och växla på plats. Det låter helt galet men är sant, med visakort kommer du inte långt och åtminstone inte billigt undan i el yaque. Alla svartväxlar, det går bra på tex surfbutiken som behöver dollars för att handla importvaror för. Kan rekommendera el yaque motion som boende, det är billigt, de är schyssta (tyska raka rör med regler etc) och man har tillgång till kök och kyl mm om man vill slippa alternera mellan de tillgängliga 5 restaurangerna när man är där. De har ok frukost också.

    förresten, myggmedel MÅSTE man ha, och klä in bebisen med nåt nät, men det gäller väl hela karibien. Enda stället jag inte fått ett myggbett var Jericoacora, som jag för övrigt hellre rekommenderar för medresenärer utan surfpsykos

    .s

  • Kallllek

    Gäst
    1 november, 2006 vid 20:14

    Men var får du tag på biljetter? Sist jag kollade så är det helt helt slut på resor dit hos alla dom svenska researrangörerna under dec-jan.

    /Kallek

  • supasonic

    Medlem
    1 november, 2006 vid 21:00

    flyg reguljärt till caracas och sedan med aeropostal ut till ön, kostar typ 1000 kr eller nåt, man kan kolla på deras hemsida, biljett kan man köpa på flygplatsen, no problemo

    .s

  • raf_gert

    Medlem
    1 november, 2006 vid 22:09

    vad kostar en resa dit?
    är det billigt att bo där?
    Hur billigt överlever man där i 3mån?

  • spinout

    Medlem
    1 november, 2006 vid 23:47

    Om ni ska åka till Margarita (eller Jericoacoara) kolla http://www.qxxl.nl där de säljer billiga flyg från Amsterdam direkt till Margarita, tusen ggr smidigare än via Caracas.

  • tdk

    Medlem
    2 november, 2006 vid 10:21
    RAF_Gert wrote:
    vad kostar en resa dit?
    är det billigt att bo där?
    Hur billigt överlever man där i 3mån?
    När vi va där i vintras betalade vi 500-600USD per månad för boende. Sen levde man bra för <100USD i veckan. Flyget kostade 10500:- har jag för mig plus 2500 för brädfrakten.
    Tror allt man kan leva jäkligt billigt om man vill. Jag snålade inte direkt. Handla maten i Elyaque blir dyrt. Tar man en taxi till sigo och storhandlar, och inte bränner halva budgeten på Gabis på kvällarna, så kan du leva riktigt billigt!
  • bladh

    Medlem
    2 november, 2006 vid 11:59

    Håller på och letar boende i El Yaque också. Titta lite på El yaque motion. Hur långt från uthyrningsställena ligger det och hur långt från stranden?

    Vad finns i El Yaque annars, finns det affärer, mataffärer barer och sånt? Hur långt är det till närmsta stad?

    Mkt frågor.. =)

    Någon som har lite bilder därifrån så hade det varit kul o se!

  • danneman

    Medlem
    2 november, 2006 vid 18:50

    el yaque motion var lite dyrare ligger långt bort. vet inte var dom hade sina prylar!

    Gabis har mysigt boende med fina små lägenheter ligger ca:200-300 meter från stranden och centrum. då kan man ha seglena inne på gabis resturangen. gabis ligger grannne med cocos för övrigt.värt att tänka på om man inte vill höra dunket på natten. fast man vänjer sig!
    å Tdk vi betalade 9100 + 2500 i frakt å vi flög till frankfurt sen direkt till islamargarita ..Med lufthansa(condor)

    I min surfdagbok finns massor med bilder! Dahh

    ps det finns nog 20 trådar om isla om ni söker!!!

  • leh

    Medlem
    6 november, 2006 vid 21:49

    Vi bodde på stället Danne beskriver ovan, länken dit är:
    http://www.posada-margarita.com/
    Vi betalade 26 dollar/natt för ett dubbelrum (det kostade 30 dollar om man stannade mindre än två veckor). Det är samma ägare som till Gabis men ligger som sagt ca 200 meter därifrån. Det har en mysig gård och fräscha rum (med varmvatten och städning varje dag). Enda nackdelen är att det inte fanns kök till alla rum utan endast kyl. Vi åt frukost där men resten ute, men det blir ju dyrt om man ska stanna länge. Vi hyrde vindsurfingutrustning så jag vet inte om det kostade extra att förvara utrustning på Gabis.
    /Lisa

  • adde

    Medlem
    8 november, 2006 vid 08:30
    Dannnek wrote:
    el yaque motion var lite dyrare ligger långt bort. vet inte var dom hade sina prylar!

    Gabis har mysigt boende med fina små lägenheter ligger ca:200-300 meter från stranden och centrum. då kan man ha seglena inne på gabis resturangen. gabis ligger grannne med cocos för övrigt.värt att tänka på om man inte vill höra dunket på natten. fast man vänjer sig!
    å Tdk vi betalade 9100 + 2500 i frakt å vi flög till frankfurt sen direkt till islamargarita ..Med lufthansa(condor)

    I min surfdagbok finns massor med bilder! Dahh

    ps det finns nog 20 trådar om isla om ni söker!!!

    Vem var det som låg och dunkade i rummet bredvid??

    ps trådarna finns där även om ni inte söker!!!

  • danneman

    Medlem
    10 november, 2006 vid 15:12

    HA ha Musiken från baren tjockis!

  • spike

    Medlem
    15 november, 2006 vid 18:59

    Fick håll på en resa idag med FR, avresa 8/12, 2 veckor.
    Önskar gärna tips från er erfarna resenärer om följande:

    1. Hyrpriser? Ta med grejor själv? segelstorlekar?
    2. Är det Freestyle som gäller, eller finns det wavespots?
    3. Ca Vindhastighet för årstiden, bra eller dåligt?

    Tacksam för svar!

  • hanseri

    Medlem
    15 november, 2006 vid 20:41

    Här finns vindstatistik mm som Club Vassiliki-Margarita bidrar med.
    clubvass.com
    Mvh
    Hasse/Linsurf

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El yaque med fru och bebis i december och januari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.