Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Elda upp era kites!

  • eddie

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 14:40
    patrikol;397607 wrote:
    Jag förstår ingenting av vad du skriver om….

    … så vi släpper det Patrik.

  • patrikol

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 14:41

    @Eddie 397610 wrote:

    … så vi släpper det Patrik.

    Tack Eddie!

    Nu förstod jag dig! 😉

  • bresky

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 14:58

    Hahaha, jag vill egentligen inte spä på diskussionen men jag gör det ändå. Jag håller helt med dig Eddie.
    Åter igen bevisar du ju patrikol att du inte har någon koll alls på vad som styr en marknad, är “markand och efterfrågan” verkligen så svårt att förtstå?

  • patrikol

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 15:08

    @bresky 397615 wrote:

    Hahaha, jag vill egentligen inte spä på diskussionen men jag gör det ändå. Jag håller helt med dig Eddie.
    Åter igen bevisar du ju patrikol att du inte har någon koll alls på vad som styr en marknad, är “markand och efterfrågan” verkligen så svårt att förtstå?

    Jag har full koll på vad som styr marknaden speciellt kitemarnaden.

    Men tycker inte det är intressant att diskutera självklarheter!

    Tror faktiskt inte det finns så många över 18 år som inte vet det.

    Nu har ju jag och Eddie inte överhuvudtaget diskuterat det du snackar om så du får nog läsa på igen.

    Nej nu får det räcka för den här gången nu har jag svarat på x antal påstående som det inte finns någon som helst förankring till något jag sagt eller påståt!

    Snälla om ni vill kommentera det jag säger så gör det. Det är vad forum är till för!

    Men att själv hitta på saker som jag aldrig sagt eller gjort är helt uppåt väggarna.

    Läs gärna igenom det jag skrivit så att ni inte svarar på något helt annat som det nu har gjorts i två omgångar.

  • tetras

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 15:23

    I’m loving the tone on this forum, if you ever are bored just visit STEFFO

  • samhansson

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 15:45

    puttriköööl i ett nötskal

  • bresky

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 16:01

    @patrikol 397622 wrote:

    Nu har ju jag och Eddie inte överhuvudtaget diskuterat det du snackar om så du får nog läsa på igen.

    Lessen om jag skrev otydligt, vad jag mena var att jag håller med Eddie i vad han säger. Det sista var ett eget inlägg, hade inte att göra med vad Eddie sagt.

    Nu kommer en ny sak igen (eller inte). Ibland är det nästan obehagligt hur du väljer att bortse från saker du själv skrivit och stöta ifrån dig all kritik. Ibland kanske du skulle ta och fundera på vad du själv skriver (eller hur andra kan tänkas uppfatta det du skriver) så kanske det blir lättare för andra här. Som det är nu skriver du ju först en sak och i nästa inlägg skriver du att du aldrig påstått något sådan. Det hela är mycket förvirrande. Har du aldrig funderat på varför du får så mycke kritik kring allt du skriver?

  • jonaish

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 16:03

    Patrikol Stalin…

    Du säger att du är fattig som ett svin å sen klagar du på att kitsen säljs billigt! Det är väl bara bra för dig å kanske någon mer, att så många säljer kites billigt, då har ju du råd att köpa lite nyare saker för varje år… 😉

    NU får du Patrikol och ni andra börja använda huvudet på rätt sätt!

    Eftersom ni inte vill sälja billigt så kan vi väl börja byta grejer med varann?

    Jag skulle nog vilja byta min EH wave 15 (som jag tycker är värd ca 3500kr) mot t.ex. en EH ripper/beast bom, någon väska å andra saker som ni har liggandes å vill byta bort. Om så behövs så kanske köparen/säljaren får lägga i lite pengar, så värdet för bådas saker blir lika typ…

  • patrikol

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 16:38

    @bresky 397645 wrote:

    Lessen om jag skrev otydligt, vad jag mena var att jag håller med Eddie i vad han säger. Det sista var ett eget inlägg, hade inte att göra med vad Eddie sagt.

    Nu kommer en ny sak igen (eller inte). Ibland är det nästan obehagligt hur du väljer att bortse från saker du själv skrivit och stöta ifrån dig all kritik. Ibland kanske du skulle ta och fundera på vad du själv skriver (eller hur andra kan tänkas uppfatta det du skriver) så kanske det blir lättare för andra här. Som det är nu skriver du ju först en sak och i nästa inlägg skriver du att du aldrig påstått något sådan. Det hela är mycket förvirrande. Har du aldrig funderat på varför du får så mycke kritik kring allt du skriver?

    Ok i denna tråd har jag sagt.

    Att om vi slutar att skänka bort våra beg. kites till sjuka beg. priser så tjänar vi alla på detta i längden.

    Vidare så har jag sagt att om en person känner sig kränkt av något som skrivs om henne eller honom så är det den personen som avgör tillsammans med moderatorn om det skall åtgärdas eller ej.

    Inget annat har jag sagt i denna tråd.

    Allt annat som sagt är svar på felaktiga påstående.

  • jonaish

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 16:44

    Vart tog mitt inlägg vägen? Hade jag för mycket rätt igen! 😀

  • bresky

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 17:48

    @patrikol 397669 wrote:

    Ok i denna tråd har jag sagt.

    Att om vi slutar att skänka bort våra beg. kites till sjuka beg. priser så tjänar vi alla på detta i längden.

    Och sedan föreslår du:

    Hitta andra användnings områden för kiten istället.

    Extra kite när den ordinarie går sönder.
    Testkite för polarna.
    Tält.
    Dekorration
    Reservdelar till ordinarie kitesen

    Nu är jag helt lost, hur fan ska man kunna tjäna några som helst pengar på att använda sina gamla kites som dekorationer??

    Kan du bara inte fatta att folk vill ha nya kites och att du inte kommer få nått för dina gamla oanvända prylar?

    Om du sedan säger att du vet precis hur speciellt kitemarknaden funkar varför i hela fridens namn lägger du upp en tråd som denna?

  • jonaish

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 18:04

    hahahahaaa

    Fan Bresky, du är så jävla bra!

    Aloha from das jonaiiiiiisch

  • hbgsurfer

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 18:07

    @patrikol 397426 wrote:

    Elda upp era kites!

    Dags att stoppa den sjuka begagnat marknaden på kites.

    Sälj inte kites alldeles för billigt!

    Att skänka bort en kite som är i hyffsat skick för 2000:- är helt idiotiskt.

    I det långa loppet tjänar förmodligen den personen mer på att elda upp kiten istället.

    Hitta andra användnings områden för kiten istället.

    Extra kite när den ordinarie går sönder.
    Testkite för polarna.
    Tält.
    Dekorration
    Reservdelar till ordinarie kitesen

    I princip ingen kite som är nyare än 03 och i hyffsat skick skall kosta så lite som 2000:-

    Tänk på att bom och linor är värda minst 800-1000:- beg. försök själv att hitta en beg bom med linor!

    Finns nästan inte att få tag i!

    Hur kan man då sälja en kite för under 2000:- med bom och linor?

    En tränings kite på 1,5 kvm kostar 1200:- ny!

    Brädor är fortfarande svåra att få tag i som dom kostar också lite mer.

    Slutar vi inte att dumpa priserna på kitesen så om några år kostar det 1000:- för att bli av med din gammla kite!

    Bara snåla som säljer dyrt, det är väll bra att man kan sälja av billigt så alla har råd att börja Kitesurfa, men det har du väll inte tänkt på.

  • hbgsurfer

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 18:10

    @SamHansson 397643 wrote:

    puttriköööl i ett nötskal

    Nötskal, hade det bara varit så bra!!!

  • lars_m

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 19:15

    @bresky 397684 wrote:

    Och sedan föreslår du:

    Hitta andra användnings områden för kiten istället.

    Extra kite när den ordinarie går sönder.
    Testkite för polarna.
    Tält.
    Dekorration
    Reservdelar till ordinarie kitesen

    Nu är jag helt lost, hur fan ska man kunna tjäna några som helst pengar på att använda sina gamla kites som dekorationer??

    Kan du bara inte fatta att folk vill ha nya kites och att du inte kommer få nått för dina gamla oanvända prylar?

    Om du sedan säger att du vet precis hur speciellt kitemarknaden funkar varför i hela fridens namn lägger du upp en tråd som denna?

    Hehehe Bresky, 1 styks aloooha på väg till dig 😉

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Elda upp era kites!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.