Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › eliptisk eller rund ”outline”??
-
Tror inte det. Det är alldeles för stor skillnad på riktiga brädor och massproducerade brädor. Kolla i surfingvärlden som hållit på hur länge som helst det finns så gott som ingen duktig surfare som skulle köpa något annat än en handgjord bräda av en riktig shaper skillnaden är alldeles för stor.
-
Kör nog på lite olika brädor men han har ju gjort det på bland annat min Vari Pro tex. men det är nog mer för att han måste göra reklam för sin sponsor. Pengar kan få en till att göra många saker. Men jag vill inte utge mig för att vara någon sorts brädexpert fråga Rambo eller Pan eller någon annan gammal räv dom kan säkert mer ingående förklara varför custom brädorna är så mycket bättre.
-
Jo….jag e ju ingen expert….. men jag tror att om brädorna var billigare så skulle inte så många besvära sig med att fixa egna…….utan köpa ”standardbrädor” från vilket märke man nu föredrar….
-
Jag pratar inte om hemmapulare som gör sina brädor i garaget det är en helt annan sak dom jag menade är killar som typ Christian eller Mike TK som är typ bland dom allra bästa kitearna i landet och som sedan gör riktigt bra proffsbrädor som är designade precis för den typen av åkare som just du själv är skräddar sydd med andra ord. Att själv hålla på och göra brädor i garaget är ingen billig hobby det blir dyrt innan det blir bra men säkert väldigt roligt skulle själv vilja prova men det är för dyrt just nu jag köper nog en färdig bräda av antingen Christian eller Mike TK. Så vet jag att jag fått det absolut bästa brädan gjord till mig och mina kunskaper och ingen annan.
-
Tjena!
Ledsen att förstöra din bild men även Crille bygger brädorna i garaget. Inte för att det på något sätt påverkar kvalitén på dem. Skönare brädor får man leta länge efter! Huvudsaken är att man vet vad man pysslar med så det blir det bra resultat.Tobbe
-
Har själv sett när Crille gör sina brädor menar bara att det är en väldig skillnad på dom som vet vad dom gör och alla andra som håller på och lär sig. Så du förstör ingen bild alls. Nästan alla shapers i världen håller till i garage liknande lokaler. Är ju inte fel om man är jävligt duktig på att köra brädan så att man kan göra den så att den blir bra för den som skall använda den. Går inte att jämföra en Ferrari för gatbruk med en Ferrari för Racebanan. Ungefär samma med massproducerade brädor och brädor gjorda av riktiga shapers.
-
Svar till:
Patrikol skrev: …det absolut bästa brädan gjord till mig och mina kunskaper och ingen annan.
[/ QUOTE ]
Logga in för att svara.