Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › en cup med endast 2 tävlingar, kom igen nu…
-
en cup med endast 2 tävlingar, kom igen nu…
Publicerad av tobhed på 3 mars, 2010 vid 10:01Vi har blivit fler som har tävlat i speedcupen varje år sedan starten, men med endast 2 tävlingar i speedcupen i år (det lägsta antalet tävlingar sedan starten av F2 speed challenge) så måste man dra slutsaten att många vill tävla, men att få vill arrangera några tävlingar.
Med tanken på att vi bor i Sverige så finns det också en stor risk att någon av dessa deltävlingar inte får tillräckligt med vind för att genomföras, vi ska inte glömma bort att vi har varit väldigt bortskämda med vind på våra tävlingar de senaste åren.
Jag är mao en smula orolig inför framtiden och det faktum att vi inte i år ens kommer att ha någon tävling på Öland. Det är dags att kavla upp ärmarna och hjälpa till, det är inte så jäkla mycket som behövs för att fixa en speedtävling. Det måste väl för tusan krävas mer än 2 tävlingar för att kalla det hela för en cup? Kom igen nu, vem tar tag i detta och fixar till minst en deltävling till?
Vet att detsamma gäller för slalom, men då det är nytt för i år så tror jag det kan lösa sig på sikt. Dock tycker jag att två tävlingar är på tok för lite även här.
surfan svarade 15 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
tobhed;600309 wrote:Vi har blivit fler som har tävlat i speedcupen varje år sedan starten, men med endast 2 tävlingar i speedcupen i år (det lägsta antalet tävlingar sedan starten av F2 speed challenge) så måste man dra slutsaten att många vill tävla, men att få vill arrangera några tävlingar.
Med tanken på att vi bor i Sverige så finns det också en stor risk att någon av dessa deltävlingar inte får tillräckligt med vind för att genomföras, vi ska inte glömma bort att vi har varit väldigt bortskämda med vind på våra tävlingar de senaste åren.
Jag är mao en smula orolig inför framtiden och det faktum att vi inte i år ens kommer att ha någon tävling på Öland. Det är dags att kavla upp ärmarna och hjälpa till, det är inte så jäkla mycket som behövs för att fixa en speedtävling. Det måste väl för tusan krävas mer än 2 tävlingar för att kalla det hela för en cup? Kom igen nu, vem tar tag i detta och fixar till minst en deltävling till?
Vet att detsamma gäller för slalom, men då det är nytt för i år så tror jag det kan lösa sig på sikt. Dock tycker jag att två tävlingar är på tok för lite även här.
Håller med dig Tobbe!
Vore det inte så att vi har rätt sunkig vind och choppigt vatten i Gävle så skule jag ha dragit ihop nåt här! -
tobhed;600309 wrote:Kom igen nu, vem tar tag i detta och fixar till minst en deltävling till?
Bra initiativ!
tobhed;600309 wrote:Vet att detsamma gäller för slalom, men då det är nytt för i år så tror jag det kan lösa sig på sikt. Dock tycker jag att två tävlingar är på tok för lite även här.Vi har faktiskt en 3:e deltävling på G, Surfers kommer att arrangera denna själv… som det ser ut nu så samkörs det med Wave Classic… återkommer…
-
tobhed;600309 wrote:Vi har blivit fler som har tävlat i speedcupen varje år sedan starten, men med endast 2 tävlingar i speedcupen i år (det lägsta antalet tävlingar sedan starten av F2 speed challenge) så måste man dra slutsaten att många vill tävla, men att få vill arrangera några tävlingar.
Lung nu Tobbe
Forfarande is på de flesta håll men det blir fler tävlingar i speedcupen så du får möjlighet att köra skiten ur dig. -
lbj;600419 wrote:Lung nu Tobbe
Forfarande is på de flesta håll men det blir fler tävlingar i speedcupen så du får möjlighet att köra skiten ur dig.Tiden går fort och det vore kul, om inte rent av nödvändigt med en deltävling till i maj eller augusti månad, förhoppningsvis på Öland.
Finns det inga förbarmande speedsjälar där som känner sig manade??
/ Uffe -
Jag har blivit utsedd till sammordnare för Speed från öwc:s sida,
och det är nu spikat att det kommer blir en speedtväling helgen
kristi himmelfärd på Haga park/Öland, precis som vanligt.Har precis vart i kontakt med förbundet och
vi håller numera på och slipa på dom sista detaljerna kring detta.
Troligtvis så går vi ut med mer info mycket snart.
Jag skulle gissa någonstans i tidsramen 1-2vMen det är alltså läge och pusta ut, helgen
är spikad och tävling kommer det bli. -
Mattias J;602015 wrote:Guvarolit!
Lever du. Undrade just var du tagit vägen
-
davven;601973 wrote:Jag har blivit utsedd till sammordnare för Speed från öwc:s sida,
och det är nu spikat att det kommer blir en speedtväling helgen
kristi himmelfärd på Haga park/Öland, precis som vanligt.Har precis vart i kontakt med förbundet och
vi håller numera på och slipa på dom sista detaljerna kring detta.
Troligtvis så går vi ut med mer info mycket snart.
Jag skulle gissa någonstans i tidsramen 1-2vMen det är alltså läge och pusta ut, helgen
är spikad och tävling kommer det bli.GÖÖÖÖÖTT! Öland we like…
-
På SVF:s hemsida i Tävlingskalendern så är bara fredagen och lördagen (22-23/5) uppmärkt med speedtävling på Öland.
Ska det vara så eller kan vi möjligen förlänga till torsdag-söndag? Det ökar ju chanserna till en bra tävling.
De flesta är ju ändå lediga över kristiflygare… -
andersbq;603679 wrote:På SVF:s hemsida i Tävlingskalendern så är bara fredagen och lördagen (22-23/5) uppmärkt med speedtävling på Öland.
Ska det vara så eller kan vi möjligen förlänga till torsdag-söndag? Det ökar ju chanserna till en bra tävling.
De flesta är ju ändå lediga över kristiflygare…Jag sa det till Gustav han skulle kolla det:wink:
Logga in för att svara.