Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En eller två stroppar bak?

• linsurfer

Medlem
    7 juni, 2000 vid 17:43

Det går inte att säga bara sådär, sätt en stropp bak på en 85 cm courseracer får du se.
    Annars är det högst personligt vad man tycker funkar bäst för en själv. Några riktmärken finns dock. På en smal vågbräda där du vill kunna svänga snabbt är enkelstropp bäst pga av att du då lätt kan fördela trycket på kanterna m h a foten. Men på t ex en slalom där du vill pressa maxfart och därmed hänga ut mer från riggen funkar två stroppar bättre, du får då dessutom mer tryck på fenan.

Jag kör 2 stroppar bak på min TTmax pga att den är bred och jag får då en skönare segelställning för foten.
    Testa själv vilket du tycker funkar bäst på din bräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En eller två stroppar bak?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.