Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En era är över…

  • stinger

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 12:45

    Trist, jag besökte surfkompaniet för några år sedan och det var en trevlig butik med trevlig personal.

    Jag saknar verkligen en butik i Linköping men går det inte att driva butik i Göteborg med betydligt fler surfare så går det väl helt enkelt inte…

  • surfmanj

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 14:20

    Mycket tråkigt!

  • kris

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 15:11

    Instämmer, jättetråkigt! Och GWC fick alltid fin hjälp på div kickoffer o s v..

  • speedjhanny

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 15:55

    R.I.P!!!

    Såg Atte med en flaska ful Gin i helgen men han såg ut att vara i topp form som vanligt!!! Rykten har även talat om att Jillde gått o skaffat Gubb-mage!!??

  • ian

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 21:21

    @SpeedJhånny 368235 wrote:

    R.I.P!!!

    Såg Atte med en flaska ful Gin i helgen men han såg ut att vara i topp form som vanligt!!! Rykten har även talat om att Jillde gått o skaffat Gubb-mage!!??

    speed-mage trodde jag allt det kallades? för övrigt har han bestämt sig att kompensera magen med ett par enorma biceps. själv blir det mest aerobics, “bums and tums”… ska bli lite smärtare.

    Dessutom kände han sig tvungen att snygga till sig så mamma stylepimpz himself tog fram saxen och klippte till en ohygglig frisyr signerad, den förskräcklige.

  • herodude

    Medlem
    5 mars, 2007 vid 21:54

    @Surfjohan 368028 wrote:

    Det är på stadium dom hör hemma tillsammans med warp och everest moahaha!

    hahahaha so true….

    men vad fan ar det som hander nar man inte ar i sverige, ar det nagon surfaffar i gbg som dor ut?

  • drakglenn

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 08:13

    @surfslusken 367982 wrote:

    hmmmm…… okej….och nu gäller de bara att hitta nån som bryr sej!???

    Alla vindsurfare borde bry sig, en shop mindre för väl knappast något bra med sig till vår sport……

    Jag tackar för de tillfällen jag var där och laddade upp och önskar A & A lycka till i fortsättningen….

    //Glenn

  • enkan

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 10:17

    Tackar och bugar mig djupt för Atte och Jilde jag med! Those were the days. Det var bättre förr…

  • tdk

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 11:03

    @Lars_K 367987 wrote:

    Jag bryr mej. En surfshop mindre i GBG är ju trist.
    SP tar över Gaastra och Tabou…

    http://www.surfcompaniet.se/

    Inget ont om SP, men ska dom ha alla märken eller.. Börjar ju fan snart bli monopol varning på detta.. Tyvärr tillhör väl inte jag den som plöjde in särskillt mycket pengar hos surfcompaniet. men dom fanns ju ändå om man behövde något akut.. Tråkigt…. Nu får man ju köra 5mil enkel väg för att köpa en joint….

  • adde

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 11:06

    @TDK 368387 wrote:

    Inget ont om SP, men ska dom ha alla märken eller.. Börjar ju fan snart bli monopol varning på detta.. Tyvärr tillhör väl inte jag den som plöjde in särskillt mycket pengar hos surfcompaniet. men dom fanns ju ändå om man behövde något akut.. Tråkigt…. Nu får man ju köra 5mil enkel väg för att köpa en joint….

    En joint kan du nog fortfarande hitta in the ghetto…

  • lars_k

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 11:16

    Kanske lika bra att de bommade igen detta “tillhåll”…

  • tdk

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 11:42

    @adde 368388 wrote:

    En joint kan du nog fortfarande hitta in the ghetto…

    Hehe, Adde din gamle gönsaksrökare, sånna jointar har jag en hel åker med mitt framför köksfönstret. Men jag har inga gummiträd på tomten..:S

  • adde

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 12:18

    @TDK 368397 wrote:

    Hehe, Adde din gamle gönsaksrökare, sånna jointar har jag en hel åker med mitt framför köksfönstret. Men jag har inga gummiträd på tomten..:S

    Du har var lite gamla använda kondomer du kan konvertera?

  • tdk

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 12:57

    @adde 368410 wrote:

    Du har var lite gamla använda kondomer du kan konvertera?

    Med tanke på min gravida sambo.. så Nä.. Dåligt med kådisar…

  • hakman

    Medlem
    6 mars, 2007 vid 13:46

    Surfcompaniet var precis som Ian säger en viktig del av Fiskebäck, och inte bara en vanlig surfbutik. Tänk på alla locals som var, eller nån gång hoppades på att bli sponsrade av Fiskebäcks eget hangout. De har en dröm krossad nu.

    Jag ska iof inte säga att jag har varit med speciellt länge, men under den korta tiden som jag har hängt i f-bay har Atte och companiet varit en viktig del och till en massa hjälp. För mig har companiet varit med från början av surfkarriären, och det har alltid varit lika skönt att glida in efter surfet och hänga med Stylepimz, och få några tips eller nya prylar av Atte. Jag tror inte att någon hade orkat laga mina mastfötter gratis så många gånger som han har gjort. Companiet har räddat en jävla massa bra surfdagar, det är helt klart.

    Så vad ska man göra nu? Det kommer garanterat bli svårt att fylla detta tomrummet nere i Fiskebäck. Jag kommer nog i alla fall fortsätta att titta upp mot den gamla lokalen varje gång jag cyklar förbi på vägen ner till shitbay, precis som jag alltid brukade göra förut. Man har i alla fall kvar minnena, och de gamla loggorna i seglet…

    r.i.p.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En era är över…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.