Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En filmsnutt från 27 oktober (Stormen som var svag)
-
En filmsnutt från 27 oktober (Stormen som var svag)
Publicerad av Knatte på 26 november, 2006 vid 15:43Nu har jag klippt ihop mitt lilla material från den 27 oktober och stormen som aldrig riktigt tog sig här på västkusten.
Inte sååå mycket windsurf, utan även lite bakom surfet repotage ocksåFilmen hittas här
Ladda ner direkt eller välj att högerklicka och spara mot lämplig plats..
fredrik-ygge svarade 18 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Hur ser man filmen? :confused2:
Jag trycker på första adressen; och då händer ingenting???
andra; HÄR! – hör man bara musik??? -
Knatte
Gäst26 november, 2006 vid 17:50wind-lover wrote:Hur ser man filmen? :confused2:
Jag trycker på första adressen; och då händer ingenting???
andra; HÄR! – hör man bara musik???Har du sparat filmen, via att trycka på höger musknapp och sparat filmen på hårddisken ? Jag har testat att spela upp filmen i mediaplayer 10, PowerDVD och VLC, utan problem.
Men testa att ladda ner VLC-playern här : http://www.videolan.org/
Med denna spelare kan du se alla möjliga filmer/codecs.( Hör du bara musik, så saknar du antagligen några codecs, som gör att du inte ser bilden. Detta löser VLC-playern utan problem 😉 )
-
VLC funkar bra…
Har fortfarande svårt att fatta vad aftonbladet gjorde i sillvik av alla ställen…? -
Knatte
Gäst26 november, 2006 vid 18:35The_Novice wrote:VLC funkar bra…
Har fortfarande svårt att fatta vad aftonbladet gjorde i sillvik av alla ställen…?Tror han (fotografen alltså) hade varit i tur och ordning Fiskebäck, Björlanda Kile och överallt försvann vinden och inga surfade. Sedan fick han tips om Sillvik, av folk som var på väg dit från Björlanda Kile. Självklart vred och droppade vinden, när han var i Sillvik. Så fort han åkte hem, så kom vinden tillbaka:grin:
-
Snyggt! Var ligger Sillvik, vilken är bästa vindriktningen där? Ha de gott
-
Knatte
Gäst26 november, 2006 vid 21:00Sillvik ligger utanför Björlanda kile och utåt öarna (Hönö/Öckerö)
Bästa vindriktning ?? Är väl från Syd, Nord, nord-ost. Ev skulle väl nordväst kunna funka också…
-
Tack för film Knatte! Väldigt roligt och smärtsamt att se sig på film. Man borde filma varandra mycket mer, extremt lärorikt.
Att säga att stormen kom av sig var kanske inte så sant, t.ex. http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45228, men helt klart att vi som satt fast i jobb under f.m. och försökte surfa runt Gbg under e.m. missade explosionen totalt.
Ang. Sillvik så tycker jag det var ett bra ställe, första gången jag var där. Väldigt öppet för vins från alla håll och riktigt långa fina report. SV är säkert också jättefint. Då kan man väl köra till Marstrand innan man behöver gippa, 7 distansminuter el dyl.
Enda nackdel att det är bommat. Man måste vara A-nyckel-rebell eller bära en bit.
Logga in för att svara.