-
En fundering till om tyskland-sverige
Om man köper en bräda från Tyskland och tar den på postförskott så påstår en del att posten lägger på svensk moms när man löser ut den. Finns det någon som kan ge svar på detta.
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En fundering till om tyskland-sverige
Om man köper en bräda från Tyskland och tar den på postförskott så påstår en del att posten lägger på svensk moms när man löser ut den. Finns det någon som kan ge svar på detta.
Hej
Skev ett tidigare inlägg om import från tyskland. Köpte från herr Keppler (efter LarsK tips
)och det var inga problem, Han skickade grejerna direkt och jag betalade i efterskott till honom (utlandsöverföring med bank, kostar väl 30 spänn eller nåt) kändes väldigt säkert för min del! Man behöver inte betala svensk moms när man löser ut det på posten, EU (vad jag vet?).
Nä, enligt EU-regler betalar man moms i det land inköpet sker, i detta fall tyskland. Sen läggs det varken på tull eller moms vid svenska gränsen.
Med skandiabanken gjorde jag överföringen till kepplers bank gratis, smidigt med internetbanken dessutom 
Angående postförskott så köpte jag en framdämpare till MTB från tyskland en gång. Då la svenska posten på en extra ”postförskottsavgift utland” på 110 kr. På det tillkommer ju tyska pf-avgiften. Gällande Keppler är ju överföring till bank smidigast. Om han dessutom accepterar detta i efterskott är det bara att tacka och ta emot. Mej hade han dock inget förtroende för verkade det som så jag fick snällt betala i förskott
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.