Senaste nytt › Forums › En kall lilltå
-
En kall lilltå
Publicerad av sajmon på 18 februari, 2004 vid 10:12Ni som har koll kan väl ge mig råd.
Har en dräkt 5/3. Gick bra när det var 12 i vattnet, men man frös om fötterna.
Säg att jag skaffar ett par boots, då borde jag väl kunna köra när det är typ 10+ och uppåt eller? behöver man huva också? Hade ju inte tänkt vintersurfaanonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst18 februari, 2004 vid 10:17Snowjogging e det bästa.
-
Boots gör stor skillnad (och då inte såna som gode Rambo nämnde). Jag tar på mina rätt tidigt på höstkanten, handskar och luva kommer inte förrän långt senare. Vet inte vilka temperaturer jag klarar dock, men körde förra året i drivis-vatten utan luva (med strålande solsken).
Jag skulle säga såhär: Boots rätt tidigt, handskar vid T<5 grader (?), och luva vid samma gräns om det inte är en fantastiskt solig dag. /D
-
Ok. det räcker väl med att par nya boots dårå. lockar ju inte direkt att vara ut nu i kylan!
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst18 februari, 2004 vid 10:48hm..
Jag kör inprincip med våt dojjor året runt, varesej det är 20+ eller 0 grader..samma dojjer dessutom.Har en torris som man kan strappa åt vid benen, vilket gör att det inte forsar in nytt kallt vatten förjämnan.
Luva o handskar o väll en smaksak, men det e rätt gött när det e under 10grader att ha en huva som skyddar mina oskyldiga små öron mot kyleffekten..huvudet e bra att hålla varmt! Samt ett par goa glowes e inte fel om det är under 10grader, dem e ju inte ivägen så varför inte ha på sej dem, det går åt mindre energi att hålla händerna varma om handskarna sköter halva jobbet.
Sedan när det är över 10+ grader, så e det nästan sommar enligt mej, då e kan man surfa i killingar o vända käppsen bakåfram
-
Hej!
Jag kör också 5/3 dräkt och jag gjorde premiär med den igår. Vet inte vad vattentempen låg på..men det är väl nog en sådär 2-3 grader i vattnet nu längs kusterna..någon som vet? Det gick iallfall OK. Skor är ett måste och hanskar kan vara bra att ha…körde med väst och huva igår..och det behövs nog nu…men vid 10+ är inga problem om du bara har skor. Är det soligt behöver du inte huva vid 10 + häller…men det är ju alltid skönare.
Logga in för att svara.