Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En kitesurfare flög bort…

  • jeppepeppe

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 13:35

    Säga vad man vill om kite, men det var ett riktigt fett hopp! ooo.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    10 juni, 2005 vid 13:41

    satan va han flög iväg, tänk om alla kiteare kunde göra de.

    tycker de ser löjligt ut, där ser man oxå helt tydligt vilken grym kontroll dem har när dem dinglar iväg.

  • bertoni

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 14:06

    Hatten av för det hoppet… Knappt daggvått där han landade

  • manno

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 14:59

    Är det sånt som är kite-coolt? Kommer nog aldrig och begripa mig på de där.. Själva hade jag nog dratt mig några kilometer väster ut badat i vågorna!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 19:04

    För ca 5 år sedan dog ett par stycken nära Barcelona(Castelldefeles) efter att flugit in ett par hundra meter o smashat in i ett par hus…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 19:25

    fjollig fjönt sport för småungar som gillar att dingla helt okontrollerat!

  • el_duderino

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 19:28

    alltså kitesurfing är riktigt fattigt!
    OK när dom kör rakt fram ser det rätt nice ut (får jag erkänna) men så fort dom börjar hoppa så är det bara skrattretande… alltså, det är bara ett dinglande i en jävla fallskärm.. WASSUP MED DET!???????????????????????????????????????????????

  • jester

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 20:02

    Äh. Är nog ganska coolt o flyga lite med kitarna oxå. Även om jag föredrar den råa speeden o kraften när man surfar. Har inte heller prvat att kötra kite. Kan ju faktiskt vara ganska ball.

    Och killen såg ju ganska glad ut trots den något brutala landningen.

  • pjoter

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 21:40

    får väl hugga tillbaks på er vindsurfare lite. tycker vindsurf kan se jävligt tufft ut (typ dom som hoppar ordentligt i vågor eller dom som sätter enkla goa 360 mm utan att gå ur planing) men alltså när man ser er på vattnet så ser de inte särskilt skoj ut längre. vågor okej men plattvatten??? dom flesta kör man om trots att man bara kitat ett år. sen så håller folk på att träna trick å av nån anledning så blir det bara 180 å så tappas segel å gubben blir stående i vattnet. de ser fan inte skoj ut alltså!

  • otg

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 21:53

    haha vafan i know that dude.

  • jester

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 22:34

    Svar till:


    dom flesta kör man om trots att man bara kitat ett år.

    [/ QUOTE ]

    Det måste varit nybörjare du kört mot då. Jag har ibland svårt att avgöra om jag möter eller åker ikapp kitarna… Fartskillnaden är högst påtaglig. Dock har en pålitlig fd surfare intygat att fartkänslan faktiskt är helt ok med drake. Men, inget går upp mot att ha fullt drag i grejerna, och göra höga långa hopp enbart mha den fart man lyckats bygga upp, och en schysst våg. Vill jag flyga drake, hoppar jag nog hellre från ett berg, och får mig en riktig flygtur med en riktig drake…

  • pjoter

    Medlem
    10 juni, 2005 vid 23:36

    inte frågat hur länge dom hållt på precis men flertalet kör man om. självklart så e det ju endel som kör fortare, men inte så många man kan tro. gillar iofs å stå på rätt bra med draken också då.

  • tdk

    Medlem
    11 juni, 2005 vid 06:39

    Svar till:


    inte frågat hur länge dom hållt på precis men flertalet kör man om. självklart så e det ju endel som kör fortare, men inte så många man kan tro. gillar iofs å stå på rätt bra med draken också då.

    [/ QUOTE ]Fast speeden på en vindsurfare har ju måttligt mycket med kunskapen att göra om vi inte snackar riktiga speedrekord. Vad har dom du kitat om, haft för utrustning då?? En FS bräda är ingen raket.. Är ju inte gjorda för att segla fort. Ungefär som att säga att – bilar går ju inte fort, jag sprang förbi en idag. Fast den stod parkerad.. Och sen att du tycker det ser tråkigt ut när folk inte sätter några trick. Då undrar jag bara en sak. Har du ens provat att vindsurfa över huvudtaget??? hur jäkla lätt tror du at det är att sätta tex.en spock? Nä, kite är och förblir inget man kan jämföra med vs!

  • graf

    Medlem
    11 juni, 2005 vid 07:01

    Att ni bara orkar..

  • pjoter

    Medlem
    11 juni, 2005 vid 10:34

    vet mkt väl att vindsurf är svårare, en anledning till att jag började med kite. kan ju va kul att efter nåt år iaf klara av att sätta nånting. jag jämför inte utan jag svarade bara på att vindsurf inte heller ser särskilt kul ut om man inte är helt insatt. dom stora killarna som kör på filmer är grymma, liksom kitarna men flertalet som kör längs våra egna kuster e inte särskillt grymma, vare sig på kite eller på vindsurf.

    även på kitesidan finns det speedbrädor mm som det är lättare att åka fort med, ingen sån jag kör med. sen hänger jag inte alls med om din jämförelse, e inte vindsurfingbrädan jag tycker går sakta utan att dom som kör inte kör fort.
    en mer korrekt jämgförelse är väl då att jag kör om en bil på en väg å säger att det gick inte undan precis. har inte alls sagt om det e utrustningen eller surfaren som inte funkar att köra fort med.
    jaja, kram på dig!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En kitesurfare flög bort…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.