Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › En lastbil kom lastad med…
-
En lastbil kom lastad med…
Publicerad av Knatte på 13 september, 2006 vid 09:21.. Med en sådan här kul grej idag
Nu har jag fått och monterat ihop min Exocet Paccer 290. Den var förvånadsvärt volymös, men trots detta förhållandevis lätt:tongue:
Vi pratar ju inte vågbräda och 6 kg direkt, men ändå:grin:Nu återstår det bara att bli såpass frisk att jag kan testa den i år :tongue:
Knatte svarade 18 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
Ojojoj, ser ut som en båt nästan. Ere någon form av OS-bräda eller?
-
Knatte
Gäst13 september, 2006 vid 09:36donpedro wrote:Ojojoj, ser ut som en båt nästan. Ere någon form av OS-bräda eller?Japp, något liknande faktiskt. Tror det var Exocets bidrag i kampen av OS-brädan, som nu NP RX-S vann till slut…:grin:
-
Oregistrerad
Gäst13 september, 2006 vid 09:43Whops, vilket monster!
-
Nej usch! Vad är detta för ett monster. 😉
Skulle trassla till det rejält med alla de där stropparna i en spock 540 alltså!! 😀 -
Eh, sjysst detalj med en rostig plåtbit fastskruvad mitt på, eller ser jag helt fel??? Vad är det för något?
Är det ett slags handgrepp upptill på nosen eller vad är det?
Snygg rockerlinje 😉
Hoppas den går j-ligt fort, för snygg var den ju inte! -
Knatte
Gäst13 september, 2006 vid 09:51Basse wrote:Nej usch! Vad är detta för ett monster. 😉
Skulle trassla till det rejält med alla de där stropparna i en spock 540 alltså!! 😀He, he ! Inga spock på denna brädan. Snarare kan jag av misstag ramma eller köra över balletdansare/freestylare, som kan finnas i närheten:ooo: :tongue:
Tanken är ju att volym 217 liter, bredd 70 cm och fena/centerbord skall ge tidig planing och höjdtagning. Nu skall jag börja kryssa runt i skärgården, som jag gjorde förr.
(Bara slänga på grillen, solstolen och en back öl på brädan och luffa runt lite.. ) -
Knatte
Gäst13 september, 2006 vid 09:54brutus wrote:Eh, sjysst detalj med en rostig plåtbit fastskruvad mitt på, eller ser jag helt fel??? Vad är det för något?
Är det ett slags handgrepp upptill på nosen eller vad är det?
Snygg rockerlinje 😉
Hoppas den går j-ligt fort, för snygg var den ju inte!Det är nog jointen till mastfoten, som sitter i den skjutbara mastskenan som du ser. Det finns ett grepp i fronten och ett kastfallsskydd…
Skönheten hoppas jag kommer innifrån och vid längre tids samvaro :cool2: -
Vad är tanken med 4 stroppar på ena bogen och 3 på den andra?
Någon speciell ninja-teknik eller? 😉 -
Haha ja helt sjuk skapelse! Olika antal stroppar på var sida samt en rostig stålplatta vid centerbordet… hum, vad ska det vara bra för? Rostig redan vid leverans…
Jaja en väldigt märklig skapelse, men man får väll hoppas att den är rolig att köpa på. 🙂 -
Knatte wrote:Bara slänga på grillen, solstolen och en back öl på brädan och luffa runt lite..
Ah, det är därför du kallar den Excocet Paccer ovan? Packer stavas det. 😉
-
Ja, det behövs väl en lastbil att frakta denna farkost…
Enjoy.
/Magnus -
Det är inte rost – det är svart lack med vatten på.
Förresten – ska inte stropparna monteras så att loggan är rättvänd om man betraktar från vardera sidan? Eller det kanske inte spelar någon roll?
Logga in för att svara.