Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En lastbil kom lastad med…

• the_novice

Medlem
    13 september, 2006 vid 12:16

Kul med nya prylar!
    Jag har kört en del Formula i Björlanda och det funkar helt okej om man bär ut grejorna en bit från parkeringen och självklart inte seglar inne i fågelviken. Det finns stora fina ytor att segla på utanför start-huset, säg till när du skall ut så kan vi jämföra farter…

Hur stor fena är det och vad har du för rigg/riggar?

• Knatte

Gäst
    13 september, 2006 vid 14:59
    rabbit wrote:
    Vad är tanken med 4 stroppar på ena bogen och 3 på den andra?
    Någon speciell ninja-teknik eller? 😉

Det är special Ninja grejer, som beror på att jag just nu saknar två stycken skruvar, till den kvarstående fotstroppen. Dessa dyker upp ihop med boardbagen om några dagar 😉

(Sedan måste jag smyga in lite reklam för http://www.Surfbutiken.nu Sanslöst bra butik att handla saker av och hjälpsamma/trevliga!)

• Knatte

Gäst
    13 september, 2006 vid 15:11
    fastforward wrote:
    Det är inte rost – det är svart lack med vatten på.

Förresten – ska inte stropparna monteras så att loggan är rättvänd om man betraktar från vardera sidan? Eller det kanske inte spelar någon roll?

Det svarta, är infästningen för centerbordet och det är inte rost, utan bara vatten, från min tvätt just innan kortet.
    Sedan får jag väl vända på Kryssstroppen, när jag monterar den återstående stroppen..

Lars_k! Den väger säkert uppåt 15 kg, med stroppar/centerbord /fena på. Annars är vikten ca 14 kg enligt databladet

The Novice! Jag skall nog segla med Simmer Seven 8.3 kvm på denna brädan. Det sitter en 52 cm fena och ett långt centerboard…..

Så här beskriver Exocet brädan..

Formula or … long board ?
    Just call it PACER !!!

The PACER’s are unique because they are the only boards on the world windsurfing market able to upwind either on the Dagger board like a former race board, or on the power of the fin,- similar to a Formula board,- thus making it the first only true Hybrid concept on the market.

A few imitations are now on the market but the wide range of the Pacer concept remains supreme. You will already feel the power of the board at 6 knots of wind while sailing on the rail, but also the amazing top end speed potential in 30 knots or more. Check it out with your GPS !!!.

With unmatched performance in its category, the Pacers stands out as an exhilarating, fast and well balanced racing machine.

Features
    # Hybrid, modern design for powerful sub planning performance in combination with Formula high wind characteristics.
    # Dagger board, to allow “upwind railing” and maximum light air performance.
    # Adjustable mast track, for ultimate tuning in all conditions.

Technology ASA
    Specification Pacer 290
    volume | 216 litres
    length | 290 cm
    width | 70 cm
    tail width | 54.6 cm
    nose width | 44.6 cm
    weight (+/-6%) | 14 kg
    fin size and box 52 cm Deep tuttle + Daggerboard
    sail size | 6.5 – 9.0 m2

• fastforward

Medlem
    13 september, 2006 vid 17:14
    Knatte wrote:

Sedan får jag väl vända på Kryssstroppen, när jag monterar den återstående stroppen..

Det var inte så jag menade – jag undrade bara om du visste om det spelade någon roll eller ej – personligen har jag ingen aning men jag tycker det verkar så på min Exocet ’05.
  • swe-496

Medlem
    13 september, 2006 vid 19:09

Kommer du komma ner till Fiskebäck i helgen med den där härliga skapelsen…?
    Skulle vara skoj att kolla lite närmare på den.

• Knatte

Gäst
    13 september, 2006 vid 20:00
    fastforward wrote:
    Knatte wrote:

Det var inte så jag menade – jag undrade bara om du visste om det spelade någon roll eller ej – personligen har jag ingen aning men jag tycker det verkar så på min Exocet ’05.
    Jo, jag kollade på de andra stropparna och de verkar vända, som du säger. Det är bara stroppen jag monterade idag, som sitter tvärtom :blush:
  • Knatte

Gäst
    13 september, 2006 vid 20:19
    SWE 496 wrote:
    Kommer du komma ner till Fiskebäck i helgen med den där härliga skapelsen…?
    Skulle vara skoj att kolla lite närmare på den.

Nope! Jag kommer inte till Fiskebäck i helgen. Är antagligen inte i GBG i helgen, utan skall iväg fixa lite grejer 🙂

Men skapelsen finns ju uppe hos Surfbutiken i normala fall. Du kanske kan kika på den där ??

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En lastbil kom lastad med…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.