Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En Nolla för mycket! (Blocket Superstars)

  • Knatte

    Gäst
    2 maj, 2008 vid 19:36

    @BooMan 462504 wrote:

    Var det kanske i denna annons, vad vet jag…

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/17671/cat/12

    Men inget mot denna:

    http://www.blocket.se/vi/16204542.htm?ca=6_s

    “Först till kvarn…”

    Ha,ha Mistral Malibu med aluminiummaster och knytbom :o) Man blir ju nostalgisk:laugh:

  • knodden

    Medlem
    2 maj, 2008 vid 22:32

    Ja fö fan – Då skulle Ni se min gamla fina “Kossa”: Tiga Fun Cup från 1984!!! :santa:

    Still going strong…

    Den måste jag hänga ut på Blocket – drar nog in minst 15 lök 🙂 – eller vad tror Ni???

    Vad sägs om utrustningen:

    – 9 Original baby-blå fotstropppar i täckjackstyg – “Low Profile” – dvs ligger alltid dikt an mot brädans översida – ger lite problems att komma i dem, men det brukar funka med lite lirkande.

    – Vinklingsbart CB (går inte helt in i brädan i uppfällt läge – skapar helskum och vinglig planing!!).

    – Stort 6,4 kvm Fat Head Neil Pryde-segel med pålimmad film på ena sidan och dacron på andra. Man blir bländad av den blanka filmen för styrbords hals! Men den matta ytan på babords sida gör att man kan ta igen ögonen en liten stund åt det hållet.

    Lång genomgående latta längst upp som gör att seglet garanterat aldrig kan twista ur. Det har till och med hänt att jag fått åka in till stranden och släppa ur lite luft ur seglet då de andra surfarna klagat på för lite syre!

    2 korta lattor längre ner (som fladdrar ur i vindar över 3 m/s).

    – Transparent fena i chock-cerise färg – helt mjuk (vilket ger en sugande mjuk gång i vattnet – samt framhäver alla spin-out-tendenser)

    – Främre bomfäste i fin “hinkplast” – sättes fast mot masten med töjbar tamp som bifogas. Detta ger en skönt “loose” och fladdrig känsla i bommen. Det är aldrig några problem med för korta hängseletampar – bara dra ner bommen så långt det behövs!!

    – Lång mjuk bom som alltid gör seglet riktigt bukigt, obalanserat och “Over powered” – mycket bra i hög sjö!!

    – Skickar också med en riktig bröstsele från 1982 – inköpt på Hjertman Sailing. Fin ficka på ryggen där man exempelvis kan förvara en orienteringskarta över Öland!

    Som sagt – detta måste vara ett riktigt kap för Blocket, eller? 😉

  • booman

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 07:47

    Ha ha! Skön beskrivning! Men det var (är) ju faktiskt så det var (är) med såna grejer…:laugh:

  • gammel-ippa

    Medlem
    3 maj, 2008 vid 11:47

    En sådan skulle jag vilja ha. En RIKTIG PAN AM bräda

  • booman

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 07:16

    @Knatte 462506 wrote:

    Ha,ha Mistral Malibu med aluminiummaster och knytbom :o) Man blir ju nostalgisk:laugh:

    Jag skickade ett mail (Ej anonymt) till Säljaren med förslag på 90% prissänkning, kanske lite mycket, men ändå…(med hänvisning till att det faktiskt går att få tag på nya Kit till tusenlappar lägre pris) jag fick det här svaret:

    “Tack för ditt svar!
    Brädan är unik och i skick som ny. Seglen likaså. Jag är inte därför
    beredd att sänka den enligt ditt förslag, kanske 15 till 20 %.
    Tack i all fall för ditt svar.”

    Men då hamnar priset ändå i bästa fall på drygt 9000:-!

    Köpläge, någon???

  • alexasu

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 08:57

    snubbarna bakom blocket borde verkligen överväga en kommentarsfunktion…

  • booman

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 09:15

    @alexasu 462919 wrote:

    snubbarna bakom blocket borde verkligen överväga en kommentarsfunktion…

    Den tanken har verkligen slagit mig också! Man är ibland på väg att skriva nåt bara för att upptäcka att det går ju inte på Blocket…
    Hoppas att han inte lyckas sälja den till någon godtrogen köpare…:tongue:

  • nlc

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 09:26

    Räcker det inte med en banner typ “köp ingen skit på blocket” ? 😉

  • oscar

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 11:10

    Vore ju gött om han får den såld för det priset, innebär ju Linsurf kan sälja sina fun cup 2or för 15 000.

  • aronh

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 12:34

    Det är ju sorjligt att folk tror att deras 25 år gamla grejer är värda så mycket mer än vad de är. De tror de har en förmögenhet i garaget men i själva verket går de knappt att sälja för nånting. Så besviken man blir när man inser läget.

  • htn

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 13:59
    BooMan;462924 wrote:
    Hoppas att han inte lyckas sälja den till någon godtrogen köpare…:tongue:

    Precis. Det är ju det som är så tragiskt. Nån stackare som vill köpa grejer för att lära sig på och som hittat annonsen med “perfekt nybörjarbräda” och blir “lurad” av säljaren…
    /Henrik T.

  • pedersen

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 10:41

    Den här måste ju vara äldsta brädan på blocket. Försöker ju inte blåsa någon på priset iallafall. http://www.blocket.se/vi/16255548.htm?ca=20_s. Man kanske skulle slå till…..hehe

  • fnassel

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 11:25

    @Pedersen 463229 wrote:

    Den här måste ju vara äldsta brädan på blocket. Försöker ju inte blåsa någon på priset iallafall. http://www.blocket.se/vi/16255548.htm?ca=20_s. Man kanske skulle slå till…..hehe

    Joho du!
    En sådan har man ju ligger hemma hos farsan!
    Vet inte om 78 stämmer eftersom den jag har var den som var OS bräda första gången Windsurfing var med i OS.
    Men delaminerad och så där en 30-35 kilo tung är den väl, för att inte tala om den fina buken i seglet !

  • knodden

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 18:49
    Fnassel;463249 wrote:
    för att inte tala om den fina buken i seglet !

    Exakt!

    Buken ligger en bit bakom seglet – ungefär som en skugga!!

    Dessutom är seglet riktigt töjbart och fint – i likhet med en hängmatta.

  • htn

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 20:04

    Den här var ju rätt skön: http://www.blocket.se/vi/16250232.htm?ca=11_s

    “Märke: Real Board Juice, Avantride 70, Roberto ncc designs”…

    /Henrik T.:wink:

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En Nolla för mycket! (Blocket Superstars)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.