Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En TDS Recension

• En TDS Recension

Publicerad av nilsson på 28 januari, 2006 vid 22:16

Slingshot TURBO DIESEL

“Turbo Diesel: Bow kite mania!!! The bow kite is the buzz in the industry and for good reason. The Turbo Diesel has a huge wind range. It rides at least 2 kite sizes bigger and smaller than the size that it says on the kite. Slingshot took a proven design of the kite, added One-Pump, and made a bar that blows the doors off of any other bow kite on the market. The Pulley/Chicken bar that comes complete with the Turbo Diesel allows you to set the range of depower by simply sliding the stopper in or out. This kite will be perfect for the rider that wants a kite that is great for cruising in a huge range of conditions or for getting long extended air time.” – Matt Nuzzo

”The Turbo Diesel is my type of kite ! You can feel the powerjump huge and float in the air forever. The bar is thhe best bar you can imagine : It is a pulley with a chicken loop you can adjust while you are riding. This kite has alot of range, it’s a great kite foor gusty conditions.” – Nadia Roux

“Turbo Diesel – Great windrange !” – Noel Jambor

“Turbo Diesel…. Mac Truck!!! Great boosting kite !!” – Joe Wharton

“Turbo Diesel……Great light wind kite!” Ed Holden

“Turbo Diesel pulls like you are driving a Ford turbo Diesel. I have a hard time edging out the power with my board, but using the bar to get the kite to the edge of the window was no problem. I think this is the ultimate cruiser kite, just rig the one you have and go. The Turbo Diesel is best suited for the crowd that is looking to boost only and is at the intermediate level of riding.” – Tommie Kogut

“The bar on this kite is far superior to the bar Cabrinha supplies with their Crossbows. This combined with Slingshot’s proven durability and ease of use (One Pump) will put this kite far ahead of Cabrinha in ’06” – Warren Fuller//
    Till påsk blir det en egen provrunda i Tarifa! Blir spännande!

nilsson svarade 19 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • eagletech19

Medlem
    29 januari, 2006 vid 01:18

Hallå Nilsson
    Man tar hela tiden upp Cabrinha crossbow som ett riktmärke ,undrar varför:grin:
    Men det är säkert en bra kite för det är dom flesta på marknaden i dag.
    Ha det bra så hörs vi när man kommer hem till våren:wink:
    Mvh Roger Ö

• nilsson

Medlem
    29 januari, 2006 vid 12:59

Hem till våren? Allt bra me di små? Mvh Bengt N
    P.s Det är ditt fel att jag bestämt mig för Bow drake!!!! D.s

• eagletech19

Medlem
    30 januari, 2006 vid 06:32

Hallå Bengt
    Ligger på en strand på Barbados och slappar innan jag ska ut och kita,jag ska bara äta lite.:grin:
    Hur är det hemma i sverige är det kallt???
    Det är bra med familjen dom leker i sanden men man får ta på mycket solskydd på dom bara så dom inte bränner sig.
    Kommer hem 17/2
    Vi hörs
    Mvh Roger Ö

• nilsson

Medlem
    30 januari, 2006 vid 08:07

Lyckost! Finns inte mer att säga//Mvh Bengt N

• eagletech19

Medlem
    30 januari, 2006 vid 10:05

Tjenixen
    Bara drog en liten vals med dig min vän,jag är och jobbar i Tianjin 2 timmar utanför Beijing:wink:
    Men att jag kommer hem 17/1 var sant har varit här 16 dagar redan:frown:
    så det hade varit bättre att vara med familjen men vad ska man göra när man har eget det vet du ju, mycket skit men också friheten att dra när det blåser:smile:
    Ha det bra min vän
    Mvh Roger Ö

• nilsson

Medlem
    30 januari, 2006 vid 10:13

Det avundas jag dig ej! Men du får ha det bra, så kan vi väl höras när du är ”himma” igen//Mvh Bengt N

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En TDS Recension

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.