Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies En till nybörjare behöver hjälp…

  • rtotheg

    Medlem
    9 september, 2008 vid 20:28
    Milkman;498385 wrote:
    Jag antar att du inte pajjat någon sån bräda då? Jag har aldrig hört att dom skulle gå sönder mer än andra. Det finns gott om riktigt tunna brädor som både är asbra och håller.

    nix , men jag har 3 polare som åkt dem rätt hårt o knäckt dem , köpt ny o kncäkt den med
    beror ju helt på hur du åker dem

  • milkman

    Medlem
    10 september, 2008 vid 06:10

    I stand corrected.

  • wibban

    Medlem
    11 september, 2008 vid 21:46

    Var inte rädd för att köra med en något större bräda.
    Mike the knife körde t.ex. 138 cm i tyskland så nog går det att ha riktigt kul med dem oxå. Landningarna vid hopp blir lättare så det är väl en av anledningarna till att de har något större brädor då man inte bör misslyckas med sina trick i tävlingarna…
    Jag kör 134 cm nu och väger något mer och är något längre än vad du är gissar jag. Skulle inte vilja ha en mindre bräda en den tror jag. Överbevisas gärna.

  • ohlen

    Medlem
    13 september, 2008 vid 10:18

    jag är hyfsat ny jag med. när jag köpte så köpte jag en 128, vissa sa att det var lite för litet i början och andra tvärt om. men det blir mycket roligare att köra mindre från början, man lär sig så snabbt ändå så det spelar ingen roll om man börjar med mindre tycker ja.

  • cortex

    Medlem
    16 september, 2008 vid 22:31

    Om du bor på ett blåsigt ställe med någorlunda jämn vind och schyssta spots that is. :smirk:
    (Vilket du ju iofs gör… men alla har inte turen att bo på rätt ställe)

    /Kaj(Tech)

  • gonzo

    Medlem
    25 september, 2008 vid 17:49

    @RtotheG 498396 wrote:

    nix , men jag har 3 polare som åkt dem rätt hårt o knäckt dem , köpt ny o kncäkt den med
    beror ju helt på hur du åker dem

    hmm har som sagt aldrig sett en enda knäckt poison och den nya poison contest är ju lite väl tidigt att utala sig om har inte testat min än för det e ett jävla högtryck
    jag har kört rrd 4x , 5x , poison , och nu e det poison contest som gäller och den enda brädan som va lite vek va 4x men så go den va men där rök det 2 st ska tilläggast att jag väger 90-95 kg.

    så dä så robin, nu e du nog ute på djupt vatten

  • viktor-gbg

    Medlem
    28 februari, 2009 vid 21:21

    naish thorn 131cm !
    Jag kör thorn 128cm -07 fett nöjd hitills inget negativt att säga.
    kört 2år nästan varav 6veckor på coche.
    Lätt att köra uppwind, grym pop, stabil och klarar och köra bra i platt vatten som choppigt och bra i alla vindstyrkor. =)

  • cortex

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 11:22

    Viktor, blev bara lite nyfiken… hur många andra brädor har du ägt eller testat?
    Alltid kul att få lite relation på halleluja-körens koll. 😀 😀

    (Thorn är säkert en utmärkt bräda dock, inget ont om den)

    /Kaj

  • sourra

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 11:27

    Ja Thornbrädorna är grymma! Kanske inte idealiska för vågor men i vågor kör man vågbrädor 🙂

  • sourra

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 11:30

    …och jag har testat en massa olika brädor – Ug, Lf, Xelerator, Nobile, North, Fanatic osv 🙂

  • milkman

    Medlem
    5 mars, 2009 vid 23:39

    @sourra 533591 wrote:

    …och jag har testat en massa olika brädor – Ug, Lf, Xelerator, Nobile, North, Fanatic osv 🙂

    haha…
    Sourra är teamåkare åt Falle som Importerar Naish, men inga av de andra märkena. Go figure!

    Jag har testat Thorn och kan intyga att Nobile och UG, valfri modell är bättre än den brädan. Tex är FreeWave, UG:s vågbräda bättre att poppa – på tippen. Och Nobiles Skim tweakar du bättre i en helt vanlig Railey
    Föresten kan du lita på mig! Jag importerar Nobile och UG och hjälper ju bara till på Nybörjarforumet.

  • olandstoken

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 12:03
    Wibban;499070 wrote:
    Var inte rädd för att köra med en något större bräda.
    Mike the knife körde t.ex. 138 cm i tyskland så nog går det att ha riktigt kul med dem oxå. Landningarna vid hopp blir lättare så det är väl en av anledningarna till att de har något större brädor då man inte bör misslyckas med sina trick i tävlingarna…
    Jag kör 134 cm nu och väger något mer och är något längre än vad du är gissar jag. Skulle inte vilja ha en mindre bräda en den tror jag. Överbevisas gärna.

    Jag väger 65 och körde 2008 mest med en LF 134*40,6, i år blir det nog 136*42.

    Personligen tycker jag det är värre att ha en bräda i underkant än en i överkant. Med en lite större slipper man bli sur när vinden droppar och man inte kan hålla höjd lika bra, men det går ändå att köra med den om det blåser i lite mer när mna har jobbat up sina skills. Lycka till med brädletandet, det är en djugel 🙂

  • viktor-gbg

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 13:24

    Naish thorn -07
    Naish sol -05
    Nån specialgjord bräda micke bromwall sålde till brossan
    hyr bräda coche undersökte inte va de va för märke , va 133cm kändes ovan tyngre och klumpigare , beror nog inte på längden var säkert själva brädan som va kass.

    nöjd kaj? eller kanske vill du att dina brädor på “KAJTECH” ska testas innan man utalar sig igen? Alltid lika kul att höra vad företagare har att säga om utrustning 😉

  • cortex

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 16:10

    Ha ha, fy fan. Den här tråden börjar ju bli helt kanon!

    Nöjd? Inte en chans!
    Jag har för övrigt inte pratat om märke överhuvudtaget, eller hur? Bara om generella tips. Finns massor av bra brädor på marknaden. Till och med en del som inte jag importerar. 😀

    Viktor, du som verkar ha koll på *allt* (utan att ens behöva testa produkter för att bilda dig en uppfattning) kan garanterat hjälpa mig med en grej. Jag har lagt en av mina bilnycklar någonstans för ca en vecka sedan och kan inte hitta den.
    Eftersom du verkar ha kraftiga Saida-gener i dig så kan du väl bara messa mig och berätta var de ligger.
    Hur de ser ut? Ähh, det vet du ju garanterat redan!

    Väntar med spänning på nästa sändning.

    /Kaj

  • sourra

    Medlem
    6 mars, 2009 vid 16:28

    Nu börjar det bli gammal Steffonivå på tråden. Jens, din text borde vara polkagrisrandig för jag fattar inte om du är allvarlig eller om du skämtar. Att säga att en bräda är bättre än en annan är som att säga att hamburgare är godare än kebab – det finns inga absoluta sanningar. Different folks, different strokes, du vet…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies En till nybörjare behöver hjälp…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.