Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Engelska kanalen

  • p-malmkvist

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 09:54

    Vad menar du??

  • larsd

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 10:17

    Att det är tufft att korsa Engelska kanalen mtp båttrafik och choppiga förhållanden.

    OCH

    Klädkoden Petter, klädkoden!:smile:

  • p-malmkvist

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 10:31
    LarsD;511387 wrote:
    Att det är tufft att korsa Engelska kanalen mtp båttrafik och choppiga förhållanden.

    OCH

    Klädkoden Petter, klädkoden!:smile:

    Ååååååaaa förlåt jag såg inte jag lovar… Det där är ju helt oacceptabelt jag vet ju det:grin:

    Det är ju faktiskt så att Andersbq borde erhålla något typ av straff för detta förlöjligande av sporten, vad tycker ni andra??

    Funderar på om Anders kunde fixa en korv-vagn och servera gratis korv vid nästa speedtävling i TT som förlåt..:wink:

  • haze

    Medlem
    25 oktober, 2008 vid 19:30

    Härmas vi nu? Hmm trodde det var endast dessa eländiga kitesurfar som hade shorts. Snart kommer hela svenska speed eliten i Shorts alltså 😉

  • appel

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 12:36

    @Haze 511573 wrote:

    Härmas vi nu? Hmm trodde det var endast dessa eländiga kitesurfar som hade shorts. Snart kommer hela svenska speed eliten i Shorts alltså 😉

    Sskullle inte tro det!!

  • jester

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 12:42

    Cribb är ju en segelsnurrare.. Körde ju bara ett löjligt freerejs-segel dessutom..

  • cosmosurfer

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 12:44

    Vanligtvis har Guy inte en våtdräkt under, utan seglar bara med shorts och tröja.

  • c-g

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 12:59

    @Jester 511797 wrote:

    Cribb är ju en segelsnurrare.. Körde ju bara ett löjligt freerejs-segel dessutom..

    OOOps du tänkte inte på att med just det seglet (North RAM) leder Markus E Sverigerankingen med 41,73 knop avarage. ganska fort för att vara freerejs

  • haze

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 13:01

    @Jester 511797 wrote:

    Cribb är ju en segelsnurrare.. Körde ju bara ett löjligt freerejs-segel dessutom..

    @C-G 511803 wrote:

    OOOps du tänkte inte på att med just det seglet (North RAM) leder Markus E Sverigerankingen med 41,73 knop avarage. ganska fort för att vara freerejs

    oooppppsss vad det fel för dig där Jester 😉

  • jester

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 14:40

    Spelar ingen roll. Är ett löjligt freerejs ändå.

  • andreas-t

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 21:07

    Han var ännu mer freerejs förra året då han körde en slalomtävling på nationell nivå i England med ett Saber och en V6:a – och vann!

    “It’s not about the bike”, som Lance Armstrong brukar säga… 🙂

  • hanko

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 21:12

    @Andreas T 511976 wrote:

    Han var ännu mer freerejs förra året då han körde en slalomtävling på nationell nivå i England med ett Saber och en V6:a – och vann!

    “It’s not about the bike”, som Lance Armstrong brukar säga… 🙂

    You´re….soo right…! både du o Lance…! Watch out for Junky-Hänk 2009…..

  • grrrr

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 22:21

    Så här tyckte Cribb annars om Kite, och shorts.

    http://www.guycribb.com/windsurfing_technique_holiday_DVD_0117v01news252.htm

    Jag råkar veta att hans sponsor kräver shortsen.

  • jester

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 08:42

    Spelar ingen roll.. Man kan inte ta en snubbe med shorts utanför dräkten på allvar. Så enkelt är det..

  • haze

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 09:30

    @Jester 512047 wrote:

    Spelar ingen roll.. Man kan inte ta en snubbe med shorts utanför dräkten på allvar. Så enkelt är det..

    Så Jester om du fick ex. antal tusen kr så att du kan surfa på heltid för att köra för ett klädmärke som innebär att du måste ha shortsen utanpå för att visa det så du skulle du inte göra det? Bullshit 😉

    Om du får 50000:- av mig nästa säsong och enda kravet jag har är att du skall ha shortsen utanpå din våtdräkt på tävlingar och när du kör skulle du säga nej?

    Jag som är ganska inne skidåkar världen lärde mig ganska fort att “moneytalks”. Spelar ingen roll om du måste köra i lite sämre grejor och du får dina resor betalda istället för att betala själv. I slut ändan är det fortfarande föraren som avgör om han måste vara kvar eller blir värvade till ett annat stall. Om alla fick köra på de själv ville så skulle nog nästan alla få betala fullpris. Vet ingen som kör världscupen tex utan att få betalt. Hur många är det på tex vindsurfing touren? Tror du inte att “moneytalks” där oxå?

    Mycket annnat strunt blev det i detta inlägg nu oxå.

    Men som sagt. Moneytalks!!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Engelska kanalen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.