Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenheter av LF escalades?

• matthias

Medlem
    12 september, 2007 vid 17:45

de e easy piecy japanesy

• skanepaul

Medlem
    12 september, 2007 vid 17:54

Jaha, var får man då tag i ett par Escalades om man vill ha dem ganska så omgående (typ den 25:e :))?? Annars är Sphynxen ett alternativ för mig som jag hittat till hyffsat bra pris (varför är dem så mycket dyrare egentligen???).

• fifi

Medlem
    12 september, 2007 vid 21:52

Vet inte riktigt ännu, ska på inflyttningsfest i köpenhamn samma kväll…

• unhooked

Medlem
    13 september, 2007 vid 07:38

@Fifi 414430 wrote:

Vet inte riktigt ännu, ska på inflyttningsfest i köpenhamn samma kväll…

bra då har vi partyt planerat också 😛

• skanepaul

Medlem
    13 september, 2007 vid 08:02

Fan, om man skaffar bindningar så får man ju börja köra med shorts utanpå våtdräkten igen, annars ser det ju tokdumt ut, jag som slutat med det när man kommit upp i åren… 🙂

• skanepaul

Medlem
    13 september, 2007 vid 13:06

Ingen som provat några andra märken när det gäller bindningar? Genom jobb kan jag tex köpa Ronix, en av deras bindningar Divide ser ju schysst ut men kanske alldeles för tung?

• skanepaul

Medlem
    14 september, 2007 vid 08:13

Kom igen vad tror ni som har lite koll på bindningar? Måste det verkiligen vara LF:s kitevarianter? Kommer mycket billigare undan annars…

• curry

Medlem
    14 september, 2007 vid 09:16

@SkånePaul 414828 wrote:

Kom igen vad tror ni som har lite koll på bindningar? Måste det verkiligen vara LF:s kitevarianter? Kommer mycket billigare undan annars…

nej, det måste det givetvis inte vara. Om dom är relativt lätta att komma i och ur och om du är villig att modda plattan, eller brädan, så!

• skanepaul

Medlem
    14 september, 2007 vid 09:36

Det måste jag med all säkerhet göra ändå, ska på en Naish Thorn.

• skanepaul

Medlem
    14 september, 2007 vid 21:10

ähh fan jag öppnar nog plånboken trots allt, blir nog ett par Sphynx, verkar dem skönaste (som matthias skrev, samma sko exakt) helt klart.

• psychonauten

Medlem
    14 september, 2007 vid 21:18

Jag vet en som har erfarnhet av escalades. Han har inget korsband kvar 😐

• jonaish

Medlem
    15 september, 2007 vid 06:22

@SkånePaul 414855 wrote:

Det måste jag med all säkerhet göra ändå, ska på en Naish Thorn.

slipper man inte modda, om man har sånt här?!?!

• skanepaul

Medlem
    15 september, 2007 vid 08:08

Ingen aning jonaish.

Och vad beträffar korsband så är jag inte orolig, mina knän tål det mesta har jag fått erfara genom åren. Körde faktiskt med bindningar på min Naish Stubbie sommaren 2003 redan, la ner det för att dem var LITE för obekväma, men just sphynxen/escaladen ser ju HELT annorlunda ut!

• skanepaul

Medlem
    26 september, 2007 vid 13:52

Blev Ronix Divide, priset fick avgöra plus att den fått mycket bra recensioner som en mjuk och skön bindning typ Escaladen, återkommer med mer info, ska testas hårt i Egypten nästa vecka!

• unhooked

Medlem
    26 september, 2007 vid 14:01

@psychonauten 415043 wrote:

Jag vet en som har erfarnhet av escalades. Han har inget korsband kvar 😐

hmm, denna eviga diskussion om korsband. faktum är att bindingarna gör att du får mjukare och stabilare landingar, men det är dock så eftersom man kan kanta mycket hårdare och hålla kiten lägre samt poppa högre så blir det jävligt hårda landingar. skulle man göra samma sak med vanliga stroppar skulle knäna vara döda efter ett par sekunder.

å jävligt fint skånepaul, ge det ett par dagar så kommer du älska bindingar!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenheter av LF escalades?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.