Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Erfarenheter av Ryan Air till Irland?

• Erfarenheter av Ryan Air till Irland?

Publicerad av bananen på 4 februari, 2008 vid 20:48

Har dreglat över diverse trådar om Brandon länge och sitter och peppar upp mig till att klicka på ”Boka” och åka till Irland över påsk. Visserligen verkar lyckan har varit ojämn för de som besökt detta spot, men jag är beredd att ta risken 😀

Lite funderingar:

• Hur är det att flyga med Ryan Air med utrustning? Ryan Air är väl ett flygbolag av snål-flygs-typen?
    • Kan man lita på det som står på http://www.ryanair.com/site/SE/conditions.php?view=email?
    • Jag tolkar ”€30.00 per föremål och flygning i en riktning” som att mitt kit på 32 kg i en bag åker framåttebaks för knappt 600 spänn. Låter nästan lite väl bra…
    • Nån som råkat ut för att grejerna fått extra omild behandling med Ryan?

Till sist, är det några fler som tänker sig till Brandon Bay över påsk? Verkar ju vara lite av en tradition i vissa kretsar 🙂

basse svarade 17 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gurra1978

Medlem
    4 februari, 2008 vid 21:14

Fråga FJ69 här på konfen med ett PM. Han har koll och reste med Ryan Air. Jag vill också dit!

• claes6

Medlem
    5 februari, 2008 vid 07:35

Tjena Bananen,

jag har ingen erfarenhet av att ta med mig surfutrustningen på RyanAir, däremot flög jag med dem under en period i mitt liv då jag spelade golf (till Skottland). Och om det som gäller för golfutrustning även gäller för surfutrustning är dina misstankar befogade. De tar betalt, ordentligt betalt, för minsta lilla pinal. För vår del innebar det att utrustningen kostade ungefär tre ggr så mycket som flygbiljetten (nu var den visserligen väldigt billig, men ändå). En bag försvann och vi fick ingen hjälp av flygpersonalen att hitta på den, utan fick köra detektivarbetet helt själva. Speciellt omilda är de nog kanske inte, där är nog alla flygbolag lika.

Men en sak har jag lärt mig av livet som helhet; om någonting låter för bra för att vara sant, så är det nog det också.

Lycka till och hoppas du får bra surf!

• basse

Medlem
    5 februari, 2008 vid 09:12

Det fraktpriset stämmer. Det är ju det som är så sweet!!!
    Glöm inte att en vanlig väska kostar också. Är det €6 kanske!? Det enda som är gratis är väl 10 kg handbagage.

Brandon är fiiint. Måste åka tillbaka och få segla lite på riktigt.

• endy

Medlem
    5 februari, 2008 vid 13:48

Jag flög med Ryan dit förra hösten, funkade klockrent, smidigaste incheckning och flyg jag vart med om.
    Vi pröjsade 500 ToR för prylarna, tror hela flyget gick på 1200 ToR, billigt alltså.
    Kan bara ge tipset om att inte boka för tidigt och sätta ett fast datum, bägge gångerna vi gjorde det, gav det halvkass utdelning, nu hade vi iofs rätt mkt osis, men ändå.
    Hoppas att du kommer iväg och glöm inte packa med en minmal för dagar utan vind!

• basse

Medlem
    7 februari, 2008 vid 10:40

Faaaak…. vad sugen jag blev nu då!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Erfarenheter av Ryan Air till Irland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.