Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter MaxxRide 62 från 2000?

• Erfarenheter MaxxRide 62 från 2000?

Publicerad av anonym-anvandare på 13 oktober, 2003 vid 11:28

Är det nån som har erfarenheter av AHD MaxxRide 62 (250x62cm) 104L, från ’00?
    Den låter väldigt ”liten”, låter inte som 104L. Om man vill ha (minst)104L, kommer den kännas väldigt ostabil?
    Hur är den i övrigt som freestyle bräda?
    Skriv allt ni vet.
    Tack på förhand!
    / Mats

jpeter svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • oscar

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 11:42

Jag har haft en 58 -00, riktigt bra bräda som jag trivdes med från första stund. Föregångare inom freestyle med bred, kort shape. Väldigt lättseglad. Har för mig att den krävde lite pump för att plana igång i lite marginell vind pga av bottenkurvan.

Har inte seglat 62an men dock 64an som kom året efter. Även den lättseglad men lite trög i planing om man bara står still och väntar. Superpop på plattvatten, kommer ihåg att jag blev förvånad över hur lätt den spann runt i willyscippers. Svängde även skönt tack vare tunna kanter och mkt rocker.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 11:51

Ok, tack så mycket!
    Jag är van vid en 265x65cm bräda.
    Tror du att denna kommer att kännas liten och in-stabil?
    – vinglig vid segeltrick o liknande?

• jpeter

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 11:51

Jag har en 62 från -01. Har ingen liknande bräda att jämföra med, men jag gillar brädan skarpt. Svänger bra och bra pop, och absolut inte för liten för mig(70kg).

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 11:55

Är ’01an också 250x62cm?
    104L?

• jpeter

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 11:58

Ja

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 12:51

Ok, tack!

Den flyter bra ”utan vind” för dig eller?
    Eller sjunker den ner lite innan du planar?

• jpeter

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 21:17

Alla brädor sjunker ju ner lite när man inte har någon fart. Men det är inte så att jag står med fötterna under ytan. Fördelar man tyngden någorlunda jämnt så är det inga problem att ta sig fram när det mojnat.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter MaxxRide 62 från 2000?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.