Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter?? Någon som lagat greppet på bommen?

• Erfarenheter?? Någon som lagat greppet på bommen?

Publicerad av s på 27 augusti, 2004 vid 11:48

Tja

Jag har ett slitet parti på insidan på min bom, det är fram där jag greppar med vänster hand. Det är inte så allvarligt eftersom jag har kolbom så det går att köra med bara kolen om man vill, det sliter inte på handen allvarligt men är lite hårt…

Har någon erfarenheter av att laga greppet på bommen?

Jag har funderat på att kontaktlimma dit cykelslang eller liknande. Det blir ju lite hårdare än originalet men bra grepp.

Även sådant grepp som man kan linda på cykelstyren, innebandyklubbor, tennisracketar etc har jag funderat på.

Har någon erfarenhet och bra förslag?

/Staffan

nickeh svarade 20 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • adde

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 12:29

Jag lagade med silicon, i såndär pistoltub. Vet inte om det finns olika typer, men ta en så mjuk det går… fungerar bra om det inte är så stora hål. Detta var visserligen 10 år sen…

Är det stort?

/adde

• sebos

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 12:35

Svar till:

Även sådant grepp som man kan linda på cykelstyren, innebandyklubbor, tennisracketar etc har jag funderat på.

[/ QUOTE ]

Spelar tennis så där emellanåt o vet därför att sådan lindningstejp inte skulle fungera nåe vidare, det slits snabbt tillsammans med lite svett o skulle inte palla vatten nån längre tid!
    Hör gärna av dej med kommentarer o vilken metod du körde på

Själv väntar ja till bommen blir lite mer schleten innan ja gör nåt åt det smirk.gif

• s

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 14:22

Jag tror tyvärr inte att silicon fungerar. Det är inga små flikar utan det är ett ”grepp” brett ungefär. Så det är en yta, den är ju inte helt ren men jag tänkte göra den det för att ersätta med något annat material.

På 80-talet köpte jag nytt bomgrepp (rosa) på Båths och limmade på en bom. Fungerade kalas. Jag har dock inte sett något liknande sedan de rosa färgerna försvann ur vindsurfingsporten under tidigt 90-tal.
    Men det kanske finns något inom båtindustrin som fungerar på liknande sätt? Eller inom moto-X eller någon annan sport som vill ha grepp i väta?

/Staffan

• ola_p

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 14:52

Det finns uppenbarligen bomgrepp iaf, ytspänning borde kunna fixa?
    http://www.aerotechsails.com/accessories/boom_parts.html

• nickeh

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 17:19

Morfar brukar lösa det hela med vulktejp.
    Blir dock rätt svårt att inte få det ojämt…
    Kanske skära bort bomgreppet hela vägen runt och sen lida med vulktejp vore något?
    Frågan är ju hur bra grepp man får på vulktejpen då den blir blöt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter?? Någon som lagat greppet på bommen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.