Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett tipps! Tjäna pengar på vattnet!

• Ett tipps! Tjäna pengar på vattnet!

Publicerad av anonym-anvandare på 16 september, 2001 vid 17:55

Tja alla sköna surfare!
    Jag ska till Australien i slutet av October. Där ska jag gå på en 4 veckors vindsurfing intruktörs kurs i Sydney som anordnas av ett brittiskt företag, (flyingfish)http://www.flyingfishonline.com. Man blir kvalifiserad som AYF(Australien yachting federation) nivå 1 instruktör vilket betyder att man får lära nybörjare att vindsurfa. Sen kan man förstås uppgradera sig så man blir en mer avancerad instruktör. Efter jag gått kursen tänkte jag söka jobb som instruktör någonstans i Australien, förmodligen på västkusten. Skulle vara schysst om jag kunde få några tips på bra vindsurfing center i Australien, som kanske senare blir min nya arbets plats. Efter Australien, där säsongen slutar i Mars/April börjar säsongen i Medelhavet. Där fixar flying fish jobb åt en som en tjänst eftersom man gått på deras kurs som tyvärr kostar en del. Kursen för fyra veckor och boende går på drygd 20 000 riksdaler. Men blir man kvalifiserad som instruktör så kan man ju senare jobba ihop dem pengarna och tjäna ihop mer på nåt man älskar: att vinsurfa.

anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2001 vid 18:23

Har varit i västra Australien ett par gånger. Såg inga surfcenter. Du får väl starta eget….

• hakanp

Medlem
    16 september, 2001 vid 21:28

Hmm ”dem pengarna”, hmm, är det ett virus kanske?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2001 vid 07:22

som byter ut alla ”de” mot ”dem”?

• maxx

Medlem
    17 september, 2001 vid 16:45

Pratade med en snubbe från Belgien som jag träffade på coronation utanför
    Geraldton.
    Han jobbade som surfinstruktör i Perth , har inget namn på stället som han jobbade på,
    men det finns tydligen jobb.

• wisco

Medlem
    18 september, 2001 vid 08:57

aha! är det därför, har undrat länge..
    är det det som ställer till det med ”kvalifiserad” också?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2001 vid 10:10

I Lancelin finns det ett center som har en instruktör. Var där några veckor i vintras och lärde känna de som jobbade där. Först jobbade Ed från England mellan oktober och slutet av november men han fick inte alls lika mycket betalt av tysken som har stället som överenskommet så han sa upp sig. En kille från Brisbane tog över tillsammans med en annan tror jag, men eftersom de visste om Eds problem tror jag att de lyckades få pengar. Stället heter Werners hotspot och har rätt okej hyrprylar (Fanatic och Starboard, KA Sails)

Hur som helst så kan du kanske få jobb hos honom, men var hård på att få lön!

Lycka till!
    /Robin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ett tipps! Tjäna pengar på vattnet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.