-
Ett tipps! Tjäna pengar på vattnet!
Tja alla sköna surfare!
Jag ska till Australien i slutet av October. Där ska jag gå på en 4 veckors vindsurfing intruktörs kurs i Sydney som anordnas av ett brittiskt företag, (flyingfish)http://www.flyingfishonline.com. Man blir kvalifiserad som AYF(Australien yachting federation) nivå 1 instruktör vilket betyder att man får lära nybörjare att vindsurfa. Sen kan man förstås uppgradera sig så man blir en mer avancerad instruktör. Efter jag gått kursen tänkte jag söka jobb som instruktör någonstans i Australien, förmodligen på västkusten. Skulle vara schysst om jag kunde få några tips på bra vindsurfing center i Australien, som kanske senare blir min nya arbets plats. Efter Australien, där säsongen slutar i Mars/April börjar säsongen i Medelhavet. Där fixar flying fish jobb åt en som en tjänst eftersom man gått på deras kurs som tyvärr kostar en del. Kursen för fyra veckor och boende går på drygd 20 000 riksdaler. Men blir man kvalifiserad som instruktör så kan man ju senare jobba ihop dem pengarna och tjäna ihop mer på nåt man älskar: att vinsurfa.
Logga in för att svara.