Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Expertutlåtande önskas ang surf imorgon

  • Expertutlåtande önskas ang surf imorgon

    Publicerad av tomasn på 23 juli, 2011 vid 17:10

    Hej!

    Det ryktas att det kommer bli surf i apelviken imorgon. Men är det inte för mycket ost i vinden? Eller Funkar Apelviken bra på SSO? Styrbord el babord?

    Läjet då? är inte det bättre? styrbord el babord?

    Vill gärna vara säker innan jag ger mig ut på roadtrip, så tacksam för expertutlåtande!

    VH
    Tomas

    tomasn svarade 12 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • sebbe

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 17:53

    ser fint för både läjet och abay imorgon

  • mes

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 18:59
    sebbe;663154 wrote:
    ser fint för både läjet och abay imorgon

    Jag körde Lejet i måndags i ca 8-10 m/s s-sso vilket var så nära bomkörning det kan bli. Det fanns vind längst ut mot motstående udde med det var småbrötigt och poänglöst…(det var riktigt dåligt). Hur mycket ska det blåsa och vid vilken riktning går gränsen för att det ska bli ok i Lejet. Annars är det ju gamla goa geggiga Torkels och gippträning. Inte fy skam men ack så tråkigt. Ringenäs har jag aldrig testat och det verkar ju funka. Är det bättre med större bräda eller mindre i Ringenäs?

    M

  • tomasn

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 20:55

    Kan ingen säga vad som gäller? Jag tycker det är oroväckande med ostan i vinden. Blir det verkligen bra då? Men jag har hört att proffsen ska dit så då måste det väl va bra? Själv känner jag mig tveksam..

  • colle_screamer

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 07:01

    Olofsbo ?

  • ingen

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 07:34

    Tt eller öckerö, kanske för lite ost för öckerö

  • impact

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 09:17
    TomasN;663187 wrote:
    Kan ingen säga vad som gäller? Jag tycker det är oroväckande med ostan i vinden. Blir det verkligen bra då? Men jag har hört att proffsen ska dit så då måste det väl va bra? Själv känner jag mig tveksam..

    Inget att åka på!

  • doc

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 14:36

    Olofsbo har ren vind men jag har aldrig varit med om att vågorna är värda resan. Shorebreak och i övrigt bara stökigt.

  • doc

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:26

    Men hallå vilka schyssta SUPvågor Lejet bjöd på ikväll. Till och med en nybörjare som jag fick några lååååånga åkturer. Och jag såg att vågsurfarna hade långa rides vid Svartskär. Godis!

  • rrd

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 20:46

    Jag kan bara instämma i Docs båda ovanstående inlägg. Jag surfade i Lejet på fm med 5.0 och Olofsbo på em m 4.2 och kollade sonen när han Supade i Lejet sen em/tidig kväll, det blev för sent för mig.

    Dagens bästa surf för mig var vid 9-tiden i Lejet innan det vred från ren syd. Nu tar det nog några dar…

    Men all segling ger bra träning, eller som Dunken sa för mycket länge sen (i surfsammanhang sett) på sin speciellt brutna engelska, “many hours on the water…”

  • raask

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 23:30

    Körde 4,2 i olofsbo mellan 2-5, vilket jag tyckte kändes stort, såg flera 3.7or ute på vattnet.
    Riktigt bra dag, dock höll man på å bli påkörd av en oaktsam vindsurfare…

  • s66

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 17:21

    Olofsbo gick fanimej av! Blir aldrig bättre där, maxad vind tom vågor upp till 2m för hopp på revet.
    Senare under efterm gick de tom rida på baksidan av ön. Vi kokade kaffe där hela dgn 🙂 Kroppen är mör idag…japp!!

    // Andy

  • doc

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 18:16

    Värstans! Hoppen har jag lagt ner sen jag pajade fotleden men det hade varit spännande att se ridbara vågor. Kanske får ta en tur igen vid tillfälle… Men jag är nöjd med min SUPsession 🙂
    Jäkla bra komplement till vågbrädan.

  • tomasn

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 08:32

    Kunde ingen kläckt ur sig detta tidigare? (mer än antyda). Bättre skriva sånt på forumet än en massa skit.

  • mes

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 09:42
    TomasN;663499 wrote:
    Kunde ingen kläckt ur sig detta tidigare? (mer än antyda). Bättre skriva sånt på forumet än en massa skit.

    WORD!!! Jag hade ångest hela dagen…trodde att det vaa halvdassigt 8-9 m/s och var hemma och försökte snickra altan…åkte till slut till onämnt spot på e.m. och klev inte ens ur bilen… S K I T

    Saknar sms-tjänsten som 08-orna har (surfnet tror jag den hette). Perfekt att få sms — Olofsbo pungen 4.2 sol..NU.–

    🙁

  • s66

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 10:17
    TomasN;663499 wrote:
    Kunde ingen kläckt ur sig detta tidigare? (mer än antyda). Bättre skriva sånt på forumet än en massa skit.

    Tomas, hade du varit me i matchen o inte suttit hemma o snålat bensapengar så hade du garanterat seglat. Med en prognos som ständigt ändrar sig är det omöjligt o säga vart man ska segla, det är inte John Polman som sitter på konfen o avgör vilket ställe som funkar för dgn…de får man ihärdigt leta upp själv.
    Själv började jag i Apelviken vilket nu är bevisat…det funkar INTE att segla i SO vind. Jag kom till Olofsbo, där va 4,0 vind hela dgn tills 8 på kvällen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Expertutlåtande önskas ang surf imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.