Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F2 chilli Vs compstyle

  • F2 chilli Vs compstyle

    Publicerad av maki5836 på 13 september, 2005 vid 09:48

    Är inne på att köpa en F2 chilli men är fortfarande ganska dyr… Är det stor skillnad på exempelvis F2 Compstyle från 2003, jag antar att detta är föregångaren??
    //marcus

    JOHN_j_RAMBOO svarade 18 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    13 september, 2005 vid 10:25

    Jag har kört Chilli 99 från 05 och compstyle 112 från 03-04?
    Lånade den en gång bara nån timme eller två..

    Men jag blev grymt förvånad över hur grymt skön compstylen var, med tanke på att jag testat några andra stora fs brädor, å inte alls gillat deras kännsla på vattnet.
    ..dem har kännts tunga/klumpiga i vattnet, inte alls den lösheten jag vill ha, ex popen.

    Men trots sin storlek, 112l, 68bred, 240lång?, så var den skön men den känndes endå förstor för mig, men för en annan större gubbe runt 80kg lär den vara perfekt!

    skillnaden e ju svår att säga, när du inte angivet vilken av modellerna du är ute efter.

    Men köper du chilli kommer du inte bli missnöjd oavsett.

  • enlight

    Medlem
    13 september, 2005 vid 10:32

    Sitter precis och fördjupar mig lite om Chilli.
    Hittade då denna där det står lite info vs. Comp Style.

    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Board=konfennew&Number=258943&Forum=

    och..

    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Board=konfennew&Number=315212&Forum=

    och…

    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Board=konfennew&Number=266574&Forum=

    Själv är jag dock lite skeptisk till Chilli’ns spock tail!!!
    Någon som kan kommentera spock tailen?
    Blir inte brädan långsammare av den?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 september, 2005 vid 12:43

    Vet inte riktigt, finns annons på en F2 Compstyle 258 2003
    Bredd: 65,9 Volym: 110 l, känns lite stor. Helst hade jag velat ha en chilli 99 l, har dock dåligt med pengar för tillfället, tänker att det kanske är bättre att vänta och köpa chillin i alla fall. Samtidigt kör jag på en gammal seatrend nu, så det hade ju ändå varit en grym uppgradering till en compstyle.

  • maki5836

    Medlem
    13 september, 2005 vid 12:44

    glömde visst logga in…

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    13 september, 2005 vid 17:51

    spocktail behövs inte, men den gör den ju mera förlåtande i slide manövrarna.

    jo, den blir långsamare..i rotationen, fartmässigt har jag ingen koll direkt på hur de funkar med blahablaha.

  • t_t

    Medlem
    13 september, 2005 vid 18:21

    Kolla Udéns, de har 20% på årets Chilli. Vet ej om det finns några kvar. tror rean pågår helgen ut.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 september, 2005 vid 18:48

    chillin delaminerar! F2 har fått in hundratals reklamationer!! Lätt men vek!!!!

    Hankloose

  • ian

    Medlem
    13 september, 2005 vid 20:18

    varför bblir den långsammare? sitter ju ett litet hack (se megailden wink.gif ) för vattensläpp så det borde väl ine vara några probs?


    _________________________________STROPP

    _
    "hack"-> |______________FENA

  • enlight

    Medlem
    13 september, 2005 vid 20:28

    Tycker det blir som två kanter som vattnet “sugs” fast på, eftersom man aldrig kan surfa helt platt på ett bonat salsgolv! …lr?

    Låter ju inge vidare heller om de delamineraar!! crazy.gif

    Jag som precis började bli riktigt sugen på en Chilli…grrrrr…får väll sikta in mig på en JP igen då! smirk.gif

  • ian

    Medlem
    13 september, 2005 vid 22:35

    nae men när man planar ligger man väl rätt gött i hårt vatten?jäjä, får kika på det. jp? hohooooo grin.gif

  • oscar

    Medlem
    14 september, 2005 vid 06:10

    Compstyle -03 är slö pga av för mkt rocker.
    Compstyle -04 är snabb som ett spett tackvare rak rocker. 04 är dessutom en grymt stark bräda.
    Chilli svänger bättre än 04.

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    14 september, 2005 vid 07:01

    jag är ingen teorimaster wink.gif, men kännslan på vattnet är att den roterar långsamare i jämnförelse med en bräda utan “ducktail”..
    Har iofs inte så mycket att jämnföra med, förutom min gammla Tabou3Style bräda, 240lång,59bred, 88liter(2003)
    Den roterade som en vinkelkap, några liter mindre, nån cm smalare & lite längre..
    Men rocker pocker focker å brädans shape spelar säkert oxå in, oavsett formler så tycker inte jag att chillin hade den rotationen jag igentligen ville ha.

  • maki5836

    Medlem
    14 september, 2005 vid 07:03

    Hur fungerar chillin i vågor?

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    14 september, 2005 vid 07:06

    ..aldrig kört med den i direkta vågor, men jag tror inte den funkar direkt bra.
    Men hoppramper/chopp på 1m är inga problem.
    funderar du på ridmässigt så är det nog rätt uteslutet.

  • niklas_s

    Medlem
    16 september, 2005 vid 07:37

    vafan tjötar du om ramby? roterar långsamt pga spocktailen? nu får du nog tänka om lite pojk. själv anser jag att compstyle 110 litarn från 04 är den bästa freestylebräda som någonsin producerats. den har ju spocktail å satan va den roterar. detta e pga “incuts” på sidorna. hela brädan blir då lixom som en spocktail. men men. tror inte de spelar så stor roll va du köper. alla freestylebräder ida verkar ha kommit ner på rätt mått och ja tror man blir nöjd va man än köper. min tabou kommer snart. 242 lång, 68 bred å 110 liter. måtten e riktit lika compstylens 04a. snegla på den. riktit snygg också

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F2 chilli Vs compstyle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.