Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge – Habo Ljung Grand Slam 6-8 Juni

  • F2 Speed Challenge – Habo Ljung Grand Slam 6-8 Juni

    Publicerad av klang på 7 maj, 2008 vid 21:56

    Lommabuktens Windsurfingsällskap LBWS bjuder in Svergies alla vindsurfare till Habo Ljung, Lomma, den 6-8 juni 2008 till Habo Ljung Grand Slam

    Deltävlingar
    • Freestyle, SM
    • Speed, F2 Speed Challenge SWT
    • Long Distance SWT

    Klasser:
    • Freestyle: Öppen/Herr, Dam, Junior
    • Speed: Pro, Amatör
    • Long Distance: Öppen/Freeride, Carbon, Junior

    Speed
    Årets speed tävling genomförs med GPS och alla deltagare behöver ta med sin egen GPS inklusive tillhörande data kabel. Alla GPS:er måste vara godkänd av ”gps speedsurfing”. De som anmäler sig till Pro klassen måste använda GPS med doppler som Amaryllo GT11 och GT31. Det kommer att finnas ett begränsat antal GPS för utlåning.

    För att delta i Speed krävs:
    • Medlemskap Svenska Vindsurfing Förbundet för 2008.
    • Segelsiffor måste finnas väl synliga i seglet.

    Sista anmälningsdag:
    Senast måndagen den 26:e maj via e-post till kommer08@lbws.com och inbetalning till LBWS postgiro, se nedan.

    Ni som anmält er kommer att hållas uppdaterade med information kring tävlingen.

    Anmälningsavgift:
    Anmälan och inbetalning innan sista anmälningsdag 250:-. Efteranmälan kostar 350:- och betalas i samband med registreringen. Anmälningsavgiften inkluderar alla deltävlingar under Habo Ljung Grand Slam.

    Postgiro: Lommabuktens Windsurfingsällskap, PG 48 77 397-2

    Anmälningsuppgifter:
    I e-mailet anges: HLGS08, Namn, Deltävling, Klass, Klubb, Segelnummer, Födelseår
    I postgirobetalningen anges: HLGS08, Namn, Födelseår, Segelnummer

    Mer information i bifogad “Inbjudan” och “Speed seglingsföreskrift”

    jester svarade 15 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • klang

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 19:48

    Följande är föranmälda (föranmälan kan göras tills den 26:e maj)

    1. Robert Klang, SWE-241, Amatör
    2. Daniel Nerhagen, SWE-31, Pro
    3. Anders Björkqvist, S-877, Pro
    4. Lotta Gustafsson, S-53, Pro

  • surfan

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 20:14
    Klang;466907 wrote:
    Följande är föranmälda (föranmälan kan göras tills den 26:e maj)

    1. Robert Klang, SWE-241, Amatör
    2. Daniel Nerhagen, SWE-31, Pro
    3. Anders Björkqvist, S-877, Pro
    4. Lotta Gustafsson, S-53, Pro

    Jag kommer oxå!!!:grin:

  • tobhed

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 21:06
    Klang;466907 wrote:
    Följande är föranmälda (föranmälan kan göras tills den 26:e maj)

    1. Robert Klang, SWE-241, Amatör
    2. Daniel Nerhagen, SWE-31, Pro
    3. Anders Björkqvist, S-877, Pro
    4. Lotta Gustafsson, S-53, Pro

    Kul att Lotta ska vara med, men visst fanken ska du vara med i “Pro” Klang?

  • klang

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 07:36

    @tobhed 466922 wrote:

    Kul att Lotta ska vara med, men visst fanken ska du vara med i “Pro” Klang?

    För att vara med i PRO klassen så måste du ha en GT-11 eller en GT-31, det får bli senare i år.

  • klang

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 07:40

    @surfan 466911 wrote:

    Jag kommer oxå!!!:grin:

    Härligt Daniel, lite uppvärmning inför världscuppen :-).

  • jester

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 08:18

    Jag lär vara på plats oxå

  • klang

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 11:07

    @Jester 466978 wrote:

    Jag lär vara på plats oxå

    Super, är det möjligt att du kommer att ha lite tid över att agera GPS expert på plats oxå?

  • jester

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 11:19

    Jag hjälper gärna dom som har frågor, eller behöver hjälp med uppdateringar o så. Samma på Öland, såklart!

  • hanko

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 11:45

    @Jester 467008 wrote:

    Jag hjälper gärna dom som har frågor, eller behöver hjälp med uppdateringar o så. Samma på Öland, såklart!

    Jag har redan problems med min nya Amaryllo men jag kommer att speca mina problem och lägga ut dom live eller här på Steffo..!

    Bra med engagerade Speed-Masters….!!

  • bjornen

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 09:27

    Någon som har tips på bra boende typ stuga, BB eller liknande. Det gör inget om det är någon kilometer att köra till tävlingen. Kollade inbjudan men det finns väl fler ställen misstänker jag ?

    //Björn

  • surfan

    Medlem
    26 maj, 2008 vid 17:18
    Bjornen;469315 wrote:
    Någon som har tips på bra boende typ stuga, BB eller liknande. Det gör inget om det är någon kilometer att köra till tävlingen. Kollade inbjudan men det finns väl fler ställen misstänker jag ?

    //Björn

    Vi kommer att bo här http://www.scandichotels.se/Hotels/Countries/Sweden/Malmo/Hotels/Scandic-Segevang/#

  • andersbq

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 18:42

    Det är förvisso bra att bo på hotell och inte så värst dyrt heller, men är det ingen som funderar på att campa? Det ligger ju en camping precis bredvid och fördelen är ju att vi kan smaka lite mera på det vi konsumerade till Charlotte Perrelli & co i helgen. Klang & Tobhed bor väl hemma men hur är det med Faster & Getwet?

  • getwet

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 18:47

    En boardbag duger gott!

  • faster

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 20:09
    andersbq;470271 wrote:
    Det är förvisso bra att bo på hotell och inte så värst dyrt heller, men är det ingen som funderar på att campa? Det ligger ju en camping precis bredvid och fördelen är ju att vi kan smaka lite mera på det vi konsumerade till Charlotte Perrelli & co i helgen. Klang & Tobhed bor väl hemma men hur är det med Faster & Getwet?

    Planerar att bo hos min syster i Helsingborg några mil att pendla men skönt att sova i en säng samt att ha maten på bordet när kommer dit på kvällen, tänkt att Pugge ska med också.

  • klang

    Medlem
    27 maj, 2008 vid 20:18

    Vi har en ordentlig fest på lördagkvällen i klubbstugan (Lomma hamn). DJ, rökmaskin, sportdryck… allt för att minska konkuransen i Long Distance på söndagen…

    Så se till att planera Camping på lördag natt… boardbag på stranden är aldrig fel.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge – Habo Ljung Grand Slam 6-8 Juni

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.