Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

  • F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

    Publicerad av surferboy på 11 oktober, 2007 vid 08:02

    Vi har just fattat beslutet att genomföra F2 Speed Challenge samt SM i Speedsurfing nu till helgen 13-14 oktober.

    Prognosen ser ok ut inför söndagen. Lördagen ser lite blek ut. Vi får alla hålla tummarna för att kvällens och morgondagens utlovade vind blir något fördröjd och kommer först på lördag.

    Inregistreringen sker mellan kl 9.00-10.00

    Skepparmöte: kl 10.00 båda dagarna

    Plats: Torkelstorp, Kungsbacka

    Tid: Tävlingen körs i heat om ca 30-60 min och första möjliga start utropas på skepparmötet båda dagarna. Tävlingen avbryts normalt 16.00 båda dagarna.

    Prisutdelning sker på söndagen någon gång mellan 15-16.00.

    Välkomna!

    Mvh,
    Gustav & Co

    surferboy svarade 16 år, 7 månader sedan 16 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • andersbq

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 17:25

    Går det anmäla sig även på söndagen?

  • surfan

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 17:50
    andersbq;421365 wrote:
    Går det anmäla sig även på söndagen?

    japp det går bra!!!:wink:

  • kinetic

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 19:30

    Funderar ev på att dra ner på söndag men har lite funderingar….
    Hur funkar sydväst i TT?E de långgrunt (börjar ju bli kaaaalllt i vattnet, o luften me för den delen…)?Antar att weedfena är ett måste…?

  • andersbq

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 19:39

    Sydväst funkar, men inte helt optimalt i och med att Kalvö ligger lite ivägen.
    ja det är mycket långgrunt, men inte kallt i vattnet (13-14 grader),
    körde weedfena i söndags men det kändes inte alls nödvändigt, knappt ett enda grässtrå.

  • kinetic

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 19:53

    AndersBQ: Ok…Kan du bjussa på nån vägbeskrivning om man kommer från Göteborgs hållet?

  • surfan

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 20:08
    kinetic;421413 wrote:
    AndersBQ: Ok…Kan du bjussa på nån vägbeskrivning om man kommer från Göteborgs hållet?

    Här har du vägbeskrivningen http://www.gwc.se/templates/main.asp?iMenuID=189

  • lbj

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 21:02
    kinetic;421413 wrote:
    AndersBQ: Ok…Kan du bjussa på nån vägbeskrivning om man kommer från Göteborgs hållet?

    Varför inte gå in och kolla på http://www.teamswespeed.se/ under Speedsite – Torkelstorp

  • kinetic

    Medlem
    11 oktober, 2007 vid 21:09

    Lbj: Jäklar va många “finkillers” ni hade…Kan man inte köra söder om “piren” eller e det ännu värre där?

  • jester

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 05:21

    Jo, man kan köra söder om piren. Hela vägen bort mot Tjolöholm. Kör dock inte mellan piren och farleden ut från båthamnen (fungerar om du kör precis utanför piren). Håll ut ett par hundra meter från stranden, och hoppa av innnan du börjar sjunka igenom, så klarar man oftast sig bra. Finns ett par stenar bortåt Tjolöholm oxå, dom har vi tyvärr inte hunnit märka ut. Snacka med oss locals innan du går ut, så hjälper vi dig/er.

  • Knatte

    Gäst
    12 oktober, 2007 vid 16:31

    Någon som har inside info om väderläget?? Det ser ju klent ut på lördagen, men kan väl funka på söndag 🙂
    Om det blåser lite och vädret inte är bedrövligt, så kikar jag nog ner och Videofilmar, fotograferar lite. Kanske till och med hänger på en headcam på någon frivillig testpilot :tongue:
    Men först måste ju någon beställa bra väder….:smile:

  • andersbq

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 17:08

    Ta en linjal och rita upp 24 streck med cm mellanrum på ett papper som en x-axel, och ta 7 streck på y-axeln, dra en linje så ser du ökningen från lördag morgon kl 7 till söndag morgon kl 7. Alltså startar lördagen med typ 3 m/s och söndagen med 10 m/s. Där emellan ökar det sakta, sakta…
    Förhoppningsvis håller det sig sedan runt 8-11 m/s under hela söndagen.

  • jester

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 18:33

    Jag har en fin 9.0 till salu om någon saknar lättvindsprylar… 😀

  • appel

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 19:35

    @Jester 421640 wrote:

    Jag har en fin 9.0 till salu om någon saknar lättvindsprylar… 😀

    Sugen på hela kittet! Dom ser ju så f…bannat fina ut, fort går dom ju bevisligen. Söker vägar för en rimlig motivering till ett surfinköp för 15-17 tusen. Lutar åt att skylla på ökad ålder och befarad minskad lust för vårt extremt sexiga intresse, alltså bäst passa på medan hungern finns.(alla brudar vill väl ha en passionerad surfdude före en försiktig hustomte som pysslar i trägårn) Sen upptäcker man till ens kluvna glädje att det finns 55 åringar som postar sjukt snabba filer och bevisligen has hunger for speeed!

    Kör fethårt på TT om meteorologin tillåter, När Gustav håller i trådarna blir det organisatoriskt skitbra.

    Kör hela cupen nästa år!!

  • jester

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 11:41

    ingen vind på TT idag, men kallt var det… 😀

    Ser bättre ut för i morgon iaf…

    appel: har lite spekulanter på vissa segel, men dyker du upp vid TT imorgon, så vet jag mer vad som finns kvar..

  • marden

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 12:04

    benke
    jag sa att jag skulle ringa idag om att följa med, men nu såg att jag inte hade ditt nummer i mobilen som jag trodde när jag skulle ringa o säga att jag inte kan åka me

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.