Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fan va bra det har varit i Leucate mfl !

• Fan va bra det har varit i Leucate mfl !

Publicerad av preppie på 27 juli, 2004 vid 16:29

Kom hem idag från Spanien/Frankrike, tre veckor med mkt intensivt surfande, hann me följande orter, Malgret de mar, Pals, Pescador, La Franqui, Leucate samt L´ampolla.
    Blåste så in i h*lvete i Leucate(precis som Hugo förvarnat om) körde med en liten 5kvm, var ibland överiggad med 9,5:an. (Blev lite uppskrämd först när jag kom dit, tre veckor i samma vind dog en lirare, en annan hade brutit nacken bara några dar innan.) I spanien var det lite mer humana vindar kunde köra med 12 mest där och ibland 16. Hade problem ibörjan med bytet från en lite längre till den den korta brädan jag bytt till, men löste sig till slut. Kan verkligen rekommendera l`ampolla som kitespot, så gott som tomt på turister, och en härlig liten gemytlig stad. Hann inte åka ner till Tariffa men detta dög gott iallafall. Man har inte missat nåt här hemma vindmässigt va?

patrikol svarade 20 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • patrikol

Medlem
    27 juli, 2004 vid 17:28

Låter härligt nej inte mycket du missat!

• preppie

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:27

Hade lite svårt med Truthbrädan, har gått ner en bit i strl, men det är väl bara att öva på.. Frågan som jag dock ställer mig är måste man ”ta sats” med kiten mera ju kortare bräda man åker på?

• patrikol

Medlem
    27 juli, 2004 vid 21:39

Ta sats nja om du menar att du måste släppa efter och köra fortare så ja! mycket fortare annars funkar det inte alls.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fan va bra det har varit i Leucate mfl !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.