Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fanatic allwave

  • hankloose

    Medlem
    25 juni, 2006 vid 21:27

    Det finns redan!!

    Bromma eller Surfers det är bara att välja!!

  • surfted

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 08:22

    Är du säker på det?

    mailade surfers och de sa att de inte visste när den skulle komma. Skulle återkomma om några veckor.

  • poppo

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 18:34

    Enkelt tips: Lyft luren!

    Bromma 08-267076
    SP 0340-677055

    Surfted wrote:
    Är du säker på det?

    mailade surfers och de sa att de inte visste när den skulle komma. Skulle återkomma om några veckor.

  • culing

    Medlem
    30 juni, 2006 vid 20:22

    Kan nog inte räkna med att de finns i butik tidigare än augusti.
    Tror att jag ska ha en 85:a till mig, ser riktigt go ut.
    Ser ut att var 75:an på bild.

  • surfted

    Medlem
    1 juli, 2006 vid 19:27

    Frågan är vilken storlek man skall välja.

    Jag har fäljande brädor:
    Skate 102L
    wavescore 88L
    goya 74L

    Tanken var att man skulle skaffa en 75L och byta ut goyan.
    Väger ca 77kg
    Upplever att goyan inte har tillräckligt med volym ibland. (byiga förhållanden)

    Tror ni en 75:a skulle funka?

  • koa

    Medlem
    2 juli, 2006 vid 07:15
    Surfted wrote:
    Frågan är vilken storlek man skall välja.

    Jag har fäljande brädor:
    Skate 102L
    wavescore 88L
    goya 74L

    Tanken var att man skulle skaffa en 75L och byta ut goyan.
    Väger ca 77kg
    Upplever att goyan inte har tillräckligt med volym ibland. (byiga förhållanden)

    Tror ni en 75:a skulle funka?

    Den blir perfekt!
    Tänk inte på volymen så mycket, denna bräda är
    bredare överallt och mycket mer lättseglad i sega vågor,
    men har fortfarande greppet och drivet i snabbare vågor.

    / Calle N

  • ola-h

    Medlem
    3 juli, 2006 vid 07:26
    Surfted wrote:
    Frågan är vilken storlek man skall välja.

    Jag har fäljande brädor:
    Skate 102L
    wavescore 88L
    goya 74L

    Tanken var att man skulle skaffa en 75L och byta ut goyan.
    Väger ca 77kg
    Upplever att goyan inte har tillräckligt med volym ibland. (byiga förhållanden)

    Tror ni en 75:a skulle funka?

    Håller med Koa. Om man skall ha en allroundvågbräda av denna typ brukar man gå ned lite i volym relativt det man kör på en klassiska vågis. Det är inte så att dessa brädor inte funkar om man kör dem stora, men max segelstorleksspektrum uppnås typiskt om man kör dem något mindre.

    Står du helt still är givetvis volym alltid volym, men med lite rörelse i brädan så att de korta och breda brädorna mer förlåtande och sjunker igenom mycket mindre relativt den volym de har.

  • s

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 07:34
    Koa wrote:
    Den blir perfekt!
    Tänk inte på volymen så mycket, denna bräda är
    bredare överallt och mycket mer lättseglad i sega vågor,
    men har fortfarande greppet och drivet i snabbare vågor.

    / Calle N

    HÖHÖHÖHÖÖÖ!!!!
    Den var rolig!
    Kommer den klassiska brädan försvinna nu då eftersom den breda, sega & långsamma stubbien har samma grepp och driv i snabbare vågor som en klassisk? Hmmmm…. Denna bräda ersätter i stort sett allt som finns på marknaden då? :tongue:

    /Staffan

  • ola-h

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 09:44
    S.. wrote:
    HÖHÖHÖHÖÖÖ!!!!
    Den var rolig!
    Kommer den klassiska brädan försvinna nu då eftersom den breda, sega & långsamma stubbien har samma grepp och driv i snabbare vågor som en klassisk? Hmmmm…. Denna bräda ersätter i stort sett allt som finns på marknaden då? :tongue:

    /Staffan

    Men Staffan, har du inte fattat än att det är känslan som skiljer mellan “breda och smala”, inte grepp, driv etc.

    Det var för övrigt rätt intressant att se hur många helt olika typer av brädor som proffsen körde på WC i Guincho. Allt från långa smala, via korta smala till korta breda och med allt från supersnabba rockers till riktiga bananer.

    En intressant anmärkning är dock att Levi Siver i de första heaten med lite tveksam vind inte fick ordning på någon av de brädor han hade med sig utan lånade en EVO 74 av Scott McKercher. Senare körde han dock sina egna (Mark Nelson shape). Detta var dock främst en fråga om lite “taskig rutin” i sin planering, eftersom givetvis många med klassiska brädor hade bra fart direkt. Levi kom med för extrema brädor (för sin vikt) och för det faktum att han inte körde större segel än 5.2, helt enkelt.

  • koa

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 10:01
    S.. wrote:
    Koa wrote:
    Den blir perfekt!
    Tänk inte på volymen så mycket, denna bräda är
    bredare överallt och mycket mer lättseglad i sega vågor,
    men har fortfarande greppet och drivet i snabbare vågor.

    / Calle N

    HÖHÖHÖHÖÖÖ!!!!
    Den var rolig!
    Kommer den klassiska brädan försvinna nu då eftersom den breda, sega & långsamma stubbien har samma grepp och driv i snabbare vågor som en klassisk? Hmmmm…. Denna bräda ersätter i stort sett allt som finns på marknaden då? :tongue:

    /Staffan

    ONEJ, SJÄLV KÖR JAG KLASSISKT NEWWAVES OCH FREEWAVES.
    MEN DET FINNS ALTERNATIV 😉

  • s

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 11:30
    Ola H. wrote:
    S.. wrote:
    HÖHÖHÖHÖÖÖ!!!!
    Den var rolig!
    Kommer den klassiska brädan försvinna nu då eftersom den breda, sega & långsamma stubbien har samma grepp och driv i snabbare vågor som en klassisk? Hmmmm…. Denna bräda ersätter i stort sett allt som finns på marknaden då? :tongue:

    /Staffan

    Men Staffan, har du inte fattat än att det är känslan som skiljer mellan “breda och smala”, inte grepp, driv etc.

    Det var för övrigt rätt intressant att se hur många helt olika typer av brädor som proffsen körde på WC i Guincho. Allt från långa smala, via korta smala till korta breda och med allt från supersnabba rockers till riktiga bananer.

    En intressant anmärkning är dock att Levi Siver i de första heaten med lite tveksam vind inte fick ordning på någon av de brädor han hade med sig utan lånade en EVO 74 av Scott McKercher. Senare körde han dock sina egna (Mark Nelson shape). Detta var dock främst en fråga om lite “taskig rutin” i sin planering, eftersom givetvis många med klassiska brädor hade bra fart direkt. Levi kom med för extrema brädor (för sin vikt) och för det faktum att han inte körde större segel än 5.2, helt enkelt.

    Doktorn kommer till försvar för sina älskade IFÖ brädor… 😀
    Men det känns alltid som att frälsningen är nära då ett nytt koncept kommer i surfbranchen. Nytt å nytt förresten, fyra, fem år kanske. Men för fanatic är det nytt. Bra kämpat av Sebastian att han lyckats stå emot trenden så länge! För de ger ju inte bättre segling, bara en annan känsla* :smirk:

    /Staffan

    *ref Ola H: “att det är känslan som skiljer mellan “breda och smala”, inte grepp, driv etc.” Hehehe… :tongue:

  • lars_k

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 11:42

    Känsla av instabilitet kanske… 😀
    Rätt bräda för rätt förhållanden/stil/smak är nog det som gäller.
    Att någon bräda skulle vara bäst på allt är rent säljsnack och nonsens…

  • ola-h

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 11:46
    S.. wrote:
    Bra kämpat av Sebastian att han lyckats stå emot trenden så länge! För de ger ju inte bättre segling, bara en annan känsla* :smirk:

    Så, hur länge orkar du stå emot då Staffan, nu när till och med Sebastian gett upp?

    Du får väl i alla fall låna en Allwave av din sponsor och testa när hösten kommer.

    För att förvilla alla lite kanske du boarde köra Stubbies nästa år, så kör jag klassiskt…

  • s

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 12:27
    Ola H. wrote:
    S.. wrote:
    Bra kämpat av Sebastian att han lyckats stå emot trenden så länge! För de ger ju inte bättre segling, bara en annan känsla* :smirk:

    Så, hur länge orkar du stå emot då Staffan, nu när till och med Sebastian gett upp?

    Du får väl i alla fall låna en Allwave av din sponsor och testa när hösten kommer.

    För att förvilla alla lite kanske du boarde köra Stubbies nästa år, så kör jag klassiskt…

    Näää… Det går ju inte. Framförallt tror jag inte att DU kan byta! 😀
    Jag lovar att i min beställning för 2007 ligger ingen stubbie!

    /Staffan

  • mag

    Medlem
    7 juli, 2006 vid 12:36

    Låter ju nästan klantigt orutinerat av Levi att inte ha Eurobrädor eller större segel, eller? Är han inte där för att vinna? Josh och Anders m fl tog ju fram sina breda brädor främst för att komma högt i resultatlistorna. Har inte Levi fattat det än?

    Själv är jag kluven till det ena eller andra konceptet. Jag har snart 2 vågbrädor med olika koncept fast nästan samma mått, vem har rätt och vem har fel på sitt koncept? Endast en vinnare kan utses, vi får se vem det blir… Vinnaren måste dock klara Ponta Preta!
    /Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fanatic allwave

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.