Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fanatic Eagle
-
Fanatic Eagle
Publicerad av Oregistrerad på 17 september, 2006 vid 18:50Hallojs!
Ingen som kör Fanatic Eagle eller har testat denna modell?. Jag har sökt på forumet men det är tunnsålt med info om denna bräda???. Tänkte få lite för nackdelar med denna bräda
Oregistrerad svarade 18 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Oregistrerad
Gäst20 september, 2006 vid 11:42Hmmmm………ingen som äger/testat denna bräda?
-
Fick bra recensioner i windsurf i våras, ev. testvinnare. Har lånat ut tidningarna så jag kan inte hjälpa dig mer.
-
Har också läst att den fått bra betyg. O den e riktigt snygg.. Tycker att fanatic har dom klart snyggaste designerna på brädorna 2006.
-
Oregistrerad
Gäst21 september, 2006 vid 20:03Oregistrerad wrote:Hallojs!Ingen som kör Fanatic Eagle eller har testat denna modell?. Jag har sökt på forumet men det är tunnsålt med info om denna bräda???. Tänkte få lite för nackdelar med denna bräda
Tjena!
Detta är en bräda med mycket mainstream appeal. Och vad menar jag med det? Jo en Fanatic Crossover/freeride bräda typ Eagle lämnar sällan en ”vanlig” frirajdare besviken. Jag har själv den lite äldre cross brädan i 120 och 100 liter och är helnöjd. Generellt är fanatics brädor väldigt allround i denna kategori, tar stora riggar för sin volym, lättplanande och ganska snabba och livliga i vattnet. Har nog mindre rocker nu i Eagle som är en ”helt ny design” baserad på lagrade shape uppgifter från fg modeller. Crossen hade ganska mycket rocker så de var lite bättre i vågor. Å andra sidan är eaglen betydligt mer kompakt/kortare än cross/triple-x serien så den svänger troligtvis något bättre beroende på vad du har för fena på.såg att 2007 års modell får en G-10 fena som ser lite rakare ut än föregånde års modeller dvs detta blir en modell mer inriktad på snabbhet och blåsa fram och tillbaka egenskaper i sitt grundutförande (fenan gör en hel del).
Jag skulle nog vilja vända på frågan här, vad vill du ha ut av din bräda?
Är svaret att du vill ha en bra allroundbräda att utvecklas på så är det ett bra val. Vill du däremot köra mer freestyle eller ha mer ”slalomprestanda” välj en annan bräda!Var är du nu? Vad kan du/vad vill du lära dig? Valet av brädtyp bör styras av vad det är du vill uppnå tycker jag.
-
Oregistrerad
Gäst22 september, 2006 vid 08:33Kan Eagle 127l jämföras med Mistral Screamer 130l. Vilken skulle ni rekommendera och i så fall varför?. Varför säljs Eagle inte av återförsäljarna här hemma (inte hitta ivarjefall)?
-
Oregistrerad
Gäst22 september, 2006 vid 08:40Glömde nämna i förra inlägget:
Väger 90 pannor och seglar vid ost kusten i mellan Sverige. Nöjd med att bränna, gippa samt gör mindre hopp i plattvatten: Hanterar vattenstart hyffsat (ibland)….fixar hängsele och stroppar…..behöver träna mer på gipparna….ej fått ”luft under vingarna” ännu……vad tror ni. Kollat i konfen och där anar jag ett visst missnöje med -06:ans Screamer och hittar inga kommentarer på Eagle förrutom det som skrivits på denna tråd…..Hangloose!Är jag inne på helt fel spår ang brädval???. Volymen runt 130l känns tryggt å bra för mig…vill kunna dra rigg utan att svära allt för mkt ;=)
Logga in för att svara.