Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Får man köra i apelviken imorgon?

  • Får man köra i apelviken imorgon?

    Publicerad av dreamer på 25 juli, 2009 vid 18:13

    Jag brukar köra i Göteborg men prognosen ser bättre ut söder om Götet i morgon. Var får man köra och var är bra på västvind.

    Tack för hjälp.

    blackadder svarade 14 år, 9 månader sedan 18 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • haze

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 18:23

    Undvik Apelviken är du snäll!!!

  • hakisch

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 18:28

    nej.

    locals only.

    detta pga missrespekt och nollkoll.”

    beware

  • pripps

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 18:36
    dreamer;561488 wrote:
    Jag brukar köra i Göteborg men prognosen ser bättre ut söder om Götet i morgon. Var får man köra och var är bra på västvind.

    Tack för hjälp.

    du får stanna hemma å köra 🙂

  • haze

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 18:38

    Och läjet är riktigt ONLY locals!!!!!

  • henkeman70

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 18:52

    Dreamer – dra ner till Björkäng och håll dig långt söder ut på stranden. Gott om utrymme där nere och du kommer inte vara i vägen för någon.

    ‘Locals only’ komentarerna – är det så varbergsfolket vill ha det numera? Har era surfgäster verkligen ställt till det så illa? Riktigt jäkla tråkigt att det gått så långt i så fall.

  • jezaja

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 21:36
    henkeman70;561498 wrote:
    Dreamer – dra ner till Björkäng och håll dig långt söder ut på stranden. Gott om utrymme där nere och du kommer inte vara i vägen för någon.

    ‘Locals only’ komentarerna – är det så varbergsfolket vill ha det numera? Har era surfgäster verkligen ställt till det så illa? Riktigt jäkla tråkigt att det gått så långt i så fall.

    Hasse är inte ens local där, han bor på anholt. Och nej det är inte så vi vill ha det.
    Hasse din myglare, har du skickat mina pengar än? 🙂

  • zo0

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 22:02

    Jag ska komma med min kajt och kajta på stranden med kajten på buskarna där alla solar så dom ska få kajten på sig

  • sourra

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 22:33
    zo0;561542 wrote:
    Jag ska komma med min kajt och kajta på stranden med kajten på buskarna där alla solar så dom ska få kajten på sig

    Jag ska komma med min kniv och skära i din kite så den blir confetti. Sen ska jag knöla ned kiten i närmsta latrin. Sen ska jag äta Tacos. Sen ska jag uträtta mina behov i latrinen och samtidigt krysta fram “Ge fan i att ställa till det i Apelviken ditt bär!”. Sen ska jag åka hem.

  • stor-dansken

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 11:41

    Vi vill ju inte ha några turister i varberg. Tycker vi ska bygga ett stort “viltstängsel” runt hela härligheten.

  • blackadder

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 12:53
    dreamer;561488 wrote:
    Jag brukar köra i Göteborg men prognosen ser bättre ut söder om Götet i morgon. Var får man köra och var är bra på västvind.

    Tack för hjälp.

    Varberg är infekterat som en jävla varböld. Kita inte här!

  • crash151

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 13:06
    hakisch;561492 wrote:
    nej.

    locals only.

    detta pga missrespekt och nollkoll.”

    beware

    Är det inte allemansrätten i apelviken?

    Mer info till folk som vill komma dit, så slipper ni “missrespekt och nollkoll” och va kan va bättre en internet för att nå ut med “hur man beter sig i apelviken info”.
    Här ges ett sådant tillfälle. Killen frågar ju fan om lov. Hjälp han med hur man ska betesig. Igallafall förklara varför han inte är välkommen. Istället för spydiga komentarer.
    Om folk missköter sig kan en lugn tillrättavisning va på sin plats.

    Vill svenska surfare anamma det sämsta ur americansk surf kultur, börja rök crack och sitta vakta sina stränder mot andra surfare. Som flee och santa pojkarna…

  • ulriken

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 13:24
    Blackadder;561624 wrote:
    Varberg är infekterat som en jävla varböld. Kita inte här!

    Är det så illa?

    Brukar det släppa efter semestern, runt slutet av Augusti?

  • tomson

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 13:34

    Jag vet inte exakt hur mycket skolorna runt Varberg informerar om förbud och allmänt uppförande. Tror hursomhelst att det är viktigt att sånt diskuteras under kursen. Eftersom merparten av de som bryter mot ordningsregler, ofta är nybörjare så tror jag att skolorna kan påverka situationen.

  • sourra

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 13:41

    Kolla på http://www.varbergssurfklubb.se för spotinfo

  • tote

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 13:48

    Fan vilken tråkig attityd vissa har :mad:. Dreamer ställer en vettig fråga och får en massa spydiga kommentarer tillbaks. Skärpning! Kanon att man kollar läget först ist för att bara dra iväg och köra!
    Sporten växer så det knakar och det är inget vi kan (eller vill?) stoppa.

    Till frågan: Apel skall undvikas sommartid när det finns badande i vattnet och på stranden. Detta för att minimera risken för olyckor och därmed förhoppningsvis undvika ett totalförbud.
    Henkeman tipsar om södra delen av björkäng och det är nog det bästa alternativet om man vill ha mycket plats. Annars finns rågelund och läjet men där brukar vara bra fullt fina blåsiga dagar.
    Kolla in t ex http://spotguide.kicks-ass.net/ för tips på bra spots.

    Hoppas du får bra surf!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Får man köra i apelviken imorgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.