Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Farlig launch i Apelviken idag (Lördag)

• Farlig launch i Apelviken idag (Lördag)

Publicerad av johnk på 3 november, 2007 vid 17:34

Jag vill bara be om ursäkt till de som drabbades av den orangea waroo II:an som flög in i kamera-utrustningen. Killen som skulle launcha mig kastade upp kiten riktad in mot mitten av vindfönstret när jag som bäst stod och kollade mina linor. Det var förstås mitt fel som inte ifrågasatte hans kunskaper innan…

Samtidigt vill jag tacka er som råkade stå på ”fel” ställe och stoppade kiten, för annars hade jag nog åkt på en flygtur.

PM:a mig om nåt kom till skada…

-John

skanepaul svarade 17 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • eagletech19

Medlem
    3 november, 2007 vid 18:04

@johnk 426391 wrote:

Jag vill bara be om ursäkt till de som drabbades av den orangea waroo II:an som flög in i kamera-utrustningen. Killen som skulle launcha mig kastade upp kiten riktad in mot mitten av vindfönstret när jag som bäst stod och kollade mina linor. Det var förstås mitt fel som inte ifrågasatte hans kunskaper innan…

Samtidigt vill jag tacka er som råkade stå på ”fel” ställe och stoppade kiten, för annars hade jag nog åkt på en flygtur.

-John

Hej John!

Det är verkligen starkt gjort att våga erkänna att något gick fel.

Det är många som skiter i vilket .

Det ska nog fixa sig.

Mvh /Roger

• surfmc

Medlem
    4 november, 2007 vid 01:48

Det var mer onödiga saker som hände idag, jag var bara på plats mellan 9-11 men under den tiden var det en kille som valde att självlauncha sin ozonekite, resultatet blev att min bom som var kopplad till en 9:a hängde med i luften, linorna fastnade i varann. Varför självlauncha i ca 13-15 m/s om det finns folk i närheten?

• haze

Medlem
    4 november, 2007 vid 03:04

Han var ju norrmann så det förklar ju det mesta….

(ja har inga förru fattade menigar ;))

• sourra

Medlem
    4 november, 2007 vid 16:01

…sen fick Viktor smaka lina från en kille som lät sin kite ligga onödigt lågt när han passerade honom ute på vattnet. Resultat: Ett linsår över näsan.

Dessutom var det en skåning på besök som hade oturen att klota framför en vindsurfare (som han just kört om) som låg på samma spår. Resultat: Också ett sår på näsan, samt någon form av spricka i ett ben kring näsan. De talade lite efteråt och det var inga arga miner. Skönt när det kan funka så.

• gh0st

Medlem
    4 november, 2007 vid 18:47

@johnk 426391 wrote:

-John

Hej John, det var jag som är killen med kamerautrustningen som fångade din kite. Såg hela förloppet från början och trodde inte mina ögon när killen bara slängde upp kiten. Han höll den ”upp o ner” i LE’n, så som när man bär omkring den uppblåst, och bara slängde iväg den när du bäst höll på med bommen.
    Kamerautrustningen hände det absolut ingenting med och jag är framför allt glad att ingenting hände med dig.

• krillan82

Medlem
    4 november, 2007 vid 19:01

Japps det var jag som dök framför vindsurfaren.Han var riktigt snäll och trevlig och bad till och med om ursäckt. Viket jag inte förstod varför. Jag höjdade om honom (Kanske mer än lite dumt) sen när jag väl kommit förbi blev jag spolad av en våg och kastades rakt framför honom. Windsurfaren hade inte en chans at vejja eller brommsa. Helt å hålet mitt fel Men han ska ha tack för att hand tog hand som min bräda

• skotten

Medlem
    4 november, 2007 vid 20:12

hehe I was the other dude that got hit by the kite : ) while I was pumping up mine.

Dont worry about it, we see our fair share of unbelieveable shit in habo. Nice that you didnt end up eating sand hehehe.

Aloha for being soo cool though.

• psychonauten

Medlem
    5 november, 2007 vid 11:55

Ni kanske ska döpa om Apelviken till Vilda västernviken? 🙂

• skanepaul

Medlem
    5 november, 2007 vid 22:00

Sinnes!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Farlig launch i Apelviken idag (Lördag)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.