Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F^cking North and their f^cking Rhino 07bladders!!!!!!!!!!!!

  • sourra

    Medlem
    8 december, 2007 vid 13:27

    Hal du ploblem med dina bladdels eller vad fölsökel du säga??

  • aka_kalle

    Medlem
    8 december, 2007 vid 19:05

    jotack det kom som en nyhet..

  • simoneburgess

    Medlem
    9 december, 2007 vid 09:59

    @AKA_KALLE 433291 wrote:

    jotack det kom som en nyhet..

    Du har väl kört North det här året? Rebel var det va? Problem?

  • aka_kalle

    Medlem
    9 december, 2007 vid 11:33

    @SimonEBurgess 433323 wrote:

    Du har väl kört North det här året? Rebel var det va? Problem?

    Kört Rebel 2007 och två vegas 2007 under en kort period och blev inte jätteimponerad av byggkvaliten. Nu kallar alla min kompisar mig kalle-kitekiller 🙁

  • gh0st

    Medlem
    9 december, 2007 vid 12:02

    Kalle-kitekiller, Kalle-kiteripper, AKA_tough-luck_Kalle.

  • kitemaster

    Medlem
    11 december, 2007 vid 20:21

    Jag håller med om att det ibland varit orimligt lång väntetid när kiterna har gått sönder. Det ska absolut inte ta så lång tid som Kalle väntat för att få reklamationsprylar. Det har skötts dåligt och jag vet att importören satsar på att försöka åtgärda detta problem nu inför nästa säsong.

    Dock måste jag be att få försvara kvaliteten på prylarna. En blåsig dag i Habo ser jag väldigt många som kör North och “the silent mass” verkar nöjda med sin utrustning. Jag har haft -07or som skolkites i år och efter säsongens slut har vi haft förvånansvärt få reparationer. (Jag har haft kursverksamhet med fyra andra stora märken de senaste åren). Där tycker jag North har stått sig mycket bra.

    Om ett fabrikationsfel visar sig hos en ny drake är det dock oförsvarligt att inte åtgärda det omgående.

  • gh0st

    Medlem
    12 december, 2007 vid 12:04

    jo visst har kalle kanske haft lite otur, men det går ju inte sticka under stolen med att det har varit problem med North-bladdersarna i år. Man hittar t.o.m. återförsäljare ute i världen som kör som marknadsföring att det inte är den första serien kina-bladders på dem kites de säljer utan de nya förbättrade.

  • hugeo

    Medlem
    12 december, 2007 vid 13:49

    North är bra skit, bara ni som är så jevla kassa haha

  • kitemaster

    Medlem
    12 december, 2007 vid 15:14

    Jag är nog inte helt rätt person att svara här, men som sagt om man fått fabrikationsfel i sin drake så bör det åtgärdas omgående. Det har inget med kvaliteten att göra. Vi hade inga som helst problem med bladders i år.

    Men jag försöker inte sticka något under stolen, det tjänar jag ingenting på. Jag är inte kopplad till North annat än att vi använt deras grejer i sommar i vår skolverksamhet. Jag tycker det är grymt att kritik framförs så att problem kan åtgärdas.

    Orsaken till att jag överhuvudtaget skriver i den här tråden är att jag personligen inte håller med överhuvudtaget i delar av den kritik som uttrycks, men det kanske bara är jag.

  • call3

    Medlem
    12 december, 2007 vid 16:25

    Varken jag eller min bror har haft problem med 08 rebel drakarna..

    Funkar skit bra.

    Så ni vet!!11

    HO hO Jul surf snart?? :santa:

  • skotten

    Medlem
    13 december, 2007 vid 16:59

    hahahaha and to think I got so much hasstle for mentioning this FACT earlier this season..

    I think its shocking that someone would pay top dollar for what is considered the most expensive brand out there and get the worst customer service, its all a joke.

    Wallens didnt fix the problem this year and I doubt they will get their act together next year, unless they want to prove me wrong that is…. what is worse is that they are often confused with Falhens that have always been as mellow and helpfull as they could ever be.

  • kitemaster

    Medlem
    14 december, 2007 vid 09:34

    Ja, det är det dyraste märket, men (beroende på vem man tror på) även världens mest sålda märke. Så kvaliteten, som vi ursprungligen diskuterade här, borde vara bland världens bästa. Annars förstår jag inte varför någon skulle vilja köpa grejerna.

    Att sedan det varit väldigt lång väntetid på Kalles bladders i somras är ju en helt annan grej. Men det är inget jag tänker försvara annat än att jag vet att Wallén jobbar på det inför nästa säsong. Kvaliteten på kundservicen skall förhoppningsvis vara lika bra som kvaliteten på drakarna till nästa år.

  • eddie

    Medlem
    14 december, 2007 vid 16:13

    North har alltid varit toppkvalité!

    Dyra som fan också…. Sweet!

  • skotten

    Medlem
    16 december, 2007 vid 16:22

    DONT READ ALL OF THIS IF YOU GET BORED LISTENING TO SKOTTEN WHINE.

    Eric, seriously mate, I know you have a whole sponsor thing to worry about here, but this is a total case of bullsh1t.. You know that your very own north kites were not of “the best quality in the world”, and mysteriously, they suffered from the very same product failure as other people on the very same beach as you, and all over the world… you cant say, “yeah I used them for kiteschool blah blah, they get crashed, blah”, as you well know that there are other brands on the same beach being crashed and not even coming close to the catastrophic failures that you had. (I say failures because not everyone knows it was more than one unit that failed, and yes they were all in the same way)

    Moreso, the seperate, but equally relevant bladder issue was a worldwide one, Wallehns MUST have known about it, and I find it hard to believe there were nothing done to rectify the problem, nothing.. this wasnt a one off guy saying.. “ahh bugger my kite is fehcked” this is a worldwide manufacturing issue where a guy at the factory must have said something like “a shit, look, thats fucked… should we tell anyone?”…. “naaaa”…..

    Customer service as good as their products next year… dunno about that, maybe they can continue to sell their stuff too the newbies that come in and say “ooh thats expensive, must be good” but with the Naish looking so different, nobile coming onto the market and a new kiteboard superstore in skåne, I think they are gonna struggle..

    @kitemaster 433976 wrote:

    Ja, det är det dyraste märket, men (beroende på vem man tror på) även världens mest sålda märke. Så kvaliteten, som vi ursprungligen diskuterade här, borde vara bland världens bästa. Annars förstår jag inte varför någon skulle vilja köpa grejerna.

    Att sedan det varit väldigt lång väntetid på Kalles bladders i somras är ju en helt annan grej. Men det är inget jag tänker försvara annat än att jag vet att Wallén jobbar på det inför nästa säsong. Kvaliteten på kundservicen skall förhoppningsvis vara lika bra som kvaliteten på drakarna till nästa år.

  • kitemaster

    Medlem
    16 december, 2007 vid 18:14

    I don’t like talking bad about other brands, so I’ll try to narrow this down.

    We are not that concerned with sponsorship-deals, we have got offers from most big brands (yes, including Nobile). And I have tried most of their kites out trying to make a good decision. During the year, I have even got a few other experienced instructors, currently working with other brands, wanting to switch to North. I haven’t tried all of these other brands for enough long time to see the real build quality, but some of them.

    North Kiteboading made the best impression on me at that time, the quality of their product was outstanding, only comparable with two or three other big brands this year. However, I knew the guys at Walléns weren’t kitesurfing themselves, but they seemed serious and responsible. So I accepted their offer to use their kites in my school during the summer 2007. I also accepted an offer from Flysurfer, whose kites we also used in our courses.

    What you think you know about my kite damages must be very limited. I would never say that my damages were caused by bad handling (by students crashing them). I had two damages and North Kiteboarding immediately considered both damages to be manufacturing defects.

    I’ve seen many kites break this year, not only on water but also on snow. I would love to work with a kite that lasts forever but I don’t think such kites exist.

    I think you are overrating our sponsorship-deal with North. Skånes Kitecenter, as well as Vemdalens Kitecenter, are considered two of the most serious kiteschools in Sweden today and we reserve ourselves the right to change brands every season.
    Therefore, if what you are saying is true, and North is crap for quality, we would not even consider working with them next year (why would we?). But we are considering it.

    Enough said, I gotta go pick up my board and bar that were delayed so that I can enjoy this:

    http://www.windguru.cz/int/index.php?go=1&lang=eng&vs=1&sc=74094&wj=knots&tj=c&odh=3&doh=22&fhours=180

    Mahalo!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing F^cking North and their f^cking Rhino 07bladders!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.