Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Felprissatt paket
-
Felprissatt paket
Publicerad av fredrik-ygge på 25 april, 2006 vid 05:10Det finns ett paket under köp och sälj som känns ha helt fel pris. Behöver nog inte säga vilket det är, men det är prylar som andra skänker bort eller tar några hundralappar för.
Å ena sidan: vi lever i ett fritt land och folk får köpa och sälja för vilka priser de vill.
Å andra sidan: att en nybörjare skulle betalat stora pengar för detta gör ont i mig och man vill väl att surfzone skall vara associerat med ärlighet och kvalitet.
Finns det någon policy för sådant här på surfzone? Att lägga in en kommentar till annonsen känns väldigt aggressivt mot säljaren.
fredrik-ygge svarade 18 år, 12 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Jag tycker att detta är rätt så självreglerande.
För högt pris = Ingen köpare
För högt pris = Många fina vinkar om att det förhåller sig så 😉
Möjligen kan det vara så att folk börjar dra sig för att försöka sälja saker pga risken för att drabbas av en massa gliringar om att det är för dyrt eller för dåligt. Det är lite tråkigt tycker jag. Givetvis ska man inte försöka blåsa folk men man måste ju inte ge bort eller behålla allt för det.
Om någon skulle kunna skapa en lista över typ av utrustning, skick, ålder och ca pris så vore det väl ganska bra. Mycket jobb dock.
-
Jag håller med om att det är sletet att lura folk som är sugna på att börja men som inte har någon koll. Åkte själv på en nit när jag började och köpte relativt gamla och slitna prylar för ett överpris. Tror det är svårt att kontrollera.. Bra att vi tar upp det dock så att folk uppmärksammar detta..
-
@Ola_P]Man kan ju göra fina duschdraperier av seglen… )[/QUOTE wrote:
Absolut! Köper man mitt NP Combat Wave 4.0 som jag säljer för 150 kr så får man ett snyggt och prisvärt draperi. 😉
Det jag syftade på var dock några sådana tygbitar till och en massa gammal glasfiber för drygt 6 000kr. Då är det inte så kul längre …
-
Nu är paketet jag syftade på borta från köp och sälj. Vet inte vad som hände. Jag kanske bidrog.
-
fredrik.ygge wrote:Nu är paketet jag syftade på borta från köp och sälj. Vet inte vad som hände. Jag kanske bidrog.
de brukar gå och gömma sig på blocket…
-
Finns ju mycket sjysst på blocket?
är lite sugen på att lägga ett bud, vad tycker ni?
http://www.blocket.se/vi/8071326.htm?ca=11_s -
Den där såg ju rätt förlegad ut men fan jag tycker annars de verkar vara ett rätt sjysst koncept med flytväst och hängsele i ett. Ere någon som har provat och finns det något modernare att köpa?
-
donpedro wrote:Den där såg ju rätt förlegad ut men fan jag tycker annars de verkar vara ett rätt sjysst koncept med flytväst och hängsele i ett. Ere någon som har provat och finns det något modernare att köpa?
Hehe, jag hade ett gammalt som var rosa, gult och grönt som det stod Surfpartner på, det följde med pråmen som jag lärde mig på för många år sen. Har inte sett nåt nyare.
-
donpedro wrote:Den där såg ju rätt förlegad ut men fan jag tycker annars de verkar vara ett rätt sjysst koncept med flytväst och hängsele i ett. Ere någon som har provat och finns det något modernare att köpa?
Logga in för att svara.