Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fena till Manta 115

• Fena till Manta 115

Publicerad av krullo på 2 maj, 2006 vid 22:15

Beställde en Manta 115 idag men är lite osäker på hur stor fena jag skall ha. Tänkte köra V8 8.5 som störst. Vad tror ni, räcker 44 cm eller skall jag köra på 46 som var standard förra året när fenor ingick? Vill plana tidigt, men givetvis också köra så fort som möjligt. Någon som kör stor-Mantan och kan dela med sig av erfarenheter?

jester svarade 19 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hankloose

Medlem
    4 maj, 2006 vid 12:19

Verkar inte va som som gives a shit about din fenna krullo?!

Tror en 44 och en 37 kommer göra jobbet!!

• krullo

Medlem
    4 maj, 2006 vid 12:58

Nej, inte ens några kvalificerade gissningar förrän nu då, Henke. Tror du 46 blir för långt? En snubbe i Skåne som Surfcompaniet sålt en 115 till är nöjd med 46 cm till 8.0 så jag tänkte att det borde bli bra för mig med.

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 13:08

Stor fena innebär tidig planing osv, men påverkar toppfarten rejält! Jag kommer köra 35 cm slalomfena till min Hypersonic 125 och 7.8 kvadrat segel. Har även testat med 43 cm Select Lightning M, och det funkar bra, men toppfarten påverkas avsevärt.
    Naturligtvis hade det i ditt läge inte varit dumt att ha en fena när du bara vill ligga o jaga lite fart (35-38cm), och en lite större (runt 43-45 cm) när du bara vill bränna runt lite, och ha möjlighet att höjda rejält.

Mao, så är jag o Hankloose överrens!!

• swe170

Medlem
    4 maj, 2006 vid 13:55

Hypersonicen fungerar mkt bättre än Mantan med små fenor. Har tidigare haft HS105 och seglar nu Manta 68 och upplever en stor skillnad med fenstorlek, HS funkar bra med små fenor och Manta 68 med relativt stora fenor. Om Manta 115 har samma egenskaper som Manta 68 och bara skall köpa en fena så kommer du bli nöjd med den föreslagna storleken på 44-46 cm

• hankloose

Medlem
    4 maj, 2006 vid 19:59

Herregud! Har du KVAR den brädan Jester?!?!? (-:

• jester

Medlem
    4 maj, 2006 vid 20:29
    Hankloose wrote:
    Herregud! Har du KVAR den brädan Jester?!?!? (-:
    Självklart har jag det. Kanonbra bräda. Skall bli kul o testa den med fullcambrat och en riktig fena… Dessutom behöver jag en såpass stor bräda i lite lättare vindar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fena till Manta 115

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.