Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fena till Mistral RTX

• Fena till Mistral RTX

Publicerad av pulver på 25 maj, 2005 vid 13:05

Hallå!

Det snackas ju mycket om slalomspett här på konfen för tilfället. Det snackas så mycket att jag börjar bli sugen på att skaffa en riktig speedbräda. Har funderat på en RTX på 100 l, 56 cm bred. Tydligen är det Tuttlebox. Vad kör man för fenor på en sådan bräda? Skulle jag kunna köra min Drake 34 som jag använder till min Hyper eller är den för rak och racig? Käns ju som att RTX:en borde vara ännu mer raceorienterad än Hypern men.. hm.. ja vad för slags fenor använder man. Bakåtsvepta? Raka?

Tacksam för tips!

getwet svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • speedjanne

Medlem
    25 maj, 2005 vid 13:24

Är det 34 fenan som är till Hyper 105 2003 så var dom kassa.Dessa kan jag rekommendera ta 34 till 7.0 segel 32 till 6.5 30 till 6.0

http://www.vindsurfing.se/product_info.php?cPath=36_60&products_id=686

Fult med reklam men jävligt bra fenor.

• Knatte

Gäst
    25 maj, 2005 vid 13:35

Getwet sitter väl på en mindre guldgruva om du är ute efter snabba tuttlebox fenor..
    Fenorna skall vara raka eller lite bakåtsvepta.
    Se köp och sälj! Fenor

• anonym-anvandare

Medlem
    25 maj, 2005 vid 13:35

Såg att Getwet sålde små tuttlefenor på säljes.

• pulver

Medlem
    25 maj, 2005 vid 14:23

Tackar alla för bra tips. Har inte köpt någon RTX ännu men snackade med en kille som ville sälja utan fena. Tror ni jag kommer bli lyckligare med en RTX i min brädpark? Den känns ju lite gammal i shapen men det är väl just det som gör den snabb antar jag.

• Knatte

Gäst
    25 maj, 2005 vid 16:05

Kan fåglar flyga?? Trivs delfiner i vattnet??
    Du kommer garanterat bli lyckligare med en RTX eller någon annan ruskigt snabb bräda.
    Det är en en obeskrivlig känsla när ett slalomspjut går gärnet på slören.
    Det är en mix av adrenalin och en dos av ”skräck” Det är ”living on the edged” wink.gif tongue.gif

• getwet

Medlem
    25 maj, 2005 vid 16:44

Är du sugen på en slalom och har en RTX på gång så är det köpläge för dig……och självklart ska det vara RAKA fenor, lika klart som att björnar skiter i skogen!

Brädan ska seglas med fenor mellan 30-34, helt klart bäst med överriggat och 30 fena (6.0-7.0 åkasnabbtsomfansegel), då kommer det riktiga släppet och man får känna på vad ”åka på fena” är för något. Dj…. mäktig känsla……. cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fena till Mistral RTX

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.