• Publicerad av eckke på 4 maj, 2007 vid 06:58

Hej,
    Fenval har ju diskuterats tidigare i otaliga varianter, och här kommer en ytterligare en variant av fråga till den kunniga allmänheten. Jag behöver tips på en större fena till en JP RWW 91 (utöver org fena (us box) wave 24), väger 95 kg kör vanligtvis i apel/läjet med 5.0 5.8 6.5 men även friåkning runt GBG. Det är framförallt till 6.5 som fenan skall
    fungera till, dvs i lite tveksamma vindar, och då vill man ju naturligtvis ha tidig planing + höjd tagning.

Vad är lagom storlek? Vilka fenor rekommenderas?

Tacksam för svar.
    /E

oscar svarade 18 år sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • oscar

Medlem
    4 maj, 2007 vid 07:25

Blir ju inte så mkt vågridning med 6.5 så en MFC Goya freemove i 25-27 cm kanske? Säljs hos Surfers Paradise.

• eckke

Medlem
    4 maj, 2007 vid 07:40

Har kollat på den oxå men den finns bara i storlek 25 och det kanske blir för litet?

MFC freewave finns i storlek 25 och 28, och 28 kanske blir för stort?

/E

• oscar

Medlem
    4 maj, 2007 vid 07:47

Det är bra tryck i fenan, mkt yta, jag körde 27an till 7.0 utan problem. Så en 25a tror jag kan bli bra.

Annars kanske den här: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=21&pid=256

Står tuttlebox i menyn men det bör vara fel. Ska finnas i USbox.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.