Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fet äkta downwindslalom!!!

  • Fet äkta downwindslalom!!!

    Publicerad av appel på 17 december, 2007 vid 20:58

    Var och när kan man köra lite grym högfarts downwind i Svea? Är det helt ute med täta adrenalinfyllda slalomheat, VA ??!

    Ärligt talat, speed är ju adrenalin i högdos, men lägg till ett gäng bojar som bara skriker efter action och högkoncentrerat vägvinnande gippande, och man är i himlen “för fan”!!!!

    Jag är sugen, kan ju bara inte va ensam om den känslan?

    Var med på en slalomtävling -96 i apel med som jag kommer ihåg 30-40 nordiska surfare. Beachstart och slalom i en åtta runt två bojar. Riktigt kul!

    Mer sånt…

    appel svarade 16 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • keffo

    Medlem
    17 december, 2007 vid 21:14

    Lovar att nöta gippar så man kan ge dig en match nästa säsong.
    Just löve downwind blasting!

  • appel

    Medlem
    17 december, 2007 vid 21:21

    @keffo 434439 wrote:

    Lovar att nöta gippar så man kan ge dig en match nästa säsong.
    Just löve downwind blasting!

    Ser jag så grymt fram emot så jag kissar på mig. Nu har du lovat, O du store ( 110 kg) efterlängtade hemvändare och sparringpartner!!!
    Tänk att du också tröttnade på Tokholm till förmån för Härliga Borlänge, gött…

  • svanvik

    Medlem
    18 december, 2007 vid 09:45

    Någon i Göteborgstrakten som är sugen? Jag är tokpå!

  • surfan

    Medlem
    18 december, 2007 vid 16:22
    Svanvik;434479 wrote:
    Någon i Göteborgstrakten som är sugen? Jag är tokpå!

    Sig bara till så kommer ja som en raket!!:cool2:

  • klang

    Medlem
    19 december, 2007 vid 11:20

    Alltså, vankas det slalom tävling så är jag också på!

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 december, 2007 vid 12:34

    @keffo 434439 wrote:

    Lovar att nöta gippar så man kan ge dig en match nästa säsong.
    Just löve downwind blasting!

    Helvete, då måste man ju plana genom gipparna..

  • appel

    Medlem
    19 december, 2007 vid 17:13

    Ja intresse verkar finnas. Har det körts några tävlingar i SVF:s regi på sistone? Wallen då! Gustav, du som är bra på å rodda tävling. Lägg ut lite bojar och kalla det Slalom challenge hehe, kanske en lätt överexponering av det namnet…

  • carrera

    Medlem
    19 december, 2007 vid 18:22

    Fan!!! lite motsägelsefullt att säga man är PÅ!! Då man mer eller mindre slutade med slalom på 90 talet för att gipparna aldrig satt där när de skulle! MEN jag har kommit på att dagens slalom bräddor faktiskt går att svänga med också hehe!!

  • Oregistrerad

    Gäst
    20 december, 2007 vid 14:45

    @appel 434680 wrote:

    Ja intresse verkar finnas. Har det körts några tävlingar i SVF:s regi på sistone? Wallen då! Gustav, du som är bra på å rodda tävling. Lägg ut lite bojar och kalla det Slalom challenge hehe, kanske en lätt överexponering av det namnet…

    Håll ut! Det kommer ett riktigt häftigt tävlingskoncept i SVF regi till nästa år. Som “fet slalom” fast bättre! Håll utkik på SVF hemsidan de närmate veckorna, så får du veta mera…

  • storner

    Medlem
    20 december, 2007 vid 17:06

    Några fasta bojar i TT skulle va kul. Skulle säkert bli lite spontanslalom. Några tydliga referenspunkter ute på vattnet skulle ju inte heller va helt fel med tanke på all sten.

    Nån som vet om man behöver tillstånd för att lägga ut fasta bojar av lite större modell (typ, plasttunna som segelklubbarna brukar använda)?

    Jag har båt parkerad ett par kilometer från TT så den saken är inget problem.

    Någon som är intresserad?

  • surfan

    Medlem
    20 december, 2007 vid 17:25

    ja hör av dig så lägger vi ut dom!!!!

  • fredrik-ygge

    Medlem
    20 december, 2007 vid 21:03

    I år bara måste vi ju få ut några bojar i Fiskebäck också. Känd profil hade det som nyårslöfte redan förra året och härmed gör jag det även till mitt inför nästa säsong!

    Finns mycket sjömärken och använder man dessa och placerar ut kanske två bojar väl så har man nog i alla fall en fungerande åtta för massor av vindriktningar.

  • svanvik

    Medlem
    23 december, 2007 vid 16:23

    Lysande initiativ! Jag kommer vara med så ofta jag bara hinner.

  • keffo

    Medlem
    25 december, 2007 vid 17:39

    @appel 434443 wrote:

    Ser jag så grymt fram emot så jag kissar på mig. Nu har du lovat, O du store ( 110 kg) efterlängtade hemvändare och sparringpartner!!!
    Tänk att du också tröttnade på Tokholm till förmån för Härliga Borlänge, gött…

    Apple, har du ätit upp din tomtegröt nu då? Du har ju bit kvar till 0,1 ton din lättvindsräka. Det är så trist för oss andra när du planar i 2 m/s. Gå upp vikt din djävul så blir du snabbare + slipper en massa efterhängsna brudar på krogen.

  • appel

    Medlem
    30 december, 2007 vid 18:59

    @keffo 435353 wrote:

    Apple, har du ätit upp din tomtegröt nu då? Du har ju bit kvar till 0,1 ton din lättvindsräka. Det är så trist för oss andra när du planar i 2 m/s. Gå upp vikt din djävul så blir du snabbare + slipper en massa efterhängsna brudar på krogen.

    Brudar har jag inga problem med, då jag är så jävla ful så dom skrattar åt mig!

    Snabb vet du så sjukt väl att jag är så du brukar gråta floder efter våra surf!

    Tidig planing har man ju behärskat från start, då det helt och hållet handlar om att smeka prylarna på ett finstämt rytmiskt och samtidigt kraftfullt sätt för att få dem att lyfta och accelerera ur vattnet, höhö!

    Skall ändå försöka lägga på nåra kg till våren. Mest för att kunna hålla segel, men också för att kunna vara med på den nu mer berömda valrossdansen på efterfesten på Haga i tältet, där jag var chanslös mot dej och Falu Mats (Falukorven eller fet Mats även kallad, hjälp mej om han läser detta!) som för många intresserade och imponerade honor stångades och frustade som tjurar.
    Grymt sevärt, skulle antagligen bli en riktig sidosyssla för hängivna stora speedare…

    Låt det bli kristiflygarhelg nu så vi får köra lite speeeed!!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fet äkta downwindslalom!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.