Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FETA bilder från Fituna…

  • FETA bilder från Fituna…

    Publicerad av gurra1978 på 24 juni, 2008 vid 19:28

    …saknar jag ofta. Här kommer några pics från Apelviken istället(var annars :tongue: ) ,tagna för någon timme sen. Om ni anser mig spamma konfen med för mycket bilder kan ni välja att ignorera mig :grin::grin::grin:

    Psst…. är det nya Simmer 09 vi ser på två bilder måntro:blush::smirk:

    Mer bilder kommer senare på http://www.kulingvarning.nu

    svennebanan svarade 15 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • oden031

    Medlem
    24 juni, 2008 vid 20:31

    Coola!! Om det är -09 så visar ju det blåa seglet att även segeldesignerna hänger med i mode-färgerna*hehe

  • pataba

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 06:15

    Hmm, nu ska ni vara snälla mot oss stackars härdade Stockholmssurfare. Annars kanske vi flyttar till just er vik och överbefolkar den totalt! 😉

  • goose

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 06:43

    Jag måste säga det igen, Simmer har försämrat sin segellook inför 2009. De är mainstream och tråkiga!

    För övrigt väntar El Medano om drygt 1 vecka….kommer inte sakna Apelbay alls!

  • diil

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 10:55

    Va faan… Har ni inga jobb?!!

    /D (överöst med papper å skit att göra)

  • ola-h

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 10:58

    Haha, såg första bilden och funderade på varför de körde så stora färjor i Fituna.

    Och Gurra, vi gillar väl alla bilder. Keep ’em coming.

  • dr-masse

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 11:20

    @gurra1978 477441 wrote:

    …saknar jag ofta. Här kommer några pics från Apelviken istället(var annars :tongue: ) ,tagna för någon timme sen. Om ni anser mig spamma konfen med för mycket bilder kan ni välja att ignorera mig :grin::grin::grin:

    Psst…. är det nya Simmer 09 vi ser på två bilder måntro:blush::smirk:

    Mer bilder kommer senare på http://www.kulingvarning.nu

    Jag kanske är ute och åker ordentligt nu, men inte var väl de där Apel pixen så mycket FETARE än vissa Fituna-bilder…. :tongue: Färjan var iofs fet. 😀

    Och Gurra, nu skall du inte rättfärdiga din fina Västkustflytt med att förnedra oss stackare som försöker snickra ihop ett liv med surf, dollars, familj och vänner här i 08-land. Har sett andra sluskiga tendenser till sådana påhopp här på konfen, ah! Vi kämpar som fasen, och det vet du. :crazy:

    Skall nog trycka upp små stickers och dela ut till Hallands/Skåne/Gotland/Ölandssurfers där det står “Var snäll mot din lokala 08-surfare! 100 mil tur och retur för lite vågor och vind förtjänar respekt.” Lär inte bli någon storsäljare, vid närmare eftertanke… 😉

    Som sagt – alla bilder är välkomna, men för mig så står feta vågbilder högst i kurs oavsett var i Svea de fångas!

  • gurra1978

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 12:03

    Ahh, jag borde bli journalist på aftonbladet. Se vad rätt rubrik kan locka besökare och skapa känslor. Att bli både lurad och besviken, sen upprörd på en gång. För att se kanske inse att det finns lite humor bakom allt. Det är känsligt det där 😀

    Men erkänn att det var den bästa Fituna-tråden på länge. Annars är det väl som vanligt där va, Getwet speedar, Argulander kör 8.7 i alla vindar och sist men inte minst, mekanikern Bolek (jag kan ha fel på både yrke och namn men inte hans klädsel 🙂 ) står på “stranden” en varmsommardag i minkoverall och ljuger om brisen, du vet den som aldrig kickar in :smirk: :tongue: :cool2:

    Flytta ner nu dr Masse och ni andra. Jag kan skicka över adressändringsblanketten på en gång. Jag får provision från Varbergs kommun på varje 08 jag får över på rätt sida :laugh:

    apelviken-20071109-399.jpg

  • cosmosurfer

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 13:02

    Ja, ni stockholmare är verkligen beundransvärda som får ihop det med vindriktningar, bilköer och långa avstånd. Visar vilken sann hängivenhet ni har. Talade med några Londonbor, de får dessutom försöka få ihop det med tidvattnet. Respect!

  • dr-masse

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 13:30

    Humor?!? Näe, det gick mig spårlöst förbi… 😀

    Ja, mer västkust kommer det att bli! Har ju fina kontakter där nere, och än bättre numera när folk flyttar ner!

    Jag blir faktiskt mer och mer förundrad över hur många fina spots det finns kvar att upptäcka och segla bara här i Sverige. Riktigt roligt är det. Bara mina korta resor till Gotland har gett en oerhörd mersmak. Enda nackdelen är att det tenderar till att bli Gotland istället för Västkusten, måste nog få lite bättre balans i den relationen tror jag…

    När kommer bilderna från Dalen senast, förresten?

  • svennebanan

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 13:30

    Den enda anledningen till att det inte postades en massa feta bilder från Närlunda igår var en begäran från crusty Närlunda locals, som inte vill att det ska bli för crowded på V-NV.

  • per_m

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 17:26

    grymma bilder gurra nästa gång är jag förhoppningsvis där…..

    FLYTTEN klar, jobb i gbg och boende ner mot åsa får det bli. lgh säljs i dagarna!!! Inte varberg men bättre än….ja ni vet!

    Vet du någon som vill hyra ut ett hus/lgh under hösten slå en signal

    /per
    0733545700

  • gurra1978

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 17:54
    Per_M;477695 wrote:
    grymma bilder gurra nästa gång är jag förhoppningsvis där…..

    FLYTTEN klar, jobb i gbg och boende ner mot åsa får det bli. lgh säljs i dagarna!!! Inte varberg men bättre än….ja ni vet!

    Vet du någon som vill hyra ut ett hus/lgh under hösten slå en signal

    /per
    0733545700

    Finemang det där. Du har nog sett de andras bilder från Åsa så jag blir inte förvånad om du köper hus i närheten 😀
    Pssst, slängde ut några till bilder nu om du vill se vad din ONE 95 längtar efter.

  • getwet

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 19:09

    Ibland har man ju funderat på att dra flyttlasset till västkusten men efter att ha observerat hur 08or blir när dom genomfört en flytt så känns det som tiden är inne för en liten smula eftertanke innan beslut fattas. Tror inte att jag passar i hästsvans, vara apfull på krogen och med det tro att man är en cooool surfare och uppepå det vara sluskig, eller spela playstation dagarna i ända och tro att man fortfarande är en tonåring! 😉 Kanske bättre att dra någon annanstans då om man nu blir sådan i Varberg som en forna 08.
    Med det i bakhuvudet känns det rätt skönt att speeda runt på Fituna och ljuga med gubbarna på stocken efteråt, eller som ibland händer dra hem till vårt och käka och knäcka en öl eller två. Det känns gött att göra, oavsett salthalten i vattnet på dagens surf.

    Nä, det bästa Gurra är att västkusten finns, Gotland finns, Öland finns och alla andra djäkligt goa ställen längs med hela svenska kusten. Och alla är dom smultronställen fast på olika sätt, oavsett om det står syd, väst eller ostkust på kartan.

    Eller som Koa alltid påpekar: Den som har roligast vinner!

  • boman

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 19:30

    Gurra jag tror att du börjar längta hem till dina rikta surfkompisar ;):)

    Hälsningar Boman

  • lars_k

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 19:50

    08:or som flyttar till västkusten är lite som kossor som släpps ut i hagen på vårkanten. 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing FETA bilder från Fituna…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.